4 راهکار موثر در ترمیم موهای آسیب دیده | راز شادابی موها

ترمیم موهای آسیب دیده

4 راهکار موثر در ترمیم موهای آسیب دیده | راز شادابی موها

ترمیم موهای آسیب دیده

روش‌های مختلفی برای ترمیم موهای آسیب دیده وجود دارد. یکی از بهترین روش‌های ترمیم موهای خشک و آسیب دیده استفاده از روغن‌های گیاهی ارگانیک و اصل می‌باشد. اما آیا از هر روغن گیاهی می‌توان به عنوان روش خانگی ترمیم موهای آسیب دیده  استفاده کرد؟

در این مقاله فروشگاه روغن‌های گیاهی ارگانیک سامانااویل قصد دارد تا بهترین روغن‌های گیاهی که می توانند برای ترمیم موهای آسیب دیده به روش خانگی مناسب باشند را به شما معرفی کند. پس اگر به دنبال ترمیم موهای آسیب دیده در خانه هستید و به سلامت موی خود اهمیت می‌دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با این مطلب همراه باشید.

ممکن است مو به هر دلیلی دچار خشکی و یا آسیب قرار بگیرد و نیاز به درمان موهای آسیب دیده  بوجود آید . عواملی که عموما باعث خشکی مو می‌گردند شامل: عوامل ژنتیکی، انواع آلودگی از جمله آلودگی هوا و محیط، استفاده از محصولات نامناسب آرایشی و یا استفاده بد و زیاد از چیزهایی مانند رنگ مو و دکلره و امثال آنها می‌باشند.

درمان موهای اسیب دیده در خانه و محافظت از مو به برای فرد موهایی زیبا، درخشان و لطیف را به ارمغان می‌آورد. ضمنا از طریق ترمیم خانگی موهای آسیب دیده می‌توان از مشکلات بعدی مانند ریزش موها جلوگیری کرد.

یکی از مهمترین عواملی که ممکن است در آینده باعث ریزش موها شود، بوجود آمدن خشکی پوست سر و موها در اثر استفاده از رنگ یا دکلره کردن آنهاست.

به خاطر افرادی که به این دلایل دچار موی خشک و آسیب دیده شده‌اند، باید بیشتر از افرادی عادی به فکر ترمیم موهای آسیب دیده خود باشند.

مو عضو مهمی در زیبایی فرد به حساب می‌آید. به همین علت سلامت موها می‌تواند به این منجر شود که فرد اعتماد به نفس بالایی را در اجتماع تجربه کند.

در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که ” آیا موهای اسیب دیده ترمیم می شوند؟ ” و نیز ” برترین روغن‌هایی که می‌توان به عنوان روغن ترمیم کننده موهای آسیب دیده استفاده شوند، کدام هستند؟”

مقاله مراقبت از موهای فر را از دست ندهید.

 

ترمیم موهای آسیب دیده

استفاده از روغن آرگان : بهترین درمان خانگی برای موهای آسیب دیده از دکلره

روغن آرگان دارای مقدار زیادی اسیدهای چرب و انواع ویتامین‌هاست. بعلاوه این طلای مایع دارای خواص آنتی‌اکسیدانی فراوانی است. خواصی که در ادامه راجع به روغن آرگان گفته شده است، در ترمیم موی اسیب دیده از دکلره نقش بزرگی می‌توانند ایفا کنند:

چون موهای دکلره‌ شده رطوبت خود را از دست می‌دهند، برای درمان موی آسیب دیده از دکلره، باید به‌دنبال راه‌حلی بود که رطوبت را به پوست سر و ساقه موها برگرداند و باعث شود تا آن‌ها مجددا نرم و لطیف شوند.

این روغن با دارا بودن مقدار زیادی ویتامین E یک مرطوب‌کننده قوی است. در نتیجه باعث ترمیم موهای آسیب دیده شده و موهای دکلره می‌شود.

یکی از مهمترین مشکلاتی که برای موهای دکلره بوجود می‌آید، آسیب دیدگی کوتیکول آنهاست. اسیدهای چرب ، ویتامین‌ها و سایر باقی مواد موجود در این روغن به‌ طور کامل جذب موها شده و موها را از داخل بازسازی می‌کند.

روغن آرگان خواص بی‌نظیری برای حفظ سلامت موهای شما ارائه می‌دهد برای آشنایی بیشتر با این خواص می‌توانید به مقاله ” خاصیت روغن آرگان که تمام افرادی که به سلامت پوست و مو اهمیت می دهند باید بدانند ” مراجعه کنید.

 

روغن نارگیل : راه دیگری برای درمان موهای آسیب دیده در اثر دکلره

به احتمال زیاد موهای شما بعد از دکلره ‌کردن، دچار خشکی و وزشدگی می‌شوند. در این حالت استفاده از روغن نارگیل می‌تواند یک انتخاب فوق‌العاده برای ترمیم موهای آسیب دیده شما باشد.

بعد حمام، از چند قطره روغن نارگیل به منظور درمان موهای آسیب دیده خود کمک بگیرید.

به این منظور باید ابتدا روغن نارگیل را با روش مناسب کمی گرم کنید، سپس آن را روی کف دست بریزید و روی ساقه موهایتان بمالید و ماساژ دهید.

برای آشنایی با سایر خواص روغن نارگیل بر روی موها به مقاله زیر مراجعه کنید:

 

ترمیم موهای آسیب دیده از دکلره با کمک روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یک گزینه عالی برای ترمیم موی آسیب دیده در خانه به شمار می‌رود. این روغن بسیار سبک است و ترکیب آن بسیار شبیه به سبوم طبیعی تولید شده توسط پوست سر است.

بیشتر بخوانید  با موهای خشک و شکننده چه باید کرد؟

علاوه بر کمک به ترمیم موهای آسیب دیده، روغن جوجوبا در افزایش درخشندگی موهای‌ شما نیز بسیار موثر است. همچنین این روغن رطوبت مو‌ها را تنظیم کرده و سایر مشکلات نظیر موخوره را در موی شما کاهش می‌دهد. بر خلاف روغن‌های سنگین،روغن جوجوبا منافذ روی پوست سر شما را نیز مسدود نمی‌کند.

برای آشنایی بیشتر با فوائد روغن جوجوبا به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله : ” خواص روغن جوجوبا اصل ” را مطالعه فرمایید.

ساده‌ترین راه درمان خانگی موهای آسیب دیده از دکلره، استفاده از روغن هسته انگور

روغن هسته انگور سرشار از مواد طبیعی است که به بازسازی سلولی کمک زیادی می‌کند. فنل‌ها و استروئیدهای طبیعی در روغن هسته انگور به وفور یافت می‌شود و به این خاطر می‌تواند در ترمیم موی اسیب دیده از دکلره شرکت کند و موها را شاداب و سرزنده کند.

وقتی روغن هسته انگور را روی موهایتان بمالید، رطوبت، استحکام و درخشندگی موهایتان چندین برابر خواهد شد.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله ” خواص روغن هسته انگور و نحوه استفاده برای سلامت و زیبایی پوست و مو ” را در مورد خواص این روغن پرخاصیت بخوانید.

 

شما می‌توانید تمامی این روغن‌های گیاهی را از فروشگاه آنلاین روغن گیاهی اصل سامانااویل خریداری کرده و از تمام خواص بی‌نظیر آن‌ها برای ترمیم موهای آسیب دیده بهره ببرید.

 

برترین و بی عوارض ترین روش مراقبت از مو و تقویت ساقه مو آسیب دیده

 

آیا طلای مایع را که برای تقویت ساقه مو آسیب دیده و افزایش درخشندگی آنها ماده‌ای معجزه‌آسا است را می‌شناسید؟ این ماده عجیب و غریب که از میوه درختانی در مراکش بدست می‌آید، یکی از بهترین روغن‌های طبیعی برای تغذیه ساقه مو  و در نتیجه ترمیم ساقه مو آسیب دیده است. به شما قول می‌دهم اگر یک مدت از این روغن زیبایی سحرآمیز برای تقویت ساقه مو سرتان استفاده کنید، بهترین پاسخ به سوال ” چگونه ساقه مو را تقویت کنیم؟ ” را کشف کرده‌اید.

بعلاوه سایر خواص روغن آرگان، بجز اینکه باعث و تقویت ساقه مو با روغن می‌شود، باعث خواهند شد تا استفاده از روغن آرگان به یک عنصر اصلی و روتین آرایشی و بهداشتی شما تبدیل گردد.

احتمالا درباره روغن آرگان قبلا هم شنیده‌اید، اما شاید هنوز دقیقا نمی‌دانید که این طلای مایع چیست و برای تقویت ساقه مو آسیب دیده شما چه کارهایی می‌کند؟ آیا می دانید بوسیله روغن آرگان چگونه ساقه مو را تقویت کنیم ؟

اگر پاسخ شما به سوال‌های بالا منفی است، نگران نباشید! ما اینجا در فروشگاه روغن‌های گیاهی سامانااویل بنا داریم تا همه چیزهایی را که باید در مورد این روغن معجزه‌آسا بدانید را به شما بگوییم.

روغن آرگان چیست؟

این روغن فوق‌العاده از هسته میوه درخت آرگان که بومی بخش کوچکی از غرب مراکش است و در امتداد اقیانوس اطلس می‌روید، به دست می‌آید. این روغن برای قرن‌ها به عنوان یک عنصر کلیدی در غذاهای مراکشی مورد استفاده قرار گرفته است.

ضمنا روغن آرگان برای اهداف بهداشتی و آرایشی از قبیل تقویت ساقه مو در خانه یا درمان بیماری ساقه مو نیز برای مدت طولانی در این فرهنگ مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

فرآیند تولید روغن آرگان بسیار زمان بر است. طوری که برای بدست آوردن فقط مقدار کمی روغن، نیاز به صرف کار و منابع زیادی است.

به همین دلیل، خرید روغن آرگان ارگانیک با کیفیت خوب ارزان نیست!

ضمنا علیرغم این واقعیت که امروزه ارزش بالای روغن آرگان برای مردم سایر نقاط جهان نیز کاملا ثابت شده‌است، اما هنوز هم به دلیل طبیعت خاص درختان آرگان که فقط در این منطقه کوچک از این مراکش رشد می کنند، می‌توان آن را فقط در مراکش کشت کرد.

و این یعنی: این طلای مایع از طلا هم کمیاب‌تر است!

با این حساب منطقی است که برای خرید آن باید نهایت دقت را کرد و آنرا تنها از مراکز معتبری خریداری کرد.  به همین خاطر سامانااویل در کنار ارائه سایر روغن‌های گیاهی خالص و ارگانیک، روغن آرگان را نیز با بسته‌بندی خاص که باعث ماندگاری و سلامت طولانی‌تر آن می‌شود، همراه با تضمین به شما ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید  خشکی لب را جدی بگیرید! درمان خشکی لب در سه روز

چگونه ساقه مو را تقویت کنیم؟ ( چطور با روغن آرگان باعث تقویت ساقه مو آسیب دیده می‌شود؟)

اما واقعا این روغن برای تقویت و ترمیم ساقه مو چه کاری انجام می‌دهد؟ در پاسخ به این سوال می‌توان یک کتاب کامل نوشت! پس شاید سوال بهتر باشد بپرسیم که برای تقویت ساقه مو آسیب دیده چه کاری انجام نمی‌دهد!؟

در ادامه فقط برخی از فواید روغن آرگان برای تقویت ساقه مو آسیب دیده، آورده شده است:

  • اگر به دنبال تقویت ساقه مو خشک هستید، بعید است چیزی بهتر از روغن آرگان پیدا کنید! این روغن مملو از اسیدهای چرب ضروری است و به این ترتیب کوتیکول موهای شما ترمیم کرده در نتیجه موهای شما براق و صاف شده و گره‌های موی شما باز خواهد شد.  ( مقاله بهترین روغن گیاهی برای براق شدن مو را از دست ندهید. )
  • اگر زیاد با گره‌خوردگی موهایتان مجبورید سر و کله بزنید، چاره کار در دستان روغن آرگان است.

ویتامین‌ها و مواد معدنی این روغن به راحتی جذب کوتیکول مو شده و آن را نرم کرده و شانه کردن یا برس زدن مو را آسان می کند.

  • اگر با موخوره یا دو شاخه شدن موهای سرتان دائما سر و کار دارید، روغن آرگان به دلیل داشتن غنی بودن از ویتامین E و نیز اسیدهای چرب امگا می‌تواند به تقویت ساقه مو بپردازد و در نتیجه نه تنها باعث تقویت ساقه مو آسیب دیده  بخاطر موخوره گردد بلکه تقریبا این مشکل را به طور کامل برطرف کند.
  • اگر زمان زیادی را زیر نور خورشید می‌گذرانید، روغن آرگان در واقع می‌تواند با تقویت ساقه مو آسیب دیده از اشعه ماوراء بنفش قوی خورشید آنها را ترمیم کند. به لطف خواص آنتی‌اکسیدانی موجود در خود، این روغن می‌تواند از موهایتان را از آسیب رادیکال‌های آزاد نیز محافظت کند.
  • اگر با پوست سرتان پوسته پوسته می‌شود، روغن آرگان به لطف خواص تسکین دهنده طبیعی خود می تواند به تسکین پوست سر و کاهش آن و نیز کم کردن خارش سر کمک زیادی کند.

 

تقویت ساقه مو آسیب دیده

چه کسانی بهتر است از این روغن استفاده کنند؟

بهترین چیز در مورد روغن آرگان این است که همه می توانند بدون توجه به نوع مو و فارغ از اینکه آیا موهای آسیب دیده دارند یا خیر، از آن استفاده کنند.

بسیاری از روغن‌های زیبایی برای افرادی که موهای نازکی دارند مناسب نیستند. زیرا بافت آنها به گونه‌ای است که موهای شما را سنگین می‌کنند.

با این حال، روغن آرگان بسیار سبک است و می‌تواند توسط افرادی که موهای نازک و ظریفی دارند نیز بدون سنگین کردن موهایشان استفاده شود.

در عین حال، این روغن آنقدر قدرتمند است که حتی به مجعدترین یا ضخیم‌ترین موهای موجود در انسان‌ها نیز نفوذ کند.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای تقویت ساقه مو آسیب دیده

در ادامه دو روش برای استفاده از این روغن به منظور تقویت ساقه مو آسیب دیده آورده شده است:

  • روش درمان پوست سر:

روغن آرگان را می‌توان روی پوست سر برای تسکین، تغذیه و تقویت تارهای مو استفاده کرد.

مقدار مناسبی از آنرا روی موها و پوست سر خود بمالید و با نوک انگشتان خود آنرا ماساژ دهید تا همزمان گردش خون روی پوست سرتان را تقویت کنید.

برای کسب فایده بیشتر بهتر است آنرا به مدت 30 دقیقه یا حتی یک شب کامل روی پوست باقی بگذارید.

  • روش حالت دادن موها:

اگر می خواهید سریعاً موخوره، آسیب دیدگی و یا کدر موی خود را برطرف کنید، می توانید از روغن آرگان به عنوان روغن حالت دهنده نیز استفاده کنید. مقدار کمی از آن را به دستان خود بمالید و بر روی نواحی از موی خود که دچار آسیب یا مشکل شده‌اند، بکشید تا موهایی بی‌عیب و نقص داشته باشید.

 

مقاله‌های مرتبط:

درمان چربی کف سر و ریزش مو ناشی از آن با این فرمول ساده

خداحافظی با ریزش موی سر | جلوگیری از ریزش موی سر و درمان آن

تقویت موی سر مردان | پیشگیری بهتر از درمان

کمبود کدام ویتامین باعث نازک شدن مو می‌شود؟

تقویت پیاز مو | چگونه تشخیص دهیم موهای سالمی داریم؟

چطور ریزش مو بعد بارداری و حین شیردهی را کاهش داده و درمان کنیم؟

 

با ما در شبکه های اجتماعی همراه باشید

تلگرام  |  اینستاگرام

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟