راه فوق‌العاده برای بهبود خشکی پوست صورت

بهبود خشکی پوست صورت

راه فوق‌العاده برای بهبود خشکی پوست صورت

در این مطلب به روشها و نیز چهار روغن گیاهی مناسب پوست صورت که برای تبدیل خشکی پوست صورت شما به پوستی روشن و زیبا کاربرد دارد، پرداخته‌ایم.

شما نمی‌توانید نوع پوست خود را تغییر دهید اما قطعا می‌توانید آن را مدیریت کنید. پس این 4 روغن صورت را برای مقابله با خشکی پوست صورت و مشکلات پوست‌های خشک امتحان کنید و با خشکی پوست صورت و کدری پوست‌تان خداحافظی کنید.

ما اغلب این افسانه را باورکرده‌ایم که پوست چرب بیشتر مستعد مشکلات پوستی مانند آکنه یا جوش است. اما متاسفانه مدیریت و کنترل مشکلات پوست خشک یا زبر بسیار دشوارتر از مشکلات پوست‌های خشک است.خشکی پوست صورت ممکن است علت اصلی چین و چروک، پوسته پوسته شدن پوست، خشکی لب و حتی آکنه باشد. ( لینک مقاله خشکی لب را جدی بگیرید )

پوست خشک برخی افراد ممکن است بی ضرر به نظر برسد، اما اگر به درستی از آن مراقبت نشود، می تواند منجر به تعداد زیادی از مشکلات پوستی جدی از جمله درماتیت یا اگزما شود.مقاله درمان خانگی اگزمای پوست را مطالعه کنید.

بازار مملو از محصولاتی است که به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی خود معروف شده‌اند. اما اثر هیچ‌کدام را نمی‌توان با اثرات مغذی روغن‌های گیاهی صورت مقایسه کرد. بله، روغن‌های گیاهی صورت برای خشکی پوست می توانند معجزه کنند!

 

خشکی پوست صورت

آیا استفاده از روغن گیاهی صورت مفید است؟

پوست ما به طور طبیعی چربی می‌سازد که به جلوگیری از هدررفت آب از پوست ما کمک کرده و آن‌را هیدراته نگه می‌دارد. اما در مورد پوست‌های خشک، تولید چربی طبیعی پوست کمتر از حد نیاز است.

به همین دلیل است که استفاده از روغن‌های گیاهی صورت برای پوست‌های خشک باعث بهبود سلامت پوست می‌شوند.

این روغن‌ها بهتر است به عنوان مرحله بعدی پس از استفاده از مرطوب کننده استعمال شوند. به این ترتیب روغن گیاهی مناسب پوست صورت، به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و همه چیز زیر پوست نرم و هیدراته می‌ماند.

پزشکان متخصص پوست می‌گویند که اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن‌های گیاهی به مرطوب‌سازی پوست، تأمین مواد مغذی ضروری و کمک به بهبود پوست خشک، ترک‌خورده و آسیب‌دیده کمک می‌کنند.

علاوه بر این موارد این روغن‌ها هیدراتاسیون پوست را نیز حفظ کرده و در آن درخشندگی ایجاد می‌کنند.

در ادامه چهار روغن گیاهی مناسب پوست صورت را که برای خشکی پوست صورت و در کل پوست های خشک و زبر مناسب هستند را معرفی می‌کنیم:

 

مبارزه شما با خشکی پوست صورت و پوسته پوسته شدن و مشکلات ناشی از آن با استفاده از روغن آرگان به نفع شما به پایان می‌رسد. ( خرید روغن آرگان )

مواد آلی موجود در این روغن، خواص ضد خشکی پوست قویی را ارائه میدهند. این خواص می‌تواند میزان تولید چربی روی پوست شما را کنترل کند. به این ترتیب با خشکی پوست و جوش صورت و بدنبرای همیشه خداحافظی خواهید کرد.

از این روغن می‌توان در درمان انواع بیماری‌های پوستی، از جمله پوست خشک و آکنه استفاده کرد و پوستی نرم‌تر، درخشان و صاف و زیبا داشت.  (قیمت روغن آرگان)

 

خرید روغن آرگان اصل

در سایت فروشگاه آنلاین روغن گیاهی سامانااویل مقاله‌ای به طور مفصل راجع به معجزه روغن آرگان اختصاص داده شده است. توصیه می‌کنیم حتما آن‌را مطالعه فرمایید.

حداقل دو بار در روز این طلای مایع را مستقیماً روی پوست به روشی که در مطلبی با عنوان “روغن‌تراپی پوست” توضیح داده شده است بر روی پوست خود بمالید تا بتوانید از خواص آن برای مقابله با خشکی پوست بطور کامل بهره ببرید.

 

 

خشکی پوست صورت

بیشتر ما از تماشای استفاده مادربزرگ‌هایمان از روغن نارگیل بر روی پوست خود خاطرات خوبی داریم. بوی محسورکننده روغن نارگیل و نرمی فوق‌العاده پوست صورت مادربزرگ تداعی‌کننده خاطرات زیبایی است.

اکنون ثابت شده است که روغن نارگیل هم به مدیریت پوست خشک و هم کند کردن روند پیری کمک می کند.

روغن نارگیل به دلیل داشتن ویتامین E و K در مقادیر بالا، داشتن خواص ضدقارچی و ضد باکتریایی و نیز ویژگی های ضدباکتریایی می‌تواند ظاهر پوست شما را بهبود بخشد.

البته این تمام مطلب نیست، خواص روغن نارگیل بسیار فراتر از این چند مورد است. به شما پیشنهاد میکنم که مقاله ” تعجب نکنید! این 20 خاصیت فقط بخشی از خواص روغن نارگیل است ” را بخوانید. برای تهیه آن نیز به صحفه ” خرید روغن نارگیل ” مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید  بهترین روغن‌های مرطوب کننده پوست

 

خشکی پوست صورت

روغن جوجوبا برای آرام کردن و تسکین سوزش و قرمزی پوست و نیز ترمیم پوست خشک بسیار عالی است.

روغن جوجوبا فواید درمانی زیادی دارد که می‌تواند به درمان بیماری های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و آکنه کمک بزرگی کند. با خواندن مطلب “خواص روغن جوجوبا اصل” در وبلاگ سامانااویل بیشتر می‌توانید با این معجزه‌گر طبیعی آشنا شوید

از روغن جوجوبا به عنوان یک پاک کننده، یکی از بهترین مرطوب کننده پوست، یا درمان خشکی پوست استفاده کنید تا به چشم خودتان اعجاز آن را ببینید. با مراجعه به صفحه “خرید روغن جوجوبا” ضمن دریافت تضمین راجع به اصل بودن محصول، می‌توانید آن‌را در هرکجای ایران که باشید، تحویل بگیرید.

 

خشکی پوست صورت

روغن هسته انگور را می توان برای مرطوب کردن پوست های خشک و کدر، صاف کردن رنگ پوست و کاهش و از بین بردن چین و چروک پوست صورت و بدن استفاده کرد.

از آنجایی که اسید لینولئیک و ویتامین E از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت می‌کنند، خاصیت ارتجاعی آن را بازیابی می‌کنند و در ضمن به حفظ رطوبت پوست زیادی کمک می‌کنند، و اینکه اسید لینولئیک و ویتامینE به وفور در روغن هسته انگور وجود دارد، با خرید روغن هسته انگور و استفاده روتین از آن هم این مزایا را کسب خواهید کرد.

علاوه بر این، مواد قابض موجود در روغن هسته انگور به تقویت و سفت شدن پوست صورت کمک کرده و ظاهری صاف‌تر و درخشان‌تر به آن می‌بخشند.

صد البته خواص روغن انگور محدود به موارد ذکر شده در بالا نیست و با مراجعه به مقاله ” خواص روغن هسته انگور و نحوه استفاده برای سلامت و زیبایی پوست و مو ” موارد بسیار بیشتری را در مورد آن می‌توانید مطالعه کنید.

 

راهکاری بی نظیر برای جلوگیری و درمان قطعی خشکی پوست در پاییز

پاییز می‌تواند بخاطر بوجود آمدن خشکی پوست، شوک بزرگی برای پوست شما باشد زیرا دما به سرعت کاهش می‌یابد و فصل وزش بادها شروع می شود.

بنابراین کاملاً ضروری است که برای جلوگیری از خشکی پوست در پاییز از، آن مراقبت و محافظت بیشتری کنید تا از ترک‌خوردگی‌های دردناک در ماه‌های آینده رها شوید.

 

برای درمان خشکی پوست در پاییز چه کنیم؟

شاید به نظر برسد برای رسیدن به هدف رهایی از خشکی پوست بدن در پاییز، نیازی است مقدار زیادی محصولات مراقبت از پوست که با نام‌های تجاری گران قیمت در مغازه‌ها بخرید و هزینه گزافی هم بپردازید.

می‌خواهیم خبر خوبی به شما بدهیم. نیازی به این کار نیست.

شما می توانید از روغن‌های گیاهی اصل برای مراقبت و جلوگیری از خشکی پوست در پاییز استفاده کنید و هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و هم نتیجه‌ای را در مقابل خشکی پوست بدست بیاورید که احتمالا با گران‌ترین محصولات شیمیایی موجود در بازار هم به آن نمی‌رسیدید.

جالب شد، نه! پس با ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به طور کامل به شما بگوییم که برای خشکی پوست در پاییز چه کنیم؟

برای شروع اجازه دهید کمی با حقایق مرتبط با خشکی پوست در پاییز و اینکه روغن‌های گیاهی چه کاری برای رفع خشکی پوست می‌کنند، روبرو شویم:

روی سطح پوست لایه ای به نام فیلم هیدرولیپیدی وجود دارد. این لایه محافظ برای سلامت پوست شما حیاتی است.

این لایه رطوبت پوست را حفظ می‌کند و در واقع اولین خط دفاعی در برابر هر نوع آسیب از جمله حمله باکتری‌های مهاجم به پوست شما است.

لایه ذکز شده که به عنوان گوشته اسیدی نیز شناخته می‌شود، از آب، سبوم و یک دسته از میکروباکتری‌های بی‌ضرر تشکیل شده است که برای محافظت از پوست و حفظ رطوبت حیاتی پوست شما لازم است.

به این ترتیب مثالا وقتی دچار خشکی پوست دست در پاییز می‌شویم بدون شک برای رفع خشکی پوست دست در پاییز باید سعی در ترمیم این لایه روی پوست کرد.

بیشتر بخوانید  3 مرحله مهم و حیاتی از بهترین روتین روزانه مراقبت از پوست

استفاده ملایم و ماساژ با روغن‌های گیاهی اصل و ارگانیک مناسب می‌تواند  چون باعث می‌شود pH طبیعی این لایه حیاتی تنظیم شود، تمام اجزای این لایه را در حالت تعادل نگه می‌دارد که حاصل آن پوستی نرم و لطیف و عاری از خشکی پوست است.

برخی از روغن‌های گیاهی نه تنها حاوی مواد مغذی لازم برای پوست هستند و باعث می‌شوند پوست بتواند به طور طبیعی بهتر خود را مرطوب‌ نگه دارد، بلکه بافت چربی آنها کاملا شبیه چربی موجود در لایه هیدرولیپیدی پوست است.

 

جلوگیری خشکی پوست در پاییز

روغن‌های گیاهی مناسب جلوگیری از خشکی پوست در پاییز

اسید پالمیتولئیک یک اسید چرب ضروری است که در سبوم یافت می شود و مواد گیاهی بسیار کمی وجود دارد که حاوی این ارزشمندترین ماده مغذی پوست باشد. با این حال، چند روغن گیاهی وجود دارند که حاوی این ماده مغذی و حیاتی برای پوست هستند:

حاوی 20 درصد اسید پالمیتولئیک است که این روغن حامل ایده‌آلی برای محافظت از پوست شما در ماه های پاییز و زمستان است.

این روغن نیز حاوی سطوح ارزشمندی از این ماده محافظ و مغذی همراه با بسیاری از اسیدهای چرب ضروری دیگر است که خاصیت مرطوب‌کنندگی و تغذیه عمیق پوست شما را فراهم می‌کند.

همچنین روغن جوجوبا از پوست شما در برابر هوای خشن پاییزی محافظت می‌کند و به طور شگفت‌انگیزی روغنی غیر چرب و بسیار سبک با خاصیت نرم‌کنندگی زیاد است که بدون ایجاد احساس چرب بودن پوست، آن را مرطوب و نرم می کند.

از دیگر مزایای روغن جوجوبا می‌توان به توانایی آن در بازکردن منافذ مسدود شده روی صورت بخاطر حل کردن چربی‌های اضافی و مواد آرایشی به جا مانده و انباشته شده روی صورت اشاره کرد. این روغن در درمان خشکی لب نیز موثر است.

روغن حامل دیگری که سرشار از اسیدهای پالمیتولئیک، اولئیک و لینولئیک است، روغن مورینگا است. این روغن دارای خواص مرطوب‌کنندگی و تغذیه استثنایی است که برای درمان خشکی پوست بخصوص برای درمان خشکی پوست صورت در پاییز بسیار مناسب است.

همچنین روغن مورینگا یک آنتی‌اکسیدان طبیعی و قوی با خواص عالی است که خاصیت ضدچروک و صاف‌کننده پوست را نیز دارا است.

  • روغن آرگان:

روغن آرگان مراکشی بهترین انتخاب برای مراقبت از پوست در پاییز و زمستان است، زیرا سرشار از پروتئینی است که تولید سبوم را کنترل می‌کند، پوست را سفت می کند و خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می‌بخشد.

ترکیب شیمیایی غنی، پیچیده و منحصر به فرد و خواص روغن آرگان ، پوست را عمیقا تغذیه می‌کند، به نرم شدن چین و چروک‌ها و محافظت در برابر اثرات مخرب آب و هوا و پیری زودرس کمک زیادی می‌کند.

این موضوع بخصوص در مورد نقاطی از بدن که پوست حساس‌تری دارند، مثل صورت، اهمیت دو چندانی دارد. در واقع می‌توان گفت بهترین راه جلوگیری و رفع خشکی پوست صورت در پاییز استفاده از روغن آرگان اصل است.

به همین دلیل است که متخصصان زیبایی از آن به عنوان “طلای مایع” یاد می کنند!

مقاله بهترین روغن گیاهی برای پوست خشک را از دست ندهید.

 

اما موضوع بسیار مهم دیگر فارغ از خواص این روغن‌های ذکر شده برای مقابله با خشکی پوست در پاییز این است که برای استفاده از فایده‌های آن‌ها لازم است که روغنی که تهیه می‌کنید خالص و ارگانیک باشد. در غیر این صورت وجود ناخالصی‌هایی شبیه الکل، دایمیتکون یا اسانس در روغن گیاهی می‌تواند خود باعث بدتر شدن خشکی پوست بخصوص در فصل پاییز است.

به همین منظور مجموعه سامانااویل که یک عرضه کننده روغن های گیاهی معتبر و شناخته شده است، شما را در پیدا کردن و خرید روغن گیاهی اصل کمک می‌کند. به گونه‌ای که با خرید از این فروشگاه روغن گیاهی اصل، نه تنها در مورد اصالت و ارگانیک بودن روغنی که خریدید تضمین دریافت می‌کنید، بلکه می‌توانید از راهنمایی‌های کارشناسان مجرب سامانا اویل نیز استفاده کنید.

 

اگر موهای خشک دارید، می‌توانید مقاله ترمیم موهای خشک را مطالعه کنید.

با ما در شبکه‌های اجتماعی همراه باشید
اینستاگرام | تلگرام

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟