بهترین روغن گیاهی برای دور چشم (درمان سیاهی دور چشم + روش استفاده)

روغن گیاهی برای سیاهی دور چشم

بهترین روغن گیاهی برای دور چشم (درمان سیاهی دور چشم + روش استفاده)

بهترین روغن گیاهی برای دور چشم 

روغن نارگیل به عنوان یک روغن گیاهی فوق العاده که انبوهی از مواد مفید و ضروری پوست را در خود جا داده است، توصیف شده است. این روغن به دلیل فواید زیاد خود از جمله رفع سیاهی دور چشم، توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

روغنی که از میوه درخت نخل نارگیل و از طریق فشردهسازی گوشت میوه آن خارج می‌شود، حاوی غلظت بالایی از اسیدهای چرب با زنجیره کوچک است که شدیدا با التهابات پوستی مبارزه کرده و گردش خون پوست را بهبود می‌بخشد.

همچنین روغن نارگیل دارای خواص آنتی‌اکسیدانی زیادی است و به همین خاطر یک تقویت‌کننده و جوان‌ساز قوی برای پوست است.

ترکیب منحصر به فرد از خواص موچود در روغن نارگیل باعث شده است که استفاده از روغن نارگیل به عنوان روغن رفع سیاهی دور چشم پیشنهاد شود.

با افزایش سن، پوست شما نازک تر می شود. این فرآیند می‌تواند باعث سیاهی دور چشم شود، زیرا با نازک‌تر شدن پوست رگ‌های خونی زیر چشم شما بیشتر مشخص شده و در نتیجه دور چشم سیاه دیده شود.

سیاهی حلقه دور چشم همچنین می‌تواند ناشی از موارد زیر نیز باشد:

  • کم آبی بدن و بخصوص کم آبی و دی‌هیدراته شدن پوست
  • کمبود خواب
  • آلرژی
  • برخی داروها، به ویژه آنهایی که رگ‌های خونی را گشاد می‌کنند

با این اوصاف چطور می‌توانیم به رفع سیاهی دور چشم با روغن نارگیل دست پیدا کنیم؟ در ادامه مطلب با ما باشید تا در مورد چگونگی و کارایی روغن نارگیل برای رفع سیاهی دور چشم بیشتر بدانید.

درمان سیاهی دور چشم

نحوه استفاده از روغن گیاهی برای درمان سیاهی دور چشم

اما آیا روغن نارگیل برای سیاهی دور چشم مفید است؟ اگر چنین است چطور باید از آن استفاده کنیم؟ و چه نوع روغن نارگیلی را بخریم؟

اگر می‌خواهید روغن نارگیل را به عنوان درمانی برای حلقه های سیاهی دور چشم بکار ببربد، مطمئن شوید که روغن نارگیلی که در دست دارید با روش پرس سرد تهیه شده است و مهمتر از آن روغن نارگیل بکر  و خالص است. این نوع روغن نارگیل نباید توسط فرآیندهای نگهداری شیمیایی اصلاح یا سفید شده باشد.

بیشتر بخوانید  معرفی بهترین روغن گیاهی برای منافذ باز پوست

در مرحله بعد، برای رفع سیاهی دور چشم با روغن نارگیل این مراحل را دنبال کنید:

  • صورت خود را بشویید و هر گونه آرایش یا سایر محصولات زیبایی را از روی آن پاک کنید تا روغن نارگیل بتواند بدون وجود هیچ مزاحمی جذب پوست شما شود.
  • حدود یک قاشق چایخوری روغن نارگیل که هم دمای اتاق شده است را به آرامی در ناحیه زیر چشمان خود مالیده و ماساژ دهید. زیر هر چشم حداقل 30 ثانیه ماساژ دهید.
  • اجازه دهید روغن نارگیل کاملا جذب پوست شما شود.
  • از آنجایی که روغن نارگیل پوست شما را لغزنده و چرب می‌کند، بهتر است این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید. ضمنا به این ترتیب روغن تا صبح زمان کافی برای جذب و تاثیر را داراست.

 

اما آیا روغن نارگیل برای درمان سیاهی دور چشم مفید است؟

دلیل محکم علمی وجود دارد که بر اساس آن می‌توان باور کرد که استفاده از روغن نارگیل، یک درمان موثر برای رفع سیاهی دور چشم است. در منابع معتبر علمی بیان شده است که روغن نارگیل می‌تواند به جایگزینی و چرخش سلولی پوست زیر چشم کمک کند. به این ترتیب آن‌را ضخیم‌تر کرده و سد پوستی را قوی‌تر می‌کند.

از آنجایی که نازک شدگی پوست دلیل اصلی برای ایجاد شدن حلقه های سیاهی زیر چشم است، منطقی است که روغن نارگیل به راحتی آن‌ها را کاهش می‌دهد.

منبع معتبر تحقیقاتی این ادعا را تایید می کند که روغن نارگیل به التهاب پوست کمک می کند. “پف” که همراه با حلقه های زیر چشم و کم آبی است را می توان با استفاده از روغن نارگیل درمان کرد.

علاوه بر این، روغن نارگیل دارای خواص درمانی برای پوست نیز هست. اگر دایره‌های سیاهی زیر چشم شما به دلیل کم‌خوابی، مصرف داروهای خاص یا وارد آمدن آسیب‌های اینچنینی به پوست شما ایجاد شده است، روغن نارگیل با کمک این خاصیت درمانی خود به بهبود سریعتر پوست کمک کرده و سیاهی دور چشم را بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید  خواص روغن نارگیل

اگر به مدت دو هفته از روغن نارگیل برای رفع سیاهی دور چشم خود استفاده کردید و هیچ تغییری مشاهده نکردید، لازم است با پزشک خود حتما صحبت کنید. در برخی مواقع حلقه‌های سیاه دور چشم می‌تواند دلیلی برای مشکوک شدن در مورد اینکه فرد درگیر یک مشکل سلامتی اساسی‌تر، مانند بیماری کبدی، است باشد.

بجز روغن نارگیل، کدام روغن برای درمان سیاهی دور چشم مفید است؟

سایر روغن‌های گیاهی که به خاصیت ضد سیاهی دور چشم آنها در منابع مختلف تاکید شده است، روغن هسته انگور  و روغن آرگان اصل مراکش برای سیاهی دور چشم می‌باشد. برای دسترسی راحت‌تر شما به مطلب راجع به خواص کامل این دو روغن گیاهی در زیر لینک مربوط به آن قرار داده شده است.

خرید روغن آرگان اصلدرمان سیاهی دور چشم

راه‌های دیگر کمک به درمان سیاهی دور چشم

  • تغییر سبک زندگی

بسته به اینکه چه چیزی باعث سیاهی دور چشم شما شده است، تغییر عادات و سبک زندگی ممکن است دردرمان سیاهی دور چشم موثر باشد.

چند چیز که می‌تواند به پوستی جوان تر و سالم تر منجر شود عبارتند از:

  • خواب کافی

  • هیدراته نگه‌داشتن پوست

  • کاهش مصرف کافئین

 

همچنین، از آنجا که سیاهی زیر چشم می تواند با تولید کورتیزول مرتبط باشد، سطح استرس روزانه خود را کاهش دهید. حلقه های سیاهی دو چشم شما ممکن است سیگنال بدن‌تاندر مورد اینکه باید ریتم زندگی خود را کاهش دهید و بیشتر استراحت کنید، باشد

روش استفاده

طرز استفاد از روغن آرگان برای سیاهی دور چشم

سامانا اویل، یکی از عرضه کنندگان انواع روغن های گیاهی اصل و ارگانیک در ایران است که جهت خرید محصولات آن می‌توانید از منوی سایت محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و یا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان متخصصان ما بهره مند شوید. پس از اطلاع از اینکه چه روغنی برای موهای شما مناسب است، به صفحه محصول مورد نظر رفته و به طور آنلاین سفارش خود را ثبت کنید.

 

 

ما را در اینستاگرام سامانا اویل  و تلگرام سامانا اویل دنبال کنید.

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟