15 خواص روغن مورینگا برای مو و پوست صورت و بدن

خواص روغن مورینگا

15 خواص روغن مورینگا برای مو و پوست صورت و بدن

گیاه مورینگا که درخت آن با نام‌های دیگری چون درخت چوب طبل، درخت معجزه و درخت نعل اسب شناخته می‌شود، خواص بی‌نظیری دارد و قرن‌ها است که از آن در زمینه‌های مختلفی استفاده می‌کنند. حال تصمیم داریم در ادامه خواص روغن مورینگا برای مو و پوست را بررسی کنیم تا با آن‌ها آشنا شوید و درصورت نیاز از این روغن استفاده کنید.

خواص روغن مورینگا

گیاه مورینگا فواید بسیار زیادی دارد، به‌طوری‌که بسیاری از افراد برای پیشگیری و درمان برخی بیماری‌ها از این گیاه استفاده می‌کنند. همچنین باید بدانید که از این گیاه، روغن مورینگا نیز تهیه می‌شود که خواص بی‌نظیری دارد. در ادامه به خواص روغن مورینگا خواهیم پرداخت.

1.      خواص روغن مورینگا برای مو

خواص روغن مورینگا برای مو امروزه بسیار موردتوجه قرار گرفته است، به‌طوری‌که بسیاری از افراد از این روغن برای درمان مشکلات مربوط به موها استفاده می‌کنند. روغن دانه‏های مورینگا به دلیل خواصی که دارد، می‏تواند از موهای شما دربرابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند و باعث تغذیه و تقویت موها شود. در ادامه با مهم‌ترین خواص روغن مورینگا برای مو آشنا می‎‌شوید.

  • روغن مورینگا به‌دلیل داشتن بیش از 90 نوع ماده مغذی و 46 نوع آنتی‌اکسیدان، برای تقویت موها بسیار مناسب است.
  • بخاطر دارا بودن اسید بنیک، استفاده از آن موهای شما را نرم و مرطوب نگه می‌دارد و به حفظ تارهای مو و رشد آن‌ها کمک می‌کند.
  • به‌دلیل غنی بودن از ویتامین‌ها بخصوص ویتامین E و مواد معدنی می‌تواند به تقویت موها کمک و از ریزش آن‏ها جلوگیری کند.
  • اگر پوست سر شما پوسته پوسته شده است( شوره سر)، می‌توانید از روغن مورینگا برای حل این مشکل استفاده کنید. این امر به دلیل خواص ضد میکروبی روغن مورینگاست.
  • این روغن خواص ضد میکروبی دارد، به این ترتیب یکی از ویژگی‌های بارز آن، کمک به بهداشت بهتر موهاست.
بیشتر بخوانید  بهترین روغن گیاهی برای جای جوش

خواص روغن مورینگا برای مو و پوست

2.      خواص روغن مورینگا برای پوست

اهمیت سلامتی پوست برهیچ‌کس پوشیده نیست، از همین رو باید به سلامتی و زیبایی آن توجه ویژه‌ای داشت. روغن مورینگا از جمله محصولاتی است که می‌توانید از آن برای پوست خود استفاده کنید، زیرا خواص روغن مورینگا برای پوست شگفت‌انگیز است. در ادامه به برخی از این خواص اشاره خواهیم کرد تا درصورت تمایل از این روغن برای پوست خود استفاده کنید.

 

·         مرطوب‌کننده و آبرسان عالی پوست

اگر به‌دنبال محصولی هستید که رطوبت پوست شما را به‌خوبی حفظ و از پوست دربرابر محرک‌های محیطی محافظت کند، ما به شما خرید روغن مورینگا اصل را پیشنهاد می‌دهیم روغن مورینگا اصل، اسید اولئیک دارد و مرطوب کنندگی را در حد کمال انجام می‌دهد. این روغن در ترکیبات خود دارای اسید بنیک است و به همین دلیل می‌تواند باعث لطافت پوست شود. حتی باید اشاره کرد که از این روغن برای تهیه بسیاری از محصولات آرایشی نیز استفاده می‌شود، زیرا علاوه‌بر بالا بردن کیفیت محصول، از خواص درمانی نیز برخوردار است.

·         ضد چروک و پیری

از دیگر خواص روغن مورینگا برای پوست که بسیار موردتوجه قرار گرفته، این است که این روغن می‌تواند از ایجاد چین ‌و چروک جلوگیری کند و روند پیری پوست را کاهش دهد، زیرا سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است و این آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند از فعالیت رادیکال‌های آزاد جلوگیری کنند. همچنین روغن مورینگا منبع خوبی از ویتامین C است و می‌تواند به تثبیت کلاژن پوست کمک کند؛ در نتیجه ترمیم سلول‌های پوستی به‌خوبی انجام خواهد شد و شما پوستی صاف و جوان خواهید داشت.

·         درمان آفتاب سوختگی

از دیگر خواص روغن مورینگا برای صورت می‌توان به خاصیت ضدالتهابی و تسکین‌دهنده‌ای که دارد اشاره کرد. با توجه به این خواص می‌توان گفت که روغن مورینگا برای درمان آفتاب سوختگی یک انتخاب عالی است و می‌تواند به بهبود پوست کمک کند. بنابراین شما باید روغن مورینگا را روی ناحیه‌ای که دچار آفتاب‌سوختگی شده بمالید تا درد و التهاب آن ناحیه کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید  چطور موی پرپشت داشته باشیم؟ موی بلند و پرپشت

·         پاک‌سازی و جوان‌سازی پوست

از آنجایی که در ترکیبات روغن مورینگا اسید اولئیک وجود دارد، می‌تواند یک پاک‌کننده‌ی عالی برای پوست باشد. روغن مورینگا همچنین حاوی سولفور است که می‌تواند باعث تولید کراتین طبیعی در پوست شود. در نتیجه علاوه بر ترمیم کنندگی قوی برای پوست، آنرا سفت و مستحکم خواهد شد تا حالت جوان و زیبای خود را حفظ  کند.

·         کمک به درمان جوش‌های پوستی

·         افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

·         متعادل کردن چربی پوست

·         رفع تیرگی پوست

·         دارا بودن خاصیت ضدعفونی کردن

·         نرم کردن و بهبود ترک پاشنه

 

حال اگر شما تصمیم به خرید روغن مورینگا اصل دارید، برایتان سوال پیش می‌آید که قیمت روغن مورینگا ارگانیک چقدر است؟ در پاسخ به این سوال نمی‌توان قیمت دقیقی داد، اما می‌توان گفت که قیمت آن نسبت به خواصی که دارد بسیار مناسب است. البته شما باید خرید خود را از فروشگاه آنلاین روغن گیاھی انجام دهید که مطمئن هستید محصولات ارگانیک و اصل دارد، زیرا درغیراین صورت هزینه‌ی بیهوده‌ای را برای خرید یک روغن بی‌کیفیت هدر داده‌اید.

جمع‌بندی

در این مقاله به سوال روغن مورینگا چه خواصی دارد پاسخ دادیم و از تاثیرات بی‌نظیر این روغن بر پوست و مو گفتیم. اگر به‌دنبال داشتن مو و پوستی زیبا و سالم هستید، می‌توانید این روغن را تهیه و از آن استفاده کنید تا متوجه خواص شگفت‌انگیز آن بشوید

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟