خواص روغن آووکادو برای پوست، مو و ناخن

خواص روغن آووکادو

خواص روغن آووکادو برای پوست، مو و ناخن

روغن آووکادو برای چی خوبه؟

خواص روغن آووکادو برای سلامتی و زیبایی پوست و مو چنان گسترده است که نام‌گذاری این روغن به عنوان معجزه طبیعت برای سلامتی درست‌ترین توصیف است.

این روغن حاصل روغن‌گیری از هسته میوه آووکادو است. بهترین روغن آووکادو روغنی است که به روش بن‌ماری روغن آن گرفته شده است. زیرا در این صورت هیچ کدام از مواد مغذی آن برای پوست و مو از بین نمی‌رود. و به این ترتیب خواص روغن آووکادو برای پوست و مو به طور کامل در چنین روغنی حفظ شده است.

این روغن هم می‌تواند برای مصارف خوراکی استفاده شود و هم برای مصارف آرایشی و بهداشتی. از جمله خواص آرایشی و بهداشتی بی‌نظیر این روغن می‌توان به:

  1. خواص روغن آووکادو برای پوست شامل:
    • خواص روغن آووکادو برای التیام زخم روی پوست
    • خواص روغن آووکادو برای پوست صورت
    • خواص روغن آووکادو برای چروک صورت
    • خواص روغن آووکادو برای دور چشم
  2. خواص روغن آووکادو برای مو شامل:
    • خواص روغن آووکادو برای موی سر
    • خواص روغن آووکادو برای ابرو
    • خواص روغن آووکادو برای مژه
  3. خواص روغن آووکادو برروی ناخن‌ها

اشاره کرد.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر تشریح هرکدام از خواص بالا، به شما فروشگاه آنلاین روغن گیاهی را معرفی کنیم که بتوانید با خیال راحت نسبت به اصل، خالص و ارگانیک بودن روغنی که تهیه می‌کنید تضمین دریافت کنید.

در حال حاضر روغن آووکادو را به دو شکل خالص یا تصفیه شده می‌توانید در بازار پیدا کنید. پیشنهاد ما استفاده از نوع خالص آن می‌باشد زیرا در این حالت تمام خواص روغن آووکادو برای پوست و مو و نیز ناخن در آن دست نخورده باقی مانده است.

روغن آووکادو سرشار از ویتامین‌های A ،  D و E  و همینطور مواد آلی مفید از جمله از تیامین، ریبوفلاوین، اسید اولئیک و اسید های چرب امگا 3، پتاسیم، لسیتین و کلروفیل است. در واقع وجود این همه مواد بسیار مفید در این روغن پاسخ به سوال ” خواص روغن آووکادو چیست؟ ” را کمی سخت کرده است. چون به سختی جایی در پوست، مو، ناخن و حتی اندام‌های داخلی بدن می‌توان یافت که از خواص روغن آووکادو بی‌نصیب  باشد.

خواص روغن آووکادو

خواص روغن آووکادو برای پوست

یکی از فواید فوق العاده این روغن روی پوست، اثر آن در بهبود پسوریازیس است.  این روغن قابلیت نفوذ در پوست را دارد. به همین دلیل بهترین آبرسان پوست  است که آبرسانی را به خوبی انجام داده که در نتیجه آن پوست هیدراته و نرم می‌شود.

این موضوع به این معنی است که یکی از خواص روغن آووکادو بر روی پوست جلوگیری از خشک شدن آن به عنوان یک مرطوب کننده قوی است.

اما این تمام ماجرا نیست. چون روغن آووکادو در خود آنتی اکسیدان دارد، یا نفوذ در پوست رادیکال‌های آزاد موجود در پوست را خنثی می‌کند. و باعث جوانسازی و نیز کاهش روند پیر شدن پوست می‌شود.

بیشتر بخوانید  کمبود چه ویتامین‌هایی باعث ایجاد شوره سر می‌شود؟

به همین دلیل با استفاده منظم از روغن  آووکادو و یا به عنوان ماسک روی پوست نواحی مختلف بدن، باعث شروع کلاژن‌سازی می‌شود. به این ترتیب چین و چروک‌های پوست کمتر شده و حتی می‌تواند حذف شود.

از دیگر خاصیت‌های مفید روغن آووکادو، قابلیت کنترل چربی پوست است. بعلاوه روغن آووکادو سلول‌های مرده پوست را از لایه‌های مختلف آن حذف کرده و این روش از ظهور آکنه و جوش پیشگیری می‌کند.

جدا از مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، یکی دیگر از خواص روغن آووکادو بر روی پوست جلوگیری از سوختگی و تیرگی پوست در اثر آفتاب است. در حقیقت خاصیت ضدآفتاب نیز یکی دیگر از خواص روغن آووکادو است که در مجامع علمی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

·        خواص روغن آووکادو برای التیام زخم روی پوست

اسید اولئیک و سایر اسیدهای چرب که در روغن آووکادو وجود دارند با تحریک سنتز کلاژن در بهبود زخم‌های پوستی کمک بزرگی می‌تواند کند.  مقاله کلاژن سازی پوست در خانه را از دست ندهید.

این خاصیت روغن آووکادو نه تنها در بهبود زخم بلکه در التیام هر نوع التهاب پوستی از جمله التهابات ناشی از آفتاب سوختگی کمک شایانی می‌کند.

بر اساس مطالعات انجام شده در مورد خواص روغن آووکادو برای التیام زخم روی پوست نشان داده شد که این روغن همچنین می‌تواند در محافظت از پوست در برابر اشعه مضر ماورا بنفش خورشید بر روی پوست بسیار کارا باشد.

·        خواص روغن آووکادو برای پوست صورت

خوشبختانه دو تا از مشکلات رایج در پوست صورت یعنی خشکی پوست صورت و همچنین بروز جوش و آکنه روی آن به خوبی بهبود پیدا می‌کند.

همانطور که قبلا نیز ذکر شد، ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در روغن آووکادو، به راحتی جذب پوست صورت خواهند شد. به همین دلیل  باعث افزایش رطوبت پوست صورت می شود و  از خشکی پوست صورت جلوگیری می کند.

در مورد درمان جوش صورت و آکنه نیز همانطور که در بخش خواص روغن آووکادو برای پوست گفته شد، این روغن با حذف سلول‌های مرده پوست این مشکل را مرتفع می‌کند.

·        خواص روغن آووکادو برای دور چشم

پوست دور چشم بخاطر بافت ظریف خود یکی از حساس‌ترین قسمت‌های پوست به شمار می‌رود که در صورت عدم مراقبت صحیح به سادگی در اثر عوامل محیطی یا تغذیه‌ای آسیب دیده و با تغییر رنگ یا چروک افتادن ظاهر افراد را می‌تواند نازیبا کند.

روغن آووکادو به سرعت جذب پوست دور چشم شده و تیرگی، چین و چروک و خطوط ریز دور چشم را برطرف می‌کند. حاصل این خاصیت روغن آووکادو، پوستی صاف و لطیف دور چشمان می‌باشد. از دیگر خواص روغن آووکادو برای دورچشم، درمان پف زیر چشم است.

خواص روغن آووکادو

خواص روغن آووکادو برای مو

خواص روغن آووکادو برای مو برای سلامت و شادابی آن فراوان است.

روغن آووکادو با دارا بودن ویتامین E و یتامین B  باعث تقویت مو و افزایش سرعت رشد موها می‌شود. ویتامین D موجود در روغن آووکادو نیز ماده موثری برای جلوگیری از ریزش مو است. در حقیقت این خاصیت روغن آووکادو ناشی از این حقیقت است که مواد موجود در روغن آووکادو جریان خون در ریشه مو را تحریک کرده و از مسدود شدن فولیکول موها جلوگیری می‌کند. در نهایت باعث توقف ریزش موها می‌شود. جهت اطلاع از سایر روغن های گیاهی مناسب مو، به این صفحه مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید  روغن تراپی مو چیست؟ معرفی روغن های گیاهی برای مو

·        خواص روغن آووکادو برای موی سر

از خواص روغن آووکادو برای موی سر کمک آن در درمان شوره سر است. این کار با کمک خواص روغن آووکادو در جلوگیری از خشکی و در نتیجه پوسته پوسته شدن پوست سر انجام می‌شود.

از جمله سایر خواص روغن آووکادو برای موی سر جلوگیری از شکستگی موها، کمک به وز شدگی و باز شدن گره‌های موی سر و نیز محافظت از آنها در مقابل آسیب‌های محیطی منجمله آلودگی، نور خورشید، آب دریا و کلر اشاره کرد.

تقویت مو با خواص روغن آووکادو می‌تواند موهای شما را مرطوب، ترمیم و تقویت کند. علاوه بر آن خرید روغن آووکادو برای پوست شما نیز مفید است و مواد مورد نیاز پوست برای بهبود و زیباتر شدن را در اختیارش می‌گذارد.

مقاله طرز استفاده از روغن آووکادو را مطالعه کنید تا با روش درست استفاده از این روغن آشنا شوید.

·         خواص روغن آووکادو برای ابرو و خواص روغن آووکادو برای مژه

ابروها و مژه‌ها نیز در اصل بافت مشابه موی سایر نقاط بدن ازجمله موی سر دارند. اما به خاطر تاثیر ویژه آنها بر روی زیبایی فرد لازم است که به صورت خاص مورد رسیدگی و مراقبت قرار گیرند.
خوشبختانه تمامی فواید و خواص روغن آووکادو که در بخش‌ خواص روغن آووکادو برای مو و نیز در مبحث خواص روغن آووکادو برای موی سر گفته شد در مورد خواص روغن گیاهی برای مژه و ابرو نیز صادق است.

با اینحال نظر به حساسیت زیاد مژه و ابرو در زیبایی توصیه می‌شود روغن آووکادویی که قرار است برای آنها استفاده شود را صرفا از فروشگاه اینترنتی روغن های زیبایی که نسبت به اصل بودن محصولات آن می‌توان اطمینان داشت و در این مورد تضمین می‌دهد تهیه فرمایید.

خواص روغن آووکادو

خواص روغن آووکادو برروی ناخن‌ها

در مورد خواص روغن آووکادو روی ناخن‌ها می‌توان به

  • افزایش رشد ناخن‌ها
  • افزایش استحکام ناخن‌ها
  • و در نهایت به جلوگیری از پوسته پوسته شدن آنها

اشاره کرد. ( مقاله های بیشتر در روغن گیاهی برای ناخن)

به طور کلی خرید روغن آووکادو برای حفظ سلامت پوست و مو و نیز ناخن‌ها سرمایه‌گذاری خوب و عاقلانه‌ای به شمار می‌رود. به همین دلیل مجموعه سامانااویل با فروش روغن گیاهی اصل آووکادو سعی در یاری رساندن به شما در حفاظت و مراقبت هرچه بهتر موها و پوست‌تان دارد.

 

با ما در شبکه‌های اجتماعی همراه باشید
اینستاگرام | تلگرام

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟