خواص روغن نارگیل

خواص روغن نارگیل

خواص روغن نارگیل

روغن نارگیل از ترکیب منحصر به فردی از چربی های طبیعی ساخته شده است که برای پوست بسیار مفید هستند. برای داشتن این خواص روغن نارگیل روغن نارگیل دارای چربی‌ها شامل اسیدهای چرب از جمله اسید لینولئیک – که ثابت شده است در درمان آکنه مفید است – و نیز اسید لوریک – یک آبرسان ضدمیکروب قوی-  می‌باشد.

مطالعات نشان داده که از جمله خواص روغن نارگیل برای پوست این است که این روغن قادر به بهبود عملکرد و ترمیم پوست است. خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی داشته دارد. با علائم پیری پوست مبارزه می‌کند. و علاوه بر این موارد مرطوب‌کننده‌ای بسیار موثر و پر خاصیت است.

از جمله فواید روغن نارگیل برای پوست و مو عبارتند از:

  1. نرم کنندگی موها

نرم کننده های مو اغلب حاوی روغن نارگیل هستند زیرا این روغن به راحتی به داخل تارهای نفوذ می کند. همچنین می‌تواند از ریزش مو نیز جلوگیری کند. اما این تنها یکی از خواص روغن نارگیل برای مو می‌باشد. مقاله ترمیم موی آسیب دیده را از دست ندهید.

  1. به عنوان ماسک مو

با استفاده از روغن نارگیل ماسک مویی خواهید داشت که باعث خداحافظی موهایتان با هر نوع وزشدگی و گره خوردگی می‌شود.  مقاله ترمیم موهای خشک را مطالعه کنید.

خواص روغن نارگیل

  1. جلوگیری و درمان موخوره

اگر با موخوره به مشکل خورده‌اید، خواص روغن نارگیل قطعا می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد. کمی روغن نارگیل را به انگشتان بمالید و روی موهایتان بمالید تا فارغ از موخوره، موهایی صاف و براق داشته باشید.

  1. درخشندگی مهتاب را به موهایتان اضافه کنید.

اگر موهایتان شادابی خود را از دست داده اند و تیره و کدر شده‌اند، با خرید روغن نارگیل ارگانیک و استفاده از آن درخشندگی بی‌نظیری می‌توانید در موهای خود تجربه کنید. مقدار کمی روغن نارگیل ارگانیک را روی انتهای موهای خود بمالید تا موهایی در اوج درخشندگی داشته باشید.

  1. دشمن اصلی شوره سر

یکی دیگر از خواص روغن نارگیل برای مو این است که این روغن با کاهش میزان باکتری‌های روی پوست سر که باعث التهاب، پوسته پوسته شدن و خارش و در نتیجه شوره سر می شوند به جنگ آنها می‌رود. این موضوع همان رازی است که در بسیاری از شامپوهای ضدشوره لوکس و گران قیمت بکار رفته است.

  1. کاربرد در پاکسازی پوست صورت

از آنجایی که جزو خواص روغن نارگیل  این است که به طور طبیعی ضد باکتری، ضد قارچ و مرطوب کننده است، بسیاری از متخصصان روی استفاده از آن به عنوان یک ماده مرطوب کننده پوست و پاکسازی پوست صورت حاضرند سوگند بخورند. در واقع این خاصیت روغن نارگیل واقعا شگفتی ساز است.

خواص روغن نارگیل

  1. پاک کننده آرایش چشم

بله، روغن نارگیل حتی روی ریمل ضد آب هم اثر می‌کند. و مهمتر از اینکه استفاده از آن به عنوان شیرپاکن نه تنها مضرات محصولات شیمیایی تولید شده برای این منظور را ندارد، بلکه فواید روغن نارگیل را نیز دارد.

  1. یک اسکراب لب درست کنید

برندهای معروف اسکراب لب بر پایه روغن نارگیل می‌باشند، اما چرا با وجود فواید روغن نارگیل برای پوست از خود آن استفاده نمی‌کنید؟ با داشتن این روغن می‌توانید و افزودن شکر قهوه‌ای و عسل به آن یک اسکراب لب فوق‌العاده ( و البته خوشمزه ) می‌توانید بسازید. این اسکراب لب را قبل از خواب بر روی لب‌های خود بمالید تا صبح با لب های نرم‌تر و حجیم‌تر از خواب بیدار شوید. جالب است، نه؟ خواص روغن نارگیل برای پوست حتی شامل پوست لب‌ها نیز می‌شود.

خواص روغن نارگیل

  1. برق لب بی‌نظیر

با داشتن روغن نارگیل می‌توانید برای همیشه لب های ترک خورده و پوسته پوسته را فراموش کنید.  لینک مقاله خشکی لب را جدی بگیرید.

بیشتر بخوانید  خواص روغن جوجوبا اصل

حتی با ترکیب کردن این روغن با  تکه هایی از یک رژ لب قدیمی رژ لبی پرخاصیت خواهید داشت. این هم مانند خاصیت قبلی یکی دیگر از خواص روغن نارگیل برای پوست لب‌ها و رفع خشکی لب است.

  1. صورت و گونه های خود را براق‌تر از همیشه کنید.

هیچ چیز مثل روغن نارگیل نمی‌تواند از طریق براق کردن پوست گونه‌ها، چهره را جذاب کند.

برای این منظور به سادگی مقدار کمی روغن نارگیل ارگانیک را روی آرایش خود بزنید و آن را به حال خود رها کنید. به شما تبریک می‌گوییم به همین سادگی پوست صورت و گونه‌های شما براق‌تر از همیشه شده است. مقاله سفت شدن پوست صورت را از دست ندهید.

به همین دلیل است که بسیاری از برندهای آرایشی که از روغن نارگیل به عنوان ماده پایه در فرمول های خود استفاده می کنند تا از این خاصیت روغن نارگیل بهره کامل را برده باشند.

  1. آبرسانی دست های خشک

روغن نارگیل می تواند روی پوست خشک و خارش دار معجزه کند. به این ترتیب به فهرست خواص روغن نارگیل برای پوست می‌توان معجزه را هم اضافه کرد.

پوست دست بعد از استفاده از روغن نارگیل با وضعیت آن قبل از استفاده از روغن نارگیل قابل مقایسه نیست.

  1. کمک به فراموشی پوست خشک در پا

بیشتر کرم‌های رفع خشکی پا از مواد شیمیایی تهیه شده‌اند. اما با داشتن این همه خاصیت روغن نارگیل دیگر نیازی به آنها ندارید. از سوی دیگر، روغن نارگیل به طور طبیعی خاصیت ضد میکروبی دارد و بوی بهشتی می‌دهد.

به علاوه، خواص تسکین دهنده پوست آن باعث می شود پاهای شما هیدراته – اما نه چرب – باشند.

خواص روغن نارگیل

  1. به جای لوسیون استفاده کنید.

روغن نارگیل معمولاً به عنوان یکی از بهترین آبرسان‌های پوست به صورت خام یا به عنوان یک عنصر در مرطوب کننده‌ها استفاده می‌شود.

اگر به دنبال گزینه ای مقرون به صرفه هستید که نه تنها بوی شگفت انگیزی داشته باشد، بلکه پوست شما را به طور مطلوبی تغذیه کند ودر نتیجه پوستی صاف و سلامت داشته باشید بهره بردن از این خواص روغن نارگیل بسیار منطقی است.

  1. یکی از برترین روغن‌های ماساژ

بسیاری از روغن‌های برندی که برای ماساژ در فروشگاه‌ها وجود دارند در واقع چیزی نیستند بجز روغن نارگیل یا روغن جوجوبا که با مواد افزودنی و گاها اسانس ترکیب شده اند. پس بهتر است برای روغن ماساژ خود مستقیماً به سمت خود روغن نارگیل بروید. از جمله خواص روغن نارگیل برای ماساژ این است که سازگار با پوست و مرطوب کننده قوی برای آن است.

  1. اسکراب بدنی با رایحه دلپذیر

اسکراب بدنی که با در اختیار داشتن روغن نارگیل می‌توانید داشته باشید، به طرز شگفت‌انگیزی مرطوب‌کننده است. بعلاوه از جمله فواید روغن نارگیل در این اسکراب این است که برای پوست عالی است، و همه مهمتر مواد شیمیایی که حتی تلفظ نام آنها نیز می‌تواند مشکل‌آفرین باشد را در خود ندارد.

برای درست کردن آن نصف فنجان روغن نارگیل را با حرارت بسیار کم ذوب کنید. روی آن یک فنجان شکر قهوه ای یا نمک بریزید و خوب هم بزنید.

در به عنوان یک آپشن اضافه می‌توانید پنج قطره از اسانس های مورد علاقه خود را نیز به آن اضافه کنید (به عنوان پیشنهاد به سراغ اکالیپتوس یا اسطوخودوس بروید تا عطری آرام بخش داشته باشید) یا مقداری عصاره وانیل خالص را به آن اضافه کنید.

بیشتر بخوانید  3 مرحله مهم و حیاتی از بهترین روتین روزانه مراقبت از پوست

این فرمول برای یک اسکراب آنقدر معطر که دوست دارید آن را بخورید. اگرچه این کار هیچ آسیبی نمی‌رساند اما لطفا آنرا نخورید در غیر اینصورت برای داشتن اسکراب بدن  که دارای خواص روغن نارگیل باشد، باید مجددا همه کارهای بالا را انجام دهید.

  1. خواص روغن نارگیل، ناخن‌ها و کوتیکول های خشک را نیز فراموش نکرده است

ماساژ دادن روغن نارگیل روی کوتیکول‌ها و پوست اطراف ناخن‌ها می‌تواند رطوبت مورد نیاز را به این قسمت از بدن که اغلب نادیده گرفته می‌شود، هدیه دهد.

اما فایده آن چیست؟!

  • پوست ترک خورده را ترمیم می‌کند،
  • ناخن‌های شکننده را هیدراته می‌کند
  • ضمنا ناخن‌ها سفت و محکم می‌کند.
  1. برطرف کردن پسوریازیس

روغن نارگیل یک درمان طبیعی و کاملا بدون هیچ گونه عوارض جانبی برای افرادی  است که اگر از پسوریازیس رنج می‌برند. (درمان گیاهی پسوریازیس پوست سر )

پسوریازیس یک بیماری خودایمنی است که باعث ایجاد لکه‌های خشن، قرمز و پوسته‌دار می‌شود.

استفاده از روغن نارگیل جدا از اینکه حمام آب گرم را مجلل‌تر می کند، بخاطر خاصیت روغن نارگیل می‌تواند خارش و پوسته پوسته شدن پوست را تسکین دهد.

خواص روغن نارگیل

  1. درمان عفونت‌های قارچی پاها

عفونت قارچی در اثر تعریق در پاها بخصوص در میان ورزشکار بسیار شایع است.

روغن نارگیل به تسکین عفونت و پوسته پوسته شدن پوست کمک کند. پس از اعمال درمان ، روی آن را با یک لایه روغن نارگیل ارگانیک بپوشانید و یک جوراب نخی بپوشید.

این کار برای پاشنه های ترک خورده نیز معجزه می کند.

  1. تسکین اگزما

اگزما دسته‌ای از مشکلات پوستی هستند که منجر به لکه های قرمز، خارش دار و متورم پوست می شوند.

روغن نارگیل می‌تواند به عنوان یک گزینه درمانی طبیعی برای کسانی که اگزما دارند، استفاده شود.

مطالعات ثابت کرده‌اند که افرادی که دچار اگزما شده‌اند (به ویژه آن‌هایی که از درماتیت آتوپیک رنج می‌برند)، با مالیدن دو بار در روز یک لایه سبک از روغن نارگیل اصل بر روی ناحیه آسیب دیده تا حد زیادی از شر آن خلاص می‌شوند.

واقعیت امر این است که این بیست مورد تمام فواید روغن نارگیل برای پوست و مو نیستند و این فهرست می‌تواند بسیار طولانی‌تر از این باشد. به عنوان مثال  خواص روغن نارگیل برای ازبین بردن چروک صورت و یا  خواص روغن نارگیل برای جوش صورت و بسیاری موارد دیگر نیز می‌تواند در این مقاله آورده شود. مقاله راه‌های طبیعی رفع جوش صورت را مطالعه نمایید.  مقاله خواص روغن آرگان برای چروک صورت را مطالعه کنید.

اما موضوع بسیار مهم دیگر فارغ از خواص روغن نارگیل این است که برای استفاده از این فایده‌ها لازم است که روغن نارگیلی که تهیه می‌کنید خالص و ارگانیک باشد. به همین منظور مجموعه سامانااویل که یک عرضه کننده روغن های گیاهی معتبر و شناخته شده است، شما را در پیدا کردن و خرید روغن گیاهی اصل  کمک می‌کند. به گونه‌ای که با خرید از این فروشگاه آنلاین روغن گیاهی اصل، نه تنها در مورد اصالت و ارگانیک بودن روغنی که خریدید تضمین دریافت می‌کنید، بلکه می‌توانید از راهنمایی‌های کارشناسان مجرب سامانا اویل نیز استفاده کنید.

نظرات مشتریان سامانا اویل را در صفحه خواص روغن گیاهی بخوانید.لینک خرید روغن نارگیل، همچنین جهت اطلاع از قیمت روغن آرگان، می‌توانید صفحه خخرید روغن آرگان را بررسی کنید.

 

 

با ما در شبکه‌های اجتماعی همراه باشید
اینستاگرام | تلگرام

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟