تقویت پیاز مو | چگونه تشخیص دهیم موهای سالمی داریم؟

تقویت پیاز مو

تقویت پیاز مو | چگونه تشخیص دهیم موهای سالمی داریم؟

بهترین راه تقویت پیاز مو چیست؟

پیاز مو چیست، پیاز مو چه شکلی است، فولیکول مو چیست و رابطه پیاز مو و رشد مو کدام است؛ اینها سوالاتی هستند که در این متن مطرح و منجر به یافتن بهترین راه تقویت پیاز مو می شوند. اگر به سلامتی موهای خود اهمیت می‌دهید و به زیبایی آنها علاقه مند هستید، خواندن این متن را از دست ندهید. با شناخت ساختار پیاز مو، فولیکول‌ها و دیگر بخش‌های تشکیل دهنده آن رفع نیازها و مشکلات مو آسانتر خواهد شد. فولیکول‌های مو کیسه‌های کوچکی هستند که در پوست سر حضور دارند.

در واقع موی سر درون این کیسه‌ها رشد می‌کنند. هر انسان به طور میانگین صدهزار فولیکول مو در پوست سر خود دارد. دوره رشد و استراحت فولیکول به طور معمول پنج ساله است. در قسمت انتهایی فولکیول پیاز مو واقع است که در بردارنده سلول‌های ماتریکس هستند. تعداد سلول‌هایی که در این قسمت قرار دارند، مشخص کننده ضخامت ساقه می‌باشند. با تقویت پیاز مو می توان موهایی سالم و خوش فرم داشت.

آناتومی مو و راه تقویت پیاز مو

بهترین راه تقویت پیاز مو کدام است؟

بهترین راه تقویت فولیکول مو استفاده از روش های مجرب و کارآمدی است که طی سالها آزمون و خطا درستی آنها اثبات شده است. شاید تعجب کنید اگر بگوییم، برای داشتن موهای سالم نیازی به محصولات شیمیایی و فرآورده های کارخانه ای نیست. فقط کافی است سبک زندگی خود را تغییر دهید و از ساده ترین و دم دستی ترین موادی که در اختیار دارید، استفاده کنید. در ادامه به چند نکته مهم در این زمینه اشاره می کنیم.

 

 بهترین راه تقویت پیاز مو، داشتن رژیم غذایی کامل است!

بی شک بهترین راه تقویت پیاز مو استفاده از غذاهایی است که سرشار از ویتامین های گروه ب و E باشد. از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های غفلت نکنید. اگر می خواهید پیاز موی شما قوی و ساختاری محکم و بی عیب داشته باشد،

حتما بیوتین را در برنامه غذایی خود بگنجانید. روی که در مغز تخمه کدو فراوان یافت می شود، می تواند از سستی و ضعف پیاز مو جلوگیری کند. بادام، حبوبات، سویا، بادام زمینی، لوبیا سبز و گردو سرشار از بیوتین هستند. با مصرف ویتامین های لازم و ضروری که پیاز مو را تقویت می کند می توانید از ریزش، ضعف و بیحالی موهایتان جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید  جلوگیری از ترک شکم در بارداری، پیشگیری همیشه بهتر از درمان

 

راز سلامت موهای شما در یک قدمی شماست!

تقویت پیاز مو با ورزش

برای یافتن بهترین راه تقویت پیاز مو نیازی به جستجو در کتاب های کهنه و قطور کیمیاگران و حکیم باشی های عهد بوق نیست. نیازی هم نیست که به مطب دکترهای معروف و گران قیمت شهر بروید و از آنها نسخه بخواهید

کافی است، کفش های ورزشی خود را بپوشید و اراده کنید که دیگر ورزش را ترک نکنید. ورزش مرتب و تعهد داشتن به آن باعث می شود مواد مغذی و اکسیژن کافی در اختیار پیاز مو قرار گیرد. ورزش همان اکسیر اعظم است که امروزه در هیاهوی زندگی شهری فراموش شده است. با ورزش کردن استرس کاهش می یابد و سیستم قلب و عروق شما جوانی و سلامتی را در رگ هایتان پمپاژ خواهد کرد.

مراقبت از موهای فر

به قدر کافی بخوابید تا موهای سالمی داشته باشید!

خواب کافی می تواند بهترین راه برای تقویت پیاز مو باشد. الگوی خواب شما اگر صحیح برنامه ریزی شده باشد، هم بر روی کیفیت و درخشندگی پوست شما تاثیر خواهد گذاشت و هم بر سلامت موها. خواب کافی در شب، شما را در روز سرحال و با انرژی نگه می دارد. خواب شبانه که کیفیت مطلوبی دارد، مانع بروز استرس، تنش های فکری و غیره می شود.

همین امر باعث می شود تا فولیکول های مو در شرایط بهتری قرار بگیرند و سلامت خود را از دست ندهند. هر تنش ذهنی می تواند بخشی از موهای شما را دچار ضعف، سستی و در نهایت ریزش نماید.

به بانوان عزیز که در حال حاضر باردار هستند یا تصمیم به بارداری دارند، پیشنهاد می‌کنیم مقاله روغن آرگان در بارداری را مطالعه کنند.

درست استحمام کنید!

انتخاب شامپوی مناسب، شستشوی درست مو، خشک کردن موهای خیس پس از حمام می توانند بهترین راه تقویت پیاز مو باشند. شامپوهایی انتخاب کنید که فاقد سولفات و پارابن هستند. موی خیس را به آرامی خشک کنید. از روغن تراپی مو نیز بعد از حمام غفلت نکنید که اثرات معجزه آسای آنها امروزه بر همه ثابت شده است.

بیشتر بخوانید  بهترین روغن گیاهی برای ریزش مو

روغن آرگان مراکشی را پس از استحمام روی ساقه مو و کف سر بمالید و اجازه بدهید تا خوب جذب شود. این روغن باعث استحکام پیاز مو شده و آن را قوی نگه می‌دارد. به جز روغن آرگان، روغن‌های گیاهی دیگری نیز وجود دارند که پیاز مو را به خوبی تقویت کرده و باعث احیای بخش های از دست رفته آن می‌شود. به عنوان مثال روغن نارگیل را می‌توان به کف سر مالید و ساقه مو را با آن ضخیم کرد. روغن ماکامیا که از نوعی فندق استرالیایی به دست می‌آید، یک روش مطمئن برای تغذیه پیاز مو است.

در نهایت اگر می خواهید از صحت موی خود مطمئن شوید، از تست سلامت مو استفاده کنید. به آرامی ساقه موی خود را به طرفین بکشید. موی سالم کش می آید و حالت ارتجاعی دارد. اگر موی شما شکست و بی حرکت ماند یعنی باید به دنبال درمان موهایتان باشید. بررسی انتهای مو نیز مهم است. یک تار موی خود را بکنید! اگر در انتهای آن یک حباب مشاهده کردید، یعنی این که موی شما سالم است .

در غیر این صورت باید با مراجعه به فروشگاه روغن گیاهی از آنها روغن آرگان اصل مراکشی بخواهید. سامانا اویل مرکز معتبری برای خرید روغن گیاهی است. در صورت لزوم می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

قیمت روغن آرگان

مقاله چطور روغن آرگان اصل را تشخیص دهیم را مطالعه کنید.

 

مقاله‌های مرتبط:

چطور ریزش مو بعد بارداری و حین شیردهی را کاهش داده و درمان کنیم؟

درمان چربی کف سر و ریزش مو ناشی از آن با این فرمول ساده

خداحافظی با ریزش موی سر | جلوگیری از ریزش موی سر و درمان آن

تقویت موی سر مردان | پیشگیری بهتر از درمان

کمبود کدام ویتامین باعث نازک شدن مو می‌شود؟

چطور ریزش مو بعد بارداری و حین شیردهی را کاهش داده و درمان کنیم؟

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟