7 راه بی‌نظیر برای از بین بردن چروک صورت

از بین بردن چروک صورت

7 راه بی‌نظیر برای از بین بردن چروک صورت

راه‌های  از بین بردن چروک صورت

افزایش سن با یکسری پیامدهای طبیعی همراه است که یکی از این پیامدها را می‌توان تولید کمتر کلاژن و الاستین پوست درنظر گرفت. از طرفی کاهش تولید کلاژن و الاستین با ایجاد چین و چروک همراه است و باعث ناراحتی بسیاری از افراد می‌شود؛ اما برای چین و چروک صورت چی خوبه؟ در این مقاله راهکارهای موثر در درمان چین و چروک صورت را بررسی می‌کنیم تا با آن‌ها آشنا شوید و در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید. مقاله کلاژن سازی پوست را از دست ندهید.

1.     استفاده از ضدآفتاب

ضدآفتاب یکی از مهم‌ترین انواع کرم‌هایی است که باید برای پوست صورت از آن استفاده کرد، زیرا این کرم علاوه‌بر آنکه در تعویق علائم پیری نقش دارد، از سرطان پوست نیز جلوگیری می‌کند. دقت داشته باشید که اشعه نور خورشید باعث چروک دور چشم و چروک پیشانی می‌شود، بنابراین تا جایی که امکان دارد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید دوری کنید و در صورتی که مجبور بودید زیر نور خورشید باشید، از ضد آفتاب و عینک آفتابی استفاده کنید تا پوست شما پیر و چروک نشود.

تزریق بوتاکس یکی از راهکارهای تعویض علایم پیری

 

2.     تزریق بوتاکس به پیشانی

یکی از بهترین راه‌ها برای رفع دائمی چروک پیشانی که بسیار موردتوجه قرار گرفته، تزریق بوتاکس به پیشانی است. همان‌طورکه می‌دانید، بوتاکس از سمی به‌نام بوتولینوم ساخته می‌شود و تزریق آن به عضله صورت باعث فلج شدن آن عضله خواهد شد؛ در نتیجه دیگر انقباضی صورت نمی‌گیرد و چروکی روی پیشانی ایجاد نخواهد شد. بنابراین اگر برای از بین بردن چروک صورت و پیشانی تصمیم به تزریق بوتاکس دارید، این کار را در کلینیک‌های تخصصی انجام دهید تا مشکلی برای شما پیش نیاید. البته این روش کاملا موقت است و پس از سه تا چهارماه آثار این ماده از بین می رود. بسیاری از متخصصان، انجام مکرر این روش را پیشنهاد نمی‌دهند.

پیشنهاد مقاله: بهترین روغن های گیاهی برای حفظ جوانی پوست صورت

3.     تزریق فیلر برای رفع چروک دور چشم

چروک زیر چشم و دور چشم از جمله چروک‌هایی هستند که باعث می‌شوند چهره شما پیرتر به‌نظر برسد، از همین رو لازم است که نسبت به رفع چروک دور چشم و زیر چشم اقدام کرد. در رابطه با این موضوع باید گفت بهترین روش جوانسازی دور چشم تزریق فیلر است، زیرا فیلرها باعث رطوبت زیر پوست می‌شوند و انعطاف‌پذیری پوست این ناحیه را نیز افزایش می‌دهند. این روش که به‌عنوان درمان قطعی چروک دور چشم شناخته می‌شود، 6 تا 12 ماه ماندگاری دارد و پس از آن باید مجدد تزریق شود.

بیشتر بخوانید  راز شفافیت و روشنی پوست به همین سادگی

4.     لیزر جوانسازی پوست

لیزر جوانسازی یک روش جدید از بین بردن چروک صورت است که امروزه بسیار موردتوجه قرار گرفته و با نام‌های دیگری چون لیزر تبخیری و لیزر لایه‌برداری شناخته می‌شود. این روش که از جمله روش‌های بی‌خطر و کم تهاجم است، به لایه برداری و از بین بردن چروک پوست صورت کمک می‌کند. دقت داشته باشید که لیزر برای درمان چروک دور چشم نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد و اگر به‌درستی و توسط فردی متخصص انجام شود، هیچ خطری را برای شخص به همراه نخواهد داشت.

5.     هایفوتراپی

هایفوتراپی بدون‌شک یک درمان چروک صورت فوری است که می‌تواند علاوه‌بر درمان چین و چروک‌های صورت، به لیفت و رفع افتادگی پوست نیز کمک کند. در این روش امواج اولتراسوند با شدت بالا روی پوست متمرکز می‌شوند و چین و چروک‌های پوست را برطرف می‌کنند. هایفوتراپی باید تنها یکبار در سال انجام شود و از آنجایی که تغییراتی چشم‌گیر و رضایت‌بخش دارد، بسیار موردتوجه قرار گرفته است.

6.     استفاده از آلوئه ورا

تابه‌امروز بررسی‌های مختلفی در رابطه با خواص آلوئه ورا برای چروک پوست صورت انجام شده است و طبق نتایج به‌دست آمده، این گیاه چنین خاصیتی دارد، به‌طوری‌که از سال‌ها قبل از آن برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می‌کردند. درواقع ژل آلوئه ورا که عصاره این گیاه است، مستقیما از برگ‌های این گیاه گرفته می‌شود و ترکیبات بیواکتیو دارد، بنابراین به‌دلیل اینکه سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آمینو اسید است، به جوانسازی پوست کمک می‌کند. خرید روغن آلوئه ورا اصل به جای ژل نیز یکی از راهکارهاست که در ادامه به آن می‌پردازیم.

رفع چین و چروک صورت با داروهای گیاهی

7.     استفاده از روغن‌های گیاهی

آخرین روشی که تصمیم داریم به شما معرفی کنیم، در حقیقت معجزه رفع چین و چروک صورت است. همان‌طورکه مطالعه کردید، تابه‌اینجا روش‌های دیگری را برای از بین بردن چروک صورت معرفی کردیم، اما روش کم‏‌هزینه‌تر و بهتری نیز نسبت به روش‌های قبل وجود دارد که می‌توان از آن برای رفع چین و چروک پوست استفاده کرد و آن روش استفاده از روغن‌های گیاهی است.

بیشتر بخوانید  بهترین روغن پاک کننده صورت چیست؟

رفع چین و چروک صورت با داروهای گیاهی علاوه‌برآنکه اثرگذاری مطلوبی دارد، هیچ عارضه‌ای را نیز برای فرد به همراه نخواهد داشت. همچنین اگر شما به‌طور مرتب از روغن‌های گیاهی مناسب حفظ جوانی پوست استفاده کنید، دیگر چین و چروکی روی پوستتان ایجاد نخواهد شد.

حال اگر شما تصمیم به خرید روغن ‌های گیاهی برای رفع چین و چروک‌های پوست خود دارید، می‌توانید از روغن‌های مختلفی مانند روغن نارگیل استفاده کنید. این روغن گیاهی باعث مرطوب شدن پوست شما می‌شود و استفاده مرتب از آن به رفع چروک‌های پوست کمک می‌کند. همچنین شما می‌توانید از 25 سالگی به‌ بعد از این روغن در جهت پیشگیری از ایجاد چین و چروک استفاده کنید؛ بنابراین هرشب مقداری از این روغن را به نواحی مختلفی چون زیر چشم‌ها، گونه‌ها، پیشانی و … بمالید تا چین و چروکی روی این نواحی به‌وجود نیاید.

البته روغن‌های گیاهی دیگری چون روغن آرگان اصل مراکش، روغن جوجوبا، روغن آلوئه ورا، روغن جوانه گندم و … نیز برای از بین بردن چروک‌های صورت و همچنین پیشگیری از بروز چین و چروک‌ها مناسب هستند و شما می‌توانید با تهیه این روغن‌ها از فروشگاه آنلاین روغن گیاهی از مزایایی که دارند بهره‌مند شوید. پیشنهاد میکنیم مقاله خواص روغن آرگان برای چروک صورت را مطالعه کنید.

خرید روغن آرگان

سایر خواص روغن آرگان

جمع‌بندی

همان‌طورکه مطالعه کردید، روش‌های مختلفی  وجود دارد که باعث از بین بردن چروک صورت می‌شود؛ اما یکی از بهترین و کم عوارض‌ترین آن‌ها استفاده از خرید روغن‌های گیاهی اصل و ارگانیک است. همچنین  این روغن‌ها در پیشگیری از ایجاد چین و چروک‌ها نیز موثر هستند و به‏‌همین‌دلیل یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شوند. متخصصان ما در سامانا اویل آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان در انتخاب مناسب‌ترین روغن گیاهی برای پوست شما هستند. کافی است به صورت تلفنی یا از طریق دایرکت اینستاگرام سامانا اویل یا تلگرام با ما در تماس باشید.

 

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟