بهترین آبرسان پوست، رطوبت پوست خود را به آسانی حفظ کنید و جوان بمانید!

بهترین آبرسان پوست

بهترین آبرسان پوست، رطوبت پوست خود را به آسانی حفظ کنید و جوان بمانید!

بهترین آبرسان پوست چیست؟

اگر به‌دنبال داشتن پوستی جوان و شاداب هستید، باید به حفظ رطوبت پوست و آبرسانی آن توجه داشته باشید، زیرا خشکی پوست از جمله مشکلاتی است که می‌تواند ظاهر زیبای پوست شما را با مشکل مواجه کند و باعث چروک و کدر شدن پوست شود. حال شاید برای بسیاری از افراد سوال پیش آید که رطوبت پوست از چیست و چگونه تامین می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت رطوبت پوست در حقیقت به میزان آب پوست که در لایه درم و اپیدرم است بستگی دارد، به‌طوری‌که اگر در این لایه‌ها مقدار آب مناسبی وجود داشته باشد، سطح پوست صاف، نرم و درخشان خواهد بود. دقت داشته باشید که مقداری از این آب به‌طور طبیعی تبخیر خواهد شد، اما اگر در این موضوع اختلالی ایجاد شود، مقدار آب تبخیری از سطح پوست افزایش پیدا می‌کند و پوست خشک خواهد شد. البته جای نگرانی وجود ندارد، زیرا می‌توان با راهکارهای مختلف آبرسانی پوست صورت را انجام داد و دوباره به پوست زیبایی و طراوت بخشید.

1.     نوشیدن آب

همان‌طورکه مطالعه کردید، در پاسخ به سوال علت رطوبت پوست چیست گفتیم که وجود آب در لایه درم و اپیدرم علت رطوبت پوست است؛ بنابراین شما باید به اندازه کافی آب بنوشید تا آب به اندازه کافی در این لایه‌ها وجود داشته باشد. مقدار آب لازم برای هرشخص متفاوت است، اما توصیه می‌شود در روز حداقل 8 لیوان آب بنوشید و درصورتی که فعالیت زیادی دارید، این مقدار را بیشتر کنید.

2.     استفاده از دستگاه بخور

یکی از بهترین روش‌ها که به هیدراته و نرم شدن پوست کمک می‌کند، استفاده از دستگاه بخور است. باید گفت که قرار گرفتن در هوای سرد و خشک به پوست صورت آسیب‌های فراوانی وارد می‌کند و باعث بروز چین و چروک روی پوست صورت می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید با استفاده از یک دستگاه بخور خشکی هوا را از بین ببرید و رطوبت پوست خود را در محدوده متعادل نگه دارید. البته استفاده از دستگاه بخور مزایای دیگری نیز دارد که می‌توان به درخشان شدن پوست، از بین رفتن اگزمای پوست و کاهش جوش و آکنه روی پوست اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  مراحل پاکسازی پوست در خانه

بهترین آبرسان برای پوست خشک

3.     استفاده از ماسک‌های صورت

ماسک آبرسان پوست خشک از دیگر محصولاتی است که می‌تواند رطوبت پوست صورت را حفظ کند. این ماسک‌ها امروزه در مدل‌های مختلفی در دسترس هستند و شما می‌توانید با تهیه‌ی آن‌ها آبرسانی پوست را انجام دهید. توجه داشته باشید که شما می‌توانید برخی از ماسک‌ها را خودتان به‌صورت طبیعی آماده کنید؛ برای مثال  ترکیب یک قاشق عسل طبیعی، یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل و نصف آووکادو می‌تواند نرمی و شادابی را به پوست شما ببخشد.

 

4.     انجام پاکسازی پوست

اگر به آبرسانی عمیق پوست علاقه دارید، می‌توانید هرچند وقت یکبار پاکسازی پوست انجام دهید. پاکسازی پوست در حقیقت یک روش تخصصی برای تامین رطوبت پوست است که در آن متخصص از سرم‌ها، دستگاه‌ها و ماساژهای مخصوص استفاده می‌کند. نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد، در رابطه با آبرسانی پوست چرب است؛ دقت داشته باشید که پوست‌های چرب نیز به آبرسانی نیاز دارند و این آبرسانی باید به‌صورت تخصصی انجام شود تا مشکلی برای پوست پیش نیاید.

5.     استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و آبرسان‌ها

اگر احساس می‌کنید که پوست شما نیاز به آبرسانی دارد، به‌طور مداوم و منظم از مرطوب‌کننده‌ها و آبرسان‌ها استفاده کنید، زیرا این دست از محصولات به رفع خشکی پوست شما و همچنین حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند. البته باید گفت که در بازار صدها نوع مرطوب‌کننده و آبرسان وجود دارد که بعضی از آن‌ها مناسب شما نیستند، بنابراین توصیه می‌شود خرید این محصولات را از میان برندهای شناخته‌شده انجام دهید تا پوستتان آسیب نبیند.

بهترین روغن مرطوب کننده پوست

6.     استفاده از هیالورونیک اسید

بهترین آبرسان برای پوست خشک، هیالورونیک اسید است و همان‌طورکه می‌دانید از این ماده به‌عنوان پایه اصلی تشکیل‌دهنده آبرسان‌ها استفاده می‌کنند. این ماده سرشار از آنتی‌اکسیدان است و علاوه‌برآنکه رطوبت پوست را تامین می‌کند، مانع از تبخیر بیش‌ازحد آب از زیر پوست نیز می‌شود.

رفع چین و چروک صورت با داروهای گیاهی

7.     روغن‌های گیاهی آبرسان پوست

تابه‌اینجا با انواع روش‌های آبرسان پوست خشک و حساس و چرب آشنا شدیم؛ اما اکنون تصمیم داریم بهترین آبرسان طبیعی پوست را به شما معرفی کنیم. امروزه روغن‌های گیاهی با خواص بی‌نظیری که دارند، موردتوجه قرار گرفته‌اند و به‌همین‌دلیل می‌توان از آن‌ها به‌عنوان بهترین آبرسان پوست یاد کرد. روغن‌ های گیاهی آبرسان پوست عوارضی را به همراه ندارند و علاوه‌برآنکه می‌توانند رطوبت پوست را حفظ کنند، مانع خشکی پوست نیز می‌شوند.

بیشتر بخوانید  تقویت پیاز مو | چگونه تشخیص دهیم موهای سالمی داریم؟

حال اگر تصمیم به خرید روغن های گیاهی به‌عنوان بهترین آبرسان پوست صورت دارید، می‌توانید خرید خود را از میان روغن‌های مختلفی چون روغن جوجوبا، روغن نارگیل، روغن هسته انگور، روغن آرگان، روغن جوانه گندم و … از فروشگاه آنلاین روغن گیاهی انجام دهید. البته در ادامه با خصوصیات برخی از این روغن‌های گیاهی آشنا خواهیم شد تا انتخاب مطمئنی داشته باشید.

روغن جوجوبا: روغن جوجوبا سرشار از اسیدهای چرب ضروری است، به‌طوری‌که استفاده از آن می‌تواند پوست را به‌طور کامل تغذیه کند. همچنین این روغن در حفظ رطوبت پوست نیز موثر است و مانع از خشکی پوست شما خواهد شد.

روغن آرگان: روغن آرگان یکی از بهترین روغن‌ها برای محافظت از پوست صورت و حتی بدن است، زیرا در ترکیبات خود اسید لینولئیک و ویتامین E دارد. این روغن علاوه‌برآنکه مانع از چین و چروک پوست صورت شما می‌شود، در حفظ و تامین رطوبت نیز نقش دارد.

روغن هسته انگور: یکی از قوی‌ترین روغن‌ها برای هیدراته کردن پوست، روغن هسته انگور است. این روغن سرشار از آنتی‌اکسیدان است و در ترکیبات خود ویتامین C دارد، بنابراین می‌تواند پوست شما را نرم و شاداب کند.

مقاله بهترین روغن گیاهی برای پوست خشک را از دست ندهید.

جمع‌بندی

حفظ رطوبت پوست و انتخاب بهترین آبرسان پوست از جمله مسائلی است که باید موردتوجه قرار گیرد، زیرا اگر پوست شما رطوبت خود را از دست بدهد، پوست خشک می‌شود و به‌مرور زمان زیبایی، درخشندگی و شادابی خود را از دست می‌دهد. حال اگر شما از میان روش‌های معرفی‌شده به دنبال روشی موثر و کم عوارض هستید، ما به شما خرید روغن‌های گیاهی ارگانیک را به‌عنوان بهترین آبرسان پوست خشک، چرب و معمولی پیشنهاد می‌دهیم تا بتوانید در نهایت بهترین نتیجه را مشاهده کنید.

 

 

با ما در شبکه‌های اجتماعی همراه باشید
اینستاگرام | تلگرام

 

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟