بهترین روغن گیاهی برای درمان اگزما در خانه

درمان اگزما در خانه

بهترین روغن گیاهی برای درمان اگزما در خانه

افراد زیادی هستند که به دنبال درمان اگزما، این بیماری پوستی آزاردهنده و خارش‌دار هستند. این مشکل پوستی گاهی آنچنان باعث بروز خارش می‌شود که شما را از انجام فعالیت‌های روزانه‌تان به طور کامل بازمی‌دارد.

اگزما به وسیله بثورات قرمز پوستی که به جا می‌گذارد، مشخص می‌شود. این بثورات قرمز می‌توانند در سراسر بدن و بیشتر در آرنج ها، پشت زانو یا کف دست ایجاد شوند.

اما نکته‌ای که باعث می‌شود از این مشکل پوستی متنفر باشیم، شاید این واقعیت است که متاسفانه ممکن است نوزادان نیز از اگزما رنج ببرند! و از آن بدتر اینکه معمولا نوزادان در صورت خود، بخصوص نواحی مرتبط با گونه‌ها و چانه دچار اگزما می‌شوند. به علاوه در نوزادان اگزما می‌تواند روی پوست سر، تنه، بازوها و همچنین پاها نیز دیده شود.

با این حساب لازم است به دنبال راه‌هایی برای درمان اگزما پوستی باشیم، اما به گونه‌ای که این درمان اگزما پوست برای پوست لطیف و نازک کودکان نیز ضرر نداشته باشد.

مسلما باید مواد شیمیایی وجود داشته باشند که در درمان اگزما به ما کمک کنند، اما احتمالا شما هم مثل ما ترجیح می‌دهید که از درمان اگزمای خانگی استفاده کنید، چون طبیعی و بی‌خطرتر است.

  • خوشبختانه اگزما مسری نیست.

اجازه دهید ابتدا یک واقعیت خوشحال‌کننده راجع به اگزما را با شما درمیان بگذاریم. اگزما مسری نیست! پس امکان ندارد که شما از یک فرد مبتلا به اگزما یا اشتراک در یک اتاق با فردی که از این بیماری پوستی رنج می‌برد، آن را دریافت ‌کنید.

کمبود کدام ویتامین باعث خارش بدن میشود؟

اگزما چیست؟

قبل از اینکه درباره درمان اگزما خانگی صحبت کنیم، بهتر است ابتدا این بیماری پوستی را تا حدودی بشناسیم.

اگزما اشکال مختلفی دارد و به دلایل زیادی ممکن است ایجاد شود. به همین دلیل راه‌های درمان اگزما می‌تواند متنوع باشند. به عنوان مثال درمان اگزما خفیف بر روی شکم با درمان اگزما پوست صورت ممکن است فرق داشته باشد. زیرا ناحیه شکمی در بیشتر زمانها زیر لباس قراردارد، در حالیکه صورت شما در معرض انواع عوامل مانند آلودگی هوا یا نور شدید آفتاب است و احتمال بوجود آمدن خشکی پوست روی آن بیشتر است.

با این حساب برای درمان اگزما خشکی پوست صورت شاید باید روش متفاوتی نسبت به درمان اگزما خارش‌دار پوست شکم یا درمان اگزما پا باشد.

به طور کلی اگزماها به دو گروه طبقه بندی می‌شوند: اگزمای ایجاد شده بخاطر محرک خارجی و اگزما بخاطر محرک داخلی هستند.

انواع اگزما

  • اگزمای ایجاد شده بخاطر محرک خارجی

این نوع اگزما معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که مستقیماً با ماده‌ای در تماس باشید که این ماده باعث واکنش پوست شما شده باشد. در این حالت شیوع اگزما یا بثورات قرمز تنها بر روی سطح پوست رخ می‌دهد و برای درمان اگزما در این حالت ابتدا باید عامل محرک را از پوست دور کرد و سپس سعی در درمان آثار بجا مانده از آن کرد.

پوست دست بخاطر اینکه بیشتر از سایر اعضا با مواد مختلف در تماس است، بسیار مستعد پیدا کردن این مشکل است. به همین دلیل اغلب برای درمان اگزما پوستی دست اولین کاری که باید کرد، پرهیز از دست زدن به ماده محرک است.

  • اگزما بخاطر محرک داخلی

این نوع اگزما زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن به محرک‌های خاصی واکنش نشان می‌دهد که در نهایت باعث واکنش پوستی در سطح سلولی می شود. در این حالت معمولاً دو محرک داخلی وجود دارند که همزمان باعث واکنش پوست می‌شوند، مثلا همراه با بروز یک آلرژی و یک عدم تعادل در هورمون‌ها هم وجود دارد.

بیشتر بخوانید  با بهترین روش روغن‌تراپی پوست در خانه، همیشه جوان بمانید!

 

درمان خانگی اگزما

در درمان اگزما، هدف جلوگیری از خارش، التهاب و بدتر شدن کلی وضعیت پوست است. برای تشخیص و درمان اگزما به صورت کامل بهتر است با پزشک پوست مشورت کنید. اما خوشبختانه یک سری روغن‌های گیاهی ارگانیک وجود دارند که برای تسکین علائم ناراحت کننده اگزما به شدت موثر هستند.

 

بهترین روغن گیاهی برای درمان اگزما

روغن آرگان برای درمان اگزما

روغن آرگان اصل و ارگانیک در کنترل خارش و بثورات قرمز روی پوست ناشی از اگزما تاثیر شگرفی دارد. بعلاوه استفاده منظم و با قاعده از این روغن می‌تواند تا حد زیادی شانس شعله‌ور شدن اگزما در آینده را نیز کاهش دهد. به طور خلاصه باید گفت که روغن آرگان یک درمان اگزما با نتایج عالی است.

مرطوب کردن پوست یک راه درمان اگزما و سایر بیماری های پوستی بویژه برای پوست‌های حساس است. پوستی که به خوبی هیدراته شده باشد می‌تواند وظایف خود را بهتر انجام دهد.

روغن آرگان سرشار از خواص لازم برای مرطوب‌کنندگی پوست است.

این روغن حاوی اسیدهای چرب امگا 6 که یک مرطوب کننده قوی پوست به شمار می‌روند، است. همچنین ویتامین E که یک آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب است به وفور در روغن آرگان وجود دارد.

این روغن، غنی ازاسترول‌هاست، این ماده ضد التهاب است، همچنین رطوبت را در پوست حبس می‌کند.

در روغن آرگان پلی فنول‌هایی وجود دارند که تسکین دهنده قوی آلرژی به حساب می‌آیند.

علاوه بر همه اینها در این روغن تقریبا ترکیب کاملی از سایر مواد مغذی و مفید برای پوست وجود دارد.

با این‌ همه، برای خرید این روغن باید دقت کنید، زیرا در برخی از محصولات موجود در بازار، اسانس، الکل و دایمیتیکون اضافه می‌شود تا شاید روغن دیرتر فاسد شود. متاسفانه این مواد می‌توانند به شدت باعث خشکی پوست صورت شوند. به این دلیل برخی شکایت می‌کنند که علیرغم استفاده از روغن آرگان مثلا برای درمان اگزما پوست سر نتیجه دلخواه برای آنها حاصل نشده است.

به همین دلیل فروشگاه روغن‌های گیاهی سامانااویل، روغن آرگان را با بسته‌بندی خاص که باعث ماندگاری و سلامت طولانی‌تر آن می‌شود، همراه با تضمین به شما ارائه می‌دهد

 

فواید روغن نارگیل برای درمان اگزما

استفاده از روغن نارگیل اصل برای نوزادان هم بسیار ایمن است. این روغن گزینه‌ای در دسترس و آسان برای درمان اگزما به شمار می‌رود.

خواص مرطوب کنندگی روغن نارگیل می‌تواند به تسکین سوزش کمک زیادی کند و در درمان اگزما، خارش پوست و امثال آن موثر باشد.

اگزما یک بیماری التهابی است و روغن نارگیل نیز حاوی خواصی است که می تواند التهاب را کاهش دهد.

همچنین، اسید لوریک موجود در روغن نارگیل دارای خواص ضد‌میکروبی است که می تواند از عفونت‌هایی که در برخی از افرادی دارای پوست خشک و ترک خورده به دلیل اگزما هستند، جلوگیری کند.

 

روغن کالندولا برای درمان اگزما

به مقاله خواص روغن کالندولا مراجعه کنید.

 

روغن جوجوبای ارگانیک برای درمان اگزما

روغن جوجوبا دارای همه مواد مغذی و لازم برای پوست است. بعلاوه این روغن می‌تواند به عنوان یک نرم کننده طبیعی پوست نیز استفاده شود.

این روغن می تواند راه فرار رطوبت پوست را مسدود کرده و همزمان یک سد مؤثر در برابر هجوم عناصر خارجی مانند هوای سرد، که می‌توانند باعث خشکی و ایجاد اگزما شوند، ایجاد کند. مقاله جلوگیری از خشکی پوست در پاییز را مطالعه کنید.

همچنین روغن جوجوبا دارای خواص ضدالتهابی است که می‌تواند به تسکین پوست تحریک شده در اثر عوامل خارجی کمک کند، پس روغن جوجوبا نیز یک درمان اگزما قوی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید  تقویت موی سر مردان | پیشگیری بهتر از درمان

سایر روغن های گیاهی موثر در درمان اگزما

روغن درخت چای

روغن درخت چای به عنوان یکی از بهترین روغن های اساسی برای سلامت پوست شناخته می شود. این روغن از برگ های درخت چای به دست می آید و فواید بسیار زیادی دارد. از روغن درخت چای معمولاً برای بهبود التهاب های پوستی، نیش حشرات، موخوره و درماتیت تماسی استفاده می شود.

تحقیقات نشان می دهند که استفاده موضعی از این روغن می تواند در درمان نوع شدید از اگزما نیز مؤثر باشد. به این نکته توجه داشته باشید که برخی از افراد به روغن درخت چای حساسیت دارند. بهتر است، این روغن را با روغن های نارگیل، روغن آرگان و روغن بادام شیرین رقیق کنید.

 

روغن نعناع

از دیگر موارد در فهرست بهترین روغن گیاهی برای درمان اگزما می توان به روغن نعناع اشاره کرد. روغن نعناع معمولاً برای درمان سوءهاضمه، تهوع و مشکلات گوارشی به کار می رود. اما، استفاده از آن می تواند، خارش پوست را نیز کاهش دهد. هنگام استفاده از روغن نعناع روی پوست، حتماً آن را با روغن های دیگر رقیق کنید. چرا که غلظت بالایی دارد.

روغن گل گاوزبان

حتماً با فواید گل گاوزبان برای سلامتی آشنا هستید. روغن گل گاوزبان می تواند، یک راه حل کارآمد برای کاهش التهاب و تسکین پوست نیز باشد. این روغن حاوی مقدار زیادی اسید چرب است. در نتیجه، خواص ضد التهابی شگفت انگیزی دارد. به همین دلیل، از روغن گل گاوزبان معمولاً برای روغن تراپی پوست و درمان التهاب پوستی استفاده می شود.

 

روغن دانه آفتابگردان

فهرست بهترین روغن گیاهی برای درمان اگزما شامل روغن دانه آفتابگردان است. روغن دانه آفتابگردان از روغن های حامل به شمار می رود. این روغن به دلیل خواص ضد التهابی که دارد، می تواند خشکی پوست را کاهش دهد و هیدراتاسیون پوست را تقویت کند. از سوی دیگر، روغن دانه آفتابگردان حاوی مقدار زیادی ویتامین E و آنتی اکسیدان است که موجب کاهش التهاب پوستی می شوند.

روغن بنفشه پایه بادام

روغن بنفشه پایه بادام، بهترین روغن گیاهی برای مرطوب کردن پوست به شمار می رود. از این روغن معمولاً برای کاهش علائم اگزما از جمله: خشکی و خارش استفاده می شود. روغن بنفشه به دلیل قدرت آب رسانی بسیار بالا موجب تسکین التهاب پوست می شود. به علاوه، امکان استفاده از این روغن برای پوست های حساس نیز وجود دارد. چرا که روغن بنفشه به عنوان یک ماده طبیعی ضد حساسیت، شناخته می شود.

 

خرید روغن های گیاهی مؤثر در درمان اگزما

اگزما می تواند، بسیار آزاردهنده و دردناک باشد. استفاده از بهترین روغن گیاهی برای درمان اگزما به عنوان یک روش کارآمد برای کاهش علائم آن شناخته می شود. روغن های گیاهی مفید برای اگزما تنها به این چند مورد محدود نمی شوند. روغن های گیاهی زیتون، آرگان، جوجوبا و فندق نیز تاثیر شگفت انگیزی بر کاهش التهاب پوستی دارند. با این وجود، استفاده از این روغن ها برای درمان اگزما بدون مشورت پزشک به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

تنها در صورتی می توان از فواید این روغن ها بهره مند شد که از اصل بودن آن ها اطمینان خاطر داشت. جهت خرید روغن های گیاهی مؤثر در درمان اگزما و اطلاع از قیمت ها به مراکز معتبر مراجعه کنید. آیا تاکنون از روغن های گیاهی برای تسکین التهاب های پوستی استفاده کرده اید؟ لطفاً تجربه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟