روغن تراپی مو چیست؟ معرفی روغن های گیاهی برای مو

روغن تراپی مو چیست؟

روغن تراپی مو چیست؟ معرفی روغن های گیاهی برای مو

روغن تراپی مو چیست؟

مراقبت خوب از موها به آن‌ها کمک می‌کند تا بافت سالم و درخشندگی خود را حفظ کنند. روغن تراپی مو به صورت گرم به موهای شما درخشش فوق العاده می‌دهد. بعلاوه با این‌کار سلامت آن‌ها را تضمین می‌کنید.ضمنا این‌کار بسیار آسان‌تر از آن است که تصورش را می‌کنید!

در ابتدا فیلم آموزش روغن تراپی را ببینید:

 

می‌توانید از محصولات فروشگاه آنلاین روغن گیاهی سامانااویل برای روغن تراپی مو  به صورت گرم استفاده کنید تا زیبایی موهای خود را تقویت کرده و موهای خود را شگفت انگیز جلوه دهید.

 

روغن تراپی مو روغن تراپی پوست

این 8 قدم ساده را به عنوان آموزش روغن‌تراپی مو دنبال کنید:

روغنی را بر اساس نیاز موهایتان انتخاب کنید. روغن‌تراپی با روغن نارگیل و روغن‌تراپی با روغن آرگان به تغذیه موهای شما و تقویت رشد آن‌ها کمک می کنند، بنابراین برای هر نوع مویی عالی هستند.

روغن‌تراپی با روغن آووکادو و نیز روغن‌تراپی با روغن جوانه گندم به موهای شما کمک می کند رطوبت خود را حفظ کنند و ویتامین های A و E  کافی را به آن‌ها می‌رساند، بنابراین برای موهای آسیب دیده عالی است.

نگران تهیه این روغن‌ها نباشید. برای خرید روغن گیاهی اصل که از ارگانیک و اصل بودن آن مطمئن باشید، فقط کافی است به بخش فروش روغن گیاهی اصل در همین سایت مراجعه کنید و آن‌ها را با تضمین و در سریعترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

برخی از کارشناسان حتی توصیه می‌کنند برای بهره بردن از حداکثر فواید روغن تراپی‌مو، روغن‌تراپی به شیوه‌ایی که در ادامه به عنوان آموزش روغن‌تراپی مو به صورت گرم آورده می‌شود را با روغن‌های مفید دیگر همچون روغن کالاندولا، روغن مورینگا، روغن ماکادمیا، روغن جوجوبا، روغن هسته انگور نیز انجام دهید.

هر کدام از این روغن‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که میتوانید با مراجعه به مطالبی که راجع به خواص آنها در همین سایت منتشر شده است، از آن مطلع شوید.

برای ساده‌تر شدن کار شما در زیر لینک مربوط به خواص هر کدام آورده شده است. بر روی آن‌ها کلیک کنید و با اطلاعات کامل روغن مخصوص روغن‌تراپی مو در خانه خود را انتخاب کنید.

خواص روغن آرگان برای مو
خواص روغن آلوئه‌ورا برای مو
خواص روغن جوانه گندم برای مو
خواص روغن ماکادمیا برای مو
خواص روغن مورینگا برای مو
خواص روغن کالاندولا برای مو
خواص روغن آووکادو برای مو
خواص روغن جوجوبا برای مو
خواص روغن نارگیل برای مو
خواص روغن هسته انگور برای مو

فقط برای اطمینان از عدم حساسیت  بخصوص اگر پوست حساسی دارید، یک یا دو قطره از روغن را در قسمت داخلی آرنج خود بریزید، سپس آن را به مدت 24 ساعت پاک نکنید. اگر بثورات یا خارش ایجاد نکرد، استفاده از آن روغن برای شما مناسب است. اما اگر پوست شما تحریک شد، از روغن دیگری استفاده کنید.

 

آموزش روغن تراپی مو در خانه و روش انجام روغن تراپی مو

مراحل روغن تراپی مو

 

پس از تهیه روغن گیاهی مناسب رشد مو  طبق مشاوره متخصص،  سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

چند قطره از روغن مورد نظر را کف دست ریخته و شروع به مالیدن کف دست به یكدیگر نمایید تا روغن کمی گرم شود.
اکنون با انگشتان دست و با کمترین فشار، ریشه و کف سر را به صورت دورانی و ساقه موها را از بالا تا پائین به مدت 5 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. (دقت شود کلیه نواحی ریشه، کف سر و ساقه مو به روغن آغشته گردد)
پس از گذشت 2 تا 4 ساعت به حمام رفته و موها و کف سر را به خوبی آبکشی کنید و نرم کننده معمول خود را استفاده نمایید.
پس از استحمام آب اضافی موها را گرفته و چند قطره از روغن های مناسب پس از استحمام مانند روغن آرگان یا جوجوبا یا ماکادمیا و یا مورینگا را روی ساقه موها به آرامی ماساژ دهید.

نحوه روغن تراپی مو

نکات مهم روغن تراپی مو :

به منظور تاثیرگذاری بیشتر بهتر است روغن تراپی از شب قبل از استحمام انجام گردد.( حداقل زمان روغن تراپی 2 ساعت است)
می توانید قبل از انجام روغن‌تراپی مقدار اندکی آب روی موها اسپری کنید تا موها نمدارشوند.
می‌توانید کف سر و موها را با استفاده از یک کلاه رنگ بپوشانید تا ساقه مو وکف سر گرم بماند.
می‌توانید قبل از انجام روغن تراپی به منظور جذب بیشتر روغن، موهای خود را بشویید.
روغن‌ها زمانی بهترین عملکرد را دارند که روی موهای تمیز استفاده شوند. شستن موها کمک می کند روغن عمیقا به داخل مو نفوذ کند.
می‌توانید برای تاثیرگذاری بیشتر به روش بن ماری عمل كرده، بدین معنا كه میزان مناسب از روغن مورد نظر برای یک بار روغن تراپی را داخل یک ظرف ‌شیشه‌ای در بسته ریخته و به مدت 2 دقیقه در آب گرم قرار دهید. ( گرم کردن روغن به جذب بهتر آن کمک می کند)
قبل از انجام روغن تراپی موهای خود را برس بکشید تا هرگونه گره خوردگی رفع شود.
توجه کنید که روغن‌های آووکادو، هسته انگور، کالندولا، آلوئه ورا، نارگیل و یا جوانه گندم تنها مختص روغن‌تراپی اسکالپ و ساقه مو قبل از استحمام هستند. در صورتی که خرید روغن‌ گیاهی اصل آرگان، جوجوبا ، مورینگا و ماکادمیا و استفاده از آن‌ها برای روغن‌تراپی اسکالپ و ساقه مو قبل از استحمام و روغن‌تراپی ساقه موها پس از استحمام نیز مناسب هستند.
روغن تراپی را می توانید با توجه به نوع مو هفته ای یک یا دو بار انجام دهید. اگر موهای شما خیلی خشک هستند، می توانید اینکار را با خرید روغن گیاهی اصل و بکارگیری آن دو بار در هفته انجام دهید.
می‌توانید هر بار پس از استحمام چند قطره از روغن‌های مناسب برای استفاده بعد از استحمام مانند آرگان، جوجوبا، مورینگا و ماکادمیا را به ساقه موهای خود که آب آن‌را بخوبی گرفته‌اید، ماساژ دهید.

پیشنهاد می شود مقاله تقویت ساقه مو آسیب دیده را مطالعه کنید.

 

آموزش روغن‌تراپی مو

 

برای سهولت بیشتر روغن تراپی مو می توانید موارد زیر را نیز انجام دهید:

موهای خود را برس بزنید و آن را به صورت عمودی از وسط تقسیم کنید و 2 قسمت مساوی در دو طرف سر خود ایجاد کنید. البته اگر بخواهید، می‌توانید آن دو قسمت‌ را دوباره به دو قسمت تقسیم کنید تا کمی کوچکتر شوند. همه قسمت‌ها را به‌جز قسمتی که دارای گیره یا کش مو است، به بالا ببرید. لازم نیست بخش‌های شما فوق خیلی مرتب باشند.

روغن شما برای روغن‌تراپی مو باید گرم باشد و نه داغ. قبل از اینکه شروع به مالیدن آن بر روی سر برای روغن‌تراپی گرم کنید، کمی آن‌را به انگشت خود بمالید و آن‌را در قسمت داخلی مچ خود بکشید. اگر برای پوست شما زیادی گرم است، اجازه دهید روغن چند دقیقه بیشتر خنک شود.

انجام این تست قبل از شروع روغن‌تراپی مو بسیار مهم است. بخصوص برای روغن تراپی برای ریزش مو زیرا اگر روغن خیلی داغ باشد، پوست سرتان را ‌می‌سوزاند و بیشتر باعث ریزش مو می‌شود.

اگر دمای روغن مناسب شد، می‌توانید ادامه آموزش روغن‌تراپی مو را دنبال کنید و شروع به مالیدن آن روی موهایتان کنید.

از بالای موهای خود شروع کنید و انگشتان آغشته به روغن خود را به سمت پایین موها حرکت دهید. از نوک انگشتان برای برداشتن مقدار روغن لازم برای روغن‌تراپی مو استفاده کنید.

انگشت روغنی خود را به موهای خود بمالید و به آرامی روی تارهای موی خود ماساژ دهید. بخش‌هایی از موهای خود را بالا بیاورید تا انگشتتان زیر آنها قرار گیرد. سپس سعی کنید تمام ریشه‌های موهای خود را در آن قسمت را روغنی کنید.

وقتی نیمی از موهای خود را به این ترتیب روغنی کردید، موهای خود را پایین بیاورید وهمین کار را برای طرف دیگر سرتان نیز انجام دهید.

اگر از هر گونه خشکی یا شوره سر رنج می‌برید، روغن‌تراپی مو با کمک روغن گرم بر روی ریشه های موی‌تان واقعا به این مشکل کمک بزرگی می‌کند.

انتهای موی شما نیز به روغن در روغن‌تراپی مو نیاز دارد. با انگشت روغن بیشتری بردارید و شروع به ماساژ دادن بوسیله آن در قسمت میانی موهای خود کنید. سپس انگشتان خود را تا انتهای موها به سمت پایین بکشید. به همین ترتیب ادامه دهید تا زمانی که کل سر خود را با روغن آغشته کنید.

موهای شما احتمالا خیس یا چرب به نظر می رسند، اما این چیز خوبی است!

بیشتر بخوانید  زیبایی بیشتر پاها با جلوگیری و روش درمان ترک کف

از یک آینه برای بررسی پشت سر خود استفاده کنید و مطمئن شوید که تمام تارهای مو را با روغن پوشانده‌اید.

مالیدن روغن روی تمام طول موهای شما به مبارزه با خشکی و وز شدن آن‌ها کمک می‌کند. همچنین باعث کاهش موخوره و شکافته خوردن نوک موهای شما می‌شود.

استفاده طولانی مدت از روغن‌تراپی گرم برای موها به ترمیم موهای خشک یا آسیب دیده کمک می‌کند.
اگر موهای مجعد، سفید شده یا موهای آسیب دیده دارید، می‌توانید یک هفته در میان از روغن‌تراپی گرم برای افزایش رطوبت و درخشندگی موهای‌تان استفاده کنید. اگر موهای شما بافت ظریفی دارند، بهتر است از این روش به صورت یک بار در ماه استفاده کنید.

روغن‌تراپی با روغن آرگان

 

 

اشتباهات رایج در روغن زدن به موی سر

یکی از اشتباهات رایجی که در روغن زدن به کف سر صورت می‌گیرد، ندانستن نحوه زدن روغن به کف سر است. متاسفانه بسیاری از افراد بدون ماساژ دادن اقدام به زدن روغن نارگیل به کف سر می‌کنند. در حالی که روغن را باید کاملا روی ساقه مو و کف سر مالید و ماساژ داد. در مورد روغن ارگان نیز به همین‌گونه عمل کنید. وقتی روغن زدن به کف سر همراه با مالش و ماساژ فراوان باشد، مواد موثره موجود در روغن بهتر جذب پوست می‌شود. اشتباه دیگری که در هنگام روغن تراپی انجام می‌شود، عدم آگاهی از روغن مناسب برای مو و پوست سر است. خوب است بدانید، موی خشک، موی معمولی و چرب نیاز به روغن‌های خاص خود دارند. وقتی موی خود را با زدن روغن ارگان به کف سر و ساقه و ریشه مو تقویت کردید، کمی به آن زمان بدهید. این که پس از روغن تراپی خیلی سریع بخواهید آن را بشویید، فرصت کافی به روغن نخواهید داد تا عمل کند.

طرز استفاده روغن آرگان برای مو به این صورت است که پس از زدن روغن آرگان کف سر و ساقه مو را خوب ماساژ دهید. همیشه برای روغن تراپی یک حوله مخصوص داشته باشید. این حوله را روی موهای روغن زده خود بکشید و صبر کنید تا کم کم روغن جذب کف سر، ساقه و ریشه مو شود. پس از این که دو تا چهار ساعت از زدن روغن گذشت، به حمام رفته و موی خود را با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید. البته روغن نارگیل را می توان مدت زمان کمتری روی مو نگه داشت. برای روغن نارگیل پیشنهاد می شود، نیم ساعت آن را روی ساقه مو زده و به آرامی و بدون فشار ماساژ دهید.  یکی دیگر از اشتباهات رایج روغن تراپی برای مو استفاده زیاد از روغن است. اگر در میزان روغنی که به کار می برید، زیاده روی کنید، دچار چربی اضافه و شوره سر می شوید.

 
آیا مالیدن روغن گیاهی به کف سر باعث ریزش بیشتر مو می شود؟

به شما اطمینان می‌دهیم، روغن تراپی برای مو، نه تنها مشکل شما را حاد نمی‌کند بلکه می‌کمک کند تا میزان چربی کف سر و ساقه موی شما متعادل شود. کافی است، از روغن هسته انگور استفاده کنید. این روغن    ویتامین E بالایی داشته و ویتامین سی آن نیز بالا گزارش شده است. این روغن را کمی گرم کرده و سپس آن را به کف سر خود بمالید. ماساژ دادن کف سر باعث می‌شود تا خون‌رسانی در کف سر تسریع یافته و پیاز مو بیش‌ازپیش تغذیه شود. روغن ماکادمیا نیز می تواند استحکام و ساختار ریشه مو را تقویت کرده و از ریزش مو جلوگیری کندروغن ماکادمیا نیز به لحاظ آبرسان بوده کف سر را تقویت کرده و بافت پوست سر را محکم و منسجم می کند.

ردپای نارگیل در روغن تراپی برای مو

بحث روغن تراپی برای مو را با معجزه روغن نارگیل و مورینگا ادامه می‌دهیم. نارگیل دارای اسیدهای چرب بوده و به ترمیم موی آسیب دیده کمک می‌کند. روغن مورینگا نیز دارای مواد ارزشمند و کم‌یابی است که باعث تحریک رشد مو شده و استحکام و سلامت پوست سر می شود. درخشندگی مو را با روغن نارگیل دو چندان کنید. روغن نارگیل ضمن درمان شوره سر، برای از بین بردن شپش سر نیز تجویز می‌شود.

آموزش روغن تراپی مو در خانه

آیا افرادی که کف سر چرب دارند، روغن تراپی شرایط‌شان را بدتر می‌کند؟

روغن تراپی موهای چرب هرگز باعث تشدید میزان چربی سر نمی‌شود. روغن تراپی برای موهای چرب نیز خواص ارزشمند خود را داراست. تنها کافی است روش کار را بدانید و روغن تراپی موی چرب را به درستی انجام دهید. اگر از ما بپرسید بهترین روغن برای ریزش موهای چرب چیست؟ پاسخ ما روغن آرگان، مورینگا، هسته انگور و روغن جوجوبا خواهد بود. روغن جوجوبا بسیار مناسب برای موهای چرب است. کافی است کمی از این روغن را روی پوست سر خود ریخته و به آرامی ماساژ دهید. کمی صبر کنید تا خواص ارزشمند آن جذب پوست سر و ساقه مو شود. بهتر است این کار را زمانی انجام دهید که پوست سر تمیز باشد. زمانی که دارید روغن تراپی برای موی چرب انجام می‌دهید، ماساژ را به صورت دورانی انجام دهید. سپس از یک حوله نیز استفاده کنید. بعد از روغن تراپی مو را درون حوله بپیچید. روغن اگر گرم باشد بهتر عمل می‌کند. حتما موهای خود را با یک شامپو ملایم بشویید و خوب خشک کنید. پس از استحمام نیز می توانید در حد چند قطره از روغن های گیاهی مو استفاده کنید. روغن های جوجوبا، آرگان، مورینگا و ماکادمیا برای پس از استحمام مناسب هستند.

  
استفاده از روغن تراپی با روغن های گیاھی از چه سنی پیشنهاد می شود؟

سن مناسب روغن تراپی بالای دو سال است. ماساژ کف سر و موی کودکان با روغن نیز سفارش شده است. روغن باعث لطافت، پرپشتی، و سلامت موی کودک می شود. توجه داشته باشید، استفاده از روغن برای مو و کف سر باید به صورت منظم و پیوسته بوده و به صورت اصولی انجام شود. شما می توانید از روغن های آووکادو، آلوئه ورا، کالاندولا و جوانه گندم نیز برای درخشندگی، استحکام و تقویت پیاز مو نیز کمک بگیرید.

 

آیا روغن گیاهی برای مو مناسب است؟

امروزه فواید روغن گیاهی برای مو موضوعی ثابت شده است. در کنار شامپوها و نرم کننده هایی که در بازار موجود می باشند، استفاده از روغن می تواند موثر واقع شوند. روغن ها به شادابی، پرپشتی، عدم ریزش مو کمک شایانی می کنند. در این مقاله قصد داریم درباره خواص روغن گیاهی برای مو با شما گفتگو کنیم. اگر به سلامت و زیبایی موهای خود اهمیت می دهید، این متن را با دقت بخوانید.

روغن گیاهی برای مو می تواند بسیاری از مشکلات مو را از بین برده و خاصیت درمانی خود را بیش از پیش نمایان کند. خوب است بدانید، روغن ها کاربردهای مختلفی دارند. بعضی از روغن ها برای برطرف کردن ریزش مو موثر هستند. بعضی از روغن ها نیز به درخشندگی و انعطاف پذیری مو کمک می کنند. کسانی که موی زبر یا فرفری دارند، استفاده روزانه از این روغن های گیاهی برای آنها بسیار ضروری است. تنها باید استفاده از این روغن ها را بلد بود و به درستی از آنها استفاده کرد. در ادامه این مقاله به چند روغن ارزشمند که نقش مهمی در سلامت و زیبایی مو به عهده دارند، اشاره می کنیم. البته برای پیدا کردن بهترین روغن گیاهی برای مو، باید به فاکتورهای متعددی از جمله جنس، حجم، نوع، مشکل مو و هدف شما از استفاده از روغن گیاهی (درمان یا مراقبت و پیشگیری) توجه کنید و با مشاوره های متخصصان سامانااویل، بهترین انتخاب را داشته باشید.

 
روغن هسته انگور؛ بهترین روغن گیاهی برای مو 

اگر بخواهیم یک روغن گیاهی برای مو به شما معرفی کنیم، آن روغن، روغن هسته انگور خواهد بود. این روغن سالهاست که به وسیله مردم در تمامی کشورها مورد استفاده قرار می گیرد. اثرگذاری این روغن به گونه ای است که در کنار بسیاری از شامپوها و نرم کننده ها مورد استفاده قرار می گیرد. در کنار روغن هسته انگور، می توان به روغن های مختلف دیگری نیز اشاره کرد که می توانند در زیبایی مو و سلامت آن نقش داشته باشند. روغن آرگان یک روغن صددرصد طبیعی است که در بیشتر محصولات آرایشی و زیبایی به کار می رود. اگر نگاهی به ترکیبات شامپوها و نرم کننده ها انداخته باشید، یکی از مواد موثری که در این محصولات دیده می شود، خرید روغن آرگان می باشد. این بدین معنی است که حتی شامپوهای صنعتی نیز برای بهبود کیفیت خود ناچار هستند از این ماده ارزشمند استفاده کنند. اجازه بدهید یک روغن دیگر نیز به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید  بهترین روغن گیاهی برای دور چشم (درمان سیاهی دور چشم + روش استفاده)

هنگامی که پای سلامت مو به میان می آید، اولین ادعای کارشناسان این است که بهترین روغن گیاهی برای تقویت مو روغن نارگیل است. این روغن به خوبی می تواند شادابی و درخشش مو را تضمین کند.

 

روغن تراپی برای ریزش مو

 

استفاده از روغن ها چه فایده ای برای پوست و موی سر دارند؟

همانطور که گفته شد، بهترین روغن گیاهی برای موی سر روغن نارگیل است. این یک ادعا نیست، بلکه حقیقتی است که نشان می دهد این روغن چگونه به خوبی چربی یا سبوم پوست را کنترل می کند. وقتی سن فرد بیشتر می شود، تولید سبوم کم شده  و پوست سر احساس خشکی  کرده و می تواند این خشکی را به ساقه مو نیز سرایت دهد. از همین رو استفاده از روغن ها برای افرادی که به سن میانسالی رسیده اند، توصیه می شوند. روغن های طبیعی مانند ماکادمیا، مورینگا، روغن آووکادو، کالاندولا و جوانه گندم نیز دارای ماده نرم کننده ای هستند که خشکی و وزی مو را برطرف می کنند.

روغن های گیاهی برای مراقبت از مو از طرف پزشکان و داروسازان نیز سفارش می شوند. برای این که کف سر شما حالت طبیعی خود را حفظ کند و ساقه مو به خوبی آبرسانی شود، حتما در برنامه روزانه خود استفاده از این روغن ها را به کار برید. روغن هایی که در این مقاله نام شان ذکر شد، به هیچ وجه سنگین نبوده و مو را چرب نمی کنند. قدرت نفوذ این روغن ها به گونه ای است که به خوبی جذب ساقه و ریشه مو شده و آن ها را تغذیه می کنند.

فواید روغن گیاهی برای رشد مو

از جمله فواید روغن گیاهی برای تقویت مو مبارزه با شوره سر است. روغن هایی که توسط این وب سایت به فروش می رسند، همه طبیعی بوده و برای همین منظور تولید شده اند. ضمن این که این روغن ها به خوبی نشانه های اگزما، عفونت های قارچی و دیگر بیماری های وابسته به مو و کف سر را معالجه می کنند. اگر دوست دارید، موهای بلندی داشته باشید، طبق مشاوره کارشناسان سامانا اویل  از روغن های گیاهی سامانا اویل تهیه کنید و مورد استفاده روزانه خود قرار دهید.

همچنین روغن گیاهی برای مو فولیکول های مو را تقویت کرده و از ریزش آن ها جلوگیری می کند. شما می توانید با استفاده مرتب و روزانه از این روغن ها به ضخیم شدن ساقه مو کمک کنید. این روغن ها رطوبت مو را تامین کرده و پوست سر را تغذیه می کنند. همچنین این روغن ها برای مراقبت از موهای فر و موهایی که زود وز می شوند نیز مناسب هستند. سامانا اویل، یک فروشگاه آنلاین روغن گیاهی است که می توانید برای خرید روغن گیاهی از طریق آن اقدام کنید.

 

مقاله‌های مرتبط با روغن گیاهی برای مو

حجم دادن به موها | برای حجم دادن به مو چه کنیم؟

حجم دادن به موها از جمله موارد موثر در زیبایی و جوان نشان دادن چهره است که بسیاری از ما خواهان آن هستیم. این مورد بهویژه برای افراد دارای موهای کم پشت یا بسیار نازک و نرم بسیار موثر بوده و نقش مهمی ایفا میکند. تا جایی که اموزش حجم دادن به مو امروزه در […]

بهترین روغن برای رشد سریع مو در یک هفته

روغن گیاهی و کاربردهای متنوع آن از جمله رشد سریع موها مورد توجه بسیاری از افرادی است که مایلند در زمانی کوتاه موهای بلند، سالم و زیبایی داشته باشند. اما آیا این کار امکانپذیر است و نمونهای از روغن برای رشد سریع مو در یک هفته وجود دارد؟ رشد سریع مو در یک هفته با […]

آیا کیست تخمدان باعث ریزش مو می شود؟

رابطه کیست تخمدان و ریزش مو از مواردی است که با سلامتی بانوان در ارتباط بوده و از این جهت دارای اهمیت زیادی است. روغن گیاهی و نقش مفید و موثر آن در ترمیم مشکلات پوست و مو نیز سال‌هاست که شناخته شده و به عنوان یک راه حل تاثیرگذار مورد استفاده قرار میگیرد.   […]

علت نازک شدن مو و بهترین روغن برای موهای نازک و کم پشت

روغن رزماری از مفیدترین روغن‌­های گیاهی مورد استفاده برای رفع مشکلات مو محسوب می­‌شود. یکی از این مشکلات، نازک شدن مو است. معضلی رایج در میان خانم‌ها و آقایان که می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک، افزایش سن، بیماری‌های مختلف، تغییرات هورمونی، استرس و رژیم غذایی نامناسب رخ دهد. در این مقاله به بررسی […]

روغن رزماری برای موهای خشک

روغن رزماری به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد التهابی و ضد میکروبی، فواید بسیاری برای موهای خشک دارد. تا جایی که آن را معجزه­گر موهای خشک می­نامند. این خواص در کنار حالت نرم کننده و خاصی که این روغن بر روی کوتیکول­های مو اجرا می­کند، در مجموع درخشش و زیبایی را برای موها به ارمغان آورده […]

روغن رزماری برای ریزش مو

روغن رزماری برای ریزش مو از متداول­ترین و در عین حال تخصصی­ ترین انواع روغن گیاهی است. کاربرد آسان و خواص فوق­العاده این ماده از یک­سو و تاثیر آن در پیشگیری از مشکلات مو از سوی دیگر، آن را در کنار دیگر محصولات روغنی محافظ مانند روغن زیتون، روغن آووکادو، روغن نارگیل و… به محبوبیت […]

با موهای خشک و شکننده چه باید کرد؟

روغن رزماری از مفیدترین و موثرترین روغن­های گیاهی مورد استفاده برای رفع خشکی و شکنندگی موهاست که خواص آن از نظر علمی نیز به اثبات رسیده است. آسیب به موها علاوه بر از بین بردن زیبایی و لطافت آنها می­تواند زمینه شکنندگی و ریزش مو را نیز فراهم کند. استفاده از روش­های مناسب تغذیه و […]

 تفاوت شوره و پوسته پوسته شدن سر

شوره و پوسته پوسته شدن سر یکی از مشکلات شایع در افراد است و می‌تواند علائمی ناخوشایند روی موها، یقه و حتی عوارضی مانند التهاب و خارش به همراه داشته باشد. تشخیص و درمان شوره و پوسته پوسته شدن کف سر بر عهده پزشک متخصص است و متناسب با نوع و شدت عارضه استفاده از […]

کمبود چه ویتامین‌هایی باعث ایجاد شوره سر می‌شود؟

  شوره سر یک مشکل شایع است که اگر به موقع مرتفع نشود می‌تواند به مشکلات جدی‌تری مانند درماتیت سبورئیک یا عفونت قارچی منجر شود. از عوامل ایجاد کننده شوره سر، می‌توان به خشکی بیش از حد پوست سر، چربی بیش از حد، استرس، تغییرات هورمونی، استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی غیر استاندارد، بیماری زمینه‌ای […]

بهترین روغن گیاهی برای پرپشت شدن مو

  بهترین روغن برای پرپشت شدن مو انواع بهترین روغن‌ گیاهی برای پرپشتی موها معمولاً حاوی موادی هستند که موها را تغذیه می‌کنند و باعث تقویت و رشد آن‌ها می‌شوند. روغن‌هایی مانند روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن هسته انگور و روغن رزماری از جمله بهترین انتخاب‌ها برای این منظور هستند. روغن نارگیل باعث تقویت ریشه […]

تفاوت بوتاکس مو با کراتینه مو | کدام روش بهتر است؟

  فرق بوتاکس مو با کراتینه بوتاکس مو و درمان‌های کراتینه برزیلی هر دو روش‌هایی هستند که ساختار و ظاهر مو را تغییر می‌دهند تا آن را صاف، براق و سالم ‌کنند. این یک اثر نیمه دائمی است که بسته به نوع مو، کیفیت درمان و نوع نگهداری شما از موهایتان می‌تواند به مدت 2 […]

بهترین روغن کراتینه مو کدام است؟

پس از انجام کراتینه، مراقبت مناسب برای به حداکثر رساندن طول عمر و اثربخشی کراتین ضروری است. یکی از دلایل اصلی مراقبت های بعد از کراتینه، حفظ بافت صاف و بدون وز مو است. در فرآیند کراتینه کردن مو ساقه مو با یک لایه محافظ پروتئین پوشانده می‌شود و در صورتی که این لایه به […]

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟