خداحافظی با ریزش موی سر | جلوگیری از ریزش موی سر و درمان آن

خداحافظی با ریزش موی سر

خداحافظی با ریزش موی سر | جلوگیری از ریزش موی سر و درمان آن

بهترین روغن‌ها برای جلوگیری از ریزش موی سر: چیست و چگونه از آن‌ها استفاده کنیم؟

اگر ریزش موی سر بخصوص آن انواع از ریزش موی سر که بیشتر به چشم می‌آیند، مانند ریزش موی اطراف سر، ریزش موی سر سکه‌ای و یا ریزش موهای پشت سر، را تجربه کرده باشید، حتما با محصولات و شامپوهای آرایشی و بهداشتی که ادعا دارند به شما در این مبارزه کمک می‌کنند، بسیار روبرو شده‌اید.

متاسفانه تجربه نشان داده است که بسیاری از این محصولات کار خاصی نمی‌کنند بجز اینکه چندین برابر خالی شدن موی سرتان، جیبتان را خالی می‌کنند.

ما در این مقاله به معرفی راهکار کم عارضه‌تر، کم هزینه‌تر و موثر برای مقابله با ریزش موی سر خواهیم پرداخت.

واقعیت امر این است که ریزش موی سر دلایل زیادی از ریزش موی سر ارثی که ناشی از ژنتیک افراد است تا ریزش موی سر بعد از کرونا که ظاهرا بخاطر برهم خوردن تعادل شیمیایی بدن است، می‌تواند داشته باشد.

به همین دلیل، ارائه یک روش عمومی که درمان همه انواع ریزش موی سر باشد، وجود ندارد. بجز موضوع اینکه دلیل شدت گرفتن ریزش مو سر از چیست ، مسائل دیگری نیز برای مقابله با آن موثر است.

به عنوان مثال اینکه برای یک فرد ریزش موی سر از چه سنی شروع می‌شود یا اینکه جنسیت فرد چیست، می‌تواند فاکتور مهمی برای تشخیص روش مقابله با ریزش موی سر آن فرد باشد.

به طور قطع، علت ریزش موی پشت سر در مردان با علت ریزش موی پشت سر خانم‌ها می‌تواند تفاوت اساسی داشته باشد و شاید به جنسیت آن‌ها مرتبط باشد.

با این همه استفاده از روغن‌های گیاهی اصل و ارگانیک مناسب، برای این منظور، فارغ از این مسائل، باعث ارتقاء سلامت مو و پوست سر شده و در نتیجه می‌تواند کمک کننده باشد. ضمن اینکه خرید روغن‌ گیاهی اصل و استفاده از آنها ضرری نیز متوجه مو و پوست سر نمی‌کند.

همچنین خرید این روغن‌ها به شرط اینکه از مرکز عرضه معتبری مانند فروشگاه آنلاین روغن‌های گیاهی سامانااویل، تهیه شوند، چون فاقد هر گونه مواد شیمیایی و افزودنی مضر هستند، به نسبت فایده‌ای که برای سلامت و زیبایی مو و پوست دارند، هزینه چندانی نیز ندارد.

از میان روغن‌های گیاهی برای کمک به مقابله با ریزش موی سر، توصیه ما به شما استفاده از روغن‌های زیر و یا پک روغن‌های ارگانیکی که شامل این روغن‌ها باشند، است:

  • روغن نارگیل
  • روغن آرگان
  • روغن جوجوبا

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک مکمل فوق العاده محبوب برای موی شماست. در اغلب شامپوها و نرم کننده‌های خوب و موثر شما رد پای روغن نارگیل را پیدا خواهید کرد. خرید روغن نارگیل

بعلاوه، روغن نارگیل ویژگی‌های دیگری نیز دارد که باعث شده است محبوبیت آن افزایش یابد: این روغن بوی خوبی دارد، موهای شما را درخشان می‌کند، به موهای شما حالت زیبایی می‌دهد، طوری که بعد از استفاده از آن احساس خوبی خواهید داشت.

و جدا از همه این مسائل، چون باعث تقویت ریشه موها می‌گردد به کاهش انواع ریزش موی سر بخصوص ریزش مو پشت سر کمک زیادی می‌کند.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای کاهش ریزش موی سر

  • روغن نارگیل را در یک شیشه بریزید و اطراف آن آب داغ اضافه کنید
  • صبر کنید تا روغن نارگیل به مایع تبدیل شود
  • موهای خود را با آب گرم مرطوب کنید
  • مقداری روغن نارگیل را در دستان خود بریزید و مستقیماً به ریشه موهای خود بمالید.
  • کل پوست سر را با روغن نارگیل بپوشانید
  • به مدت ۲ تا ۳ دقیقه آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید
  • موهای چرب شده را حداقل 30 دقیقه در کلاه حمام بگذارید بمانند.
  • روغن را با شامپو بشویید

آیا روغن نارگیل برای مو مفید است؟

مطالعه‌ای علمی در سال 2003 نشان داد که روغن نارگیل به جلوگیری از ریزش موی سر که  خاطر شانه کردن ممکن است ایجاد شود، کمک فراوانی می‌کند. به این ترتیب از آنجا که موهای پشت سر هنگام شانه زدن در آینده قابل رویت نیستند و نمیتوان با همان دقتی که موهای جلوی سر را شانه می‌کنیم، شانه کنیم، مستعد آسیب بیشتری هستند.

بیشتر بخوانید  دستور تهیه انواع ماسک مو با روغن گیاهی

به همین دلیل روغن نارگیل در مورد کمک به ریزش موی شدید پشت سر که ممکن است به این دلیل بوجود آید، کمک زیادی می‌کند.

در این مطالعه ثابت شد که افرادی که از روغن نارگیل به عنوان پیش شستشو یا پس از شستشو استفاده می‌کنند، نسبت به سایرین ریزش پروتئین موی کمتری را تجربه می‌کنند. از دست دادن پروتئین اغلب به دلیل صاف کردن یا شانه کردن بیش از حد ایجاد می‌شود و یک علت ریزش موهای پشت سر به شمار می‌آید. (پروتئین تراپی مو چیست؟)

دانشمندانی که این مطالعه را انجام دادند موفقیت روغن نارگیل در جلوگیری از ریزش موی سر را به این واقعیت نسبت دادند که:  این روغن شامل تری گلیسیرید اسید لوریک است. به همین دلیل روغن نارگیل میل زیادی به ترکیب شدن با پروتئین های مو دارد و به راحتی می تواند به داخل ساقه مو نفوذ کند و از آنها مراقبت کند.

روغن آرگان

روغن آرگان از هسته میوه درخت آرگان که بومی کشور مراکش است، تهیه می‌شود. برای قرن‌ها، از این طلای چرب عمدتا به عنوان یک روغن برای پخت و پز استفاده می شد، اما اخیراً خواص آن به عنوان یک محصول زیبایی و آرایشی برای مراقبت از مو و پوست مشخص شده و یه سرعت زیادی محبوب شده است.

بسیاری از محصولات با برندهای بزرگ از روغن آرگان به دلیل خواص روغن آرگان برای پوست، مو و ناخن استفاده می کنند و به آن طلای مایع لقب داده‌اند. برای تهیه این روغن گیاهی، به صفحه خرید روغن آرگان مراجعه کنید.

دلیل ریزش موی سر

مقاله مراقبت از موهای فر را از دست ندهید.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای جلوگیری از ریزش موی سر

دو روش اصلی برای استفاده از روغن آرگان برای این منظور وجود دارد:

  • قبل از شامپو زدن
    • مقدار لازم از روغن آرگان را در ظرفی بریزید و در آب جوش قرار دهید تا گرم شود.
    • یک لایه روغن آرگان را به موهای خود بمالید.
    • مطمئن شوید که کل پوست سرتان پوشیده شده است
    • روغن را از انتها تا ریشه شانه کنید
    • با حوله حمام سر را بپوشانید.
    • بگذارید2 الی 4 ساعت بماند.
    • در نهایت روغن را با شامپو بشویید.

 

  • به عنوان یک محصول آرایشی
    • مقدار کمی از روغن آرگان را روی دستان خود بریزید
    • دست ها را به آرامی لای موهای خود بکشید
    • همه موهای خود را بوسیله روغن روی موهای خود صاف کنید

آیا روغن آرگان برای مو مفید است؟

مزیت اصلی روغن آرگان خاصیت مرطوب کنندگی آن است. این روغن سرشار از اسیدهای چرب است که به سالم ماندن ساقه مو، تقویت ساقه مو آسیب دیده و حفظ رطوبت مو کمک زیادی می‌کند. همچنین این اسیدهای چرب دارای اثرات محافظتی نیز هستند که می‌توانند در درمان آسیب های ناشی از شستشو و حالت دادن موها کمک کنند.

آیا روغن آرگان به توقف ریزش موی سر کمک می کند؟

روغن آرگان بسته به علتی که باعث ریزش موی سر شده است، می‌تواند با ریزش مو مقابله کند. این روغن ضد التهاب است، همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که برای پوست سر بسیار مفید هستند.

این خواص با مقابله و تا حدودی درمان بیماری‌های پوستی که باعث ریزش موی سر می‌شود، مانند پسوریازیس  پوست سر و درماتیت، می‌تواند در کم کردن ریزش موی سر کمک کنند.

در حالی که روغن آرگان برای تقویت رشد مو، محصولی بسیار مناسب است، می‌تواند به محافظت از موهای شما در برابر آسیب‌های ناشی از آلودگی، آفتاب و حالت‌دهی موها ، که همگی می‌توانند باعث ریزش مو شوند، کمک کند.

اگر در تلاش برای محافظت از موهای خود بخصوص قطع ریزش موی سرتان هستید، این محصول را به عنوان یک سرمایه ارزشمند نگاه کنید.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا، روغنی فوق‌العاده و تقریبا همه کاره است. این روغن خاصیت مرطوب کنندگی و ضد التهابی را همزمان دارد. اطلاع از قیمت روغن جوجوبا

چگونه از روغن جوجوبا برای کمک به کم کردن ریزش موی سر خود استفاده کنید

برای کاهش ریزش مو با روغن جوجوبا باید روش روغن تراپی مو را به خوبی بدانید. جهت آموزش کافی است مقاله روغن تراپی مو  و روغن تراپی پوست را مطالعه کنید و یا از مشاوران سامانااویل راهنمایی بگیرید.

بیشتر بخوانید  حجم دادن به موها | برای حجم دادن به مو چه کنیم؟

 

آیا روغن جوجوبا برای رفع ریزش موی سر مفید است؟

یکی از خواص روغن جوجوبا این است که مو و پوست شما را به شدت مرطوب می کند. این موضوع به تقویت موهای شما و جلوگیری از شکستن آن کمک شایانی می‌کند. خواص مرطوب کنندگی این روغن همچنین می تواند پوست سر خشک شما را مرطوب کرده و شوره سر را درمان کند.

روغن جوجوبا همچنین به عنوان یک میکروامولسیون عالی عمل می‌کند و باعث می‌شود مواد فعال موجود در داروهای جلوگیری از ریزش موی سر بهتر به ساقه و ریشه موی شما نفوذ کرده و یا جذب آن‌ها را برای پوست آسان‌تر می‌کند.

 

سوالات متداول در مورد رفع ریزش موی سر

روزانه چند تار مو رشد می‌کند؟

رشد مو بستگی به ژنتیک و شرایط فردی دارد. معمولاً سرعت رشد مو بین ۰٫۳ تا ۰٫۵ میلی‌متر در روز است، اما این مقدار ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. عواملی مانند سن، جنسیت، سطح هورمون‌ها، عادات غذایی و … می‌تواند سرعت رشد مو را تحت تأثیر قرار دهد.

 

آیا ریزش مو طبیعی است؟

ریزش مو در حد طبیعی کاملاً طبیعی است، اما در صورتی که مقدار ریزش موی شما بیش از حد طبیعی باشد، ممکن است نشانه‌ای از مشکلی مانند نقص تغذیه، بیماری پوستی، تغییرات هورمونی و … باشد.

 

ریزش چند تار مو در روز طبیعی است؟

 

ریزش مو در حدی که هر روز تعدادی از موهای سر شما ریزش کنند، طبیعی است. معمولاً ریزش روزانه موها حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار است. با این حال، تعداد موهایی که ریزش می‌کنند، ممکن است در برخی از شرایط مانند دوره بارداری، پس از زایمان و … بیشتر شود.

 

 

مقدار طبیعی ریزش مو در نوجوانان؟

در نوجوانان، معمولاً تا ۱۰۰ تار مو در روز به طور معمول ریزش می‌کند. در دوره نوجوانی، بدلیل تغییرات هورمونی و رشد سریع بدن، ممکن است تعداد موهایی که ریزش می‌کنند، بیشتر شود.

 

تفاوت ریزش مو موقتی و برگشت‌پذیر با ریزش موی دائمی:

ریزش مو موقتی ممکن است به دلیل عواملی مانند استرس، تغذیه نامناسب، عوامل محیطی، داروها و … رخ دهد و در صورت رفع عامل مسبب، معمولاً بهبود می‌یابد. اما ریزش موی دائمی، به دلیل مشکلاتی مانند بیماری‌های پوستی، ژنتیک، عوامل هورمونی و … رخ می‌دهد و معمولاً بهبود آن از طریق درمان مشکل مسبب آن صورت می‌گیرد.

 

کدام ریزش مو خطرناک است؟

ریزش مویی که به صورت ناگهانی و بیش از حد طبیعی رخ دهد، ممکن است نشانه مشکلاتی مانند نقص تغذیه، بیماری پوستی، تغییرات هورمونی و … باشد. در صورتی که ریزش مو به صورت شدیدی ادامه داشته باشد و باعث تنگی نفس، خستگی و سایر علائم نامطلوب دیگری شود، نیاز به مراجعه به پزشک و بررسی دقیق دارد.

 

ریزش مو سکه‌ای چیست؟

ریزش مو سکه‌ای به صورت ناگهانی و بیش از حد طبیعی رخ می‌دهد و باعث کم شدن موهای سر است. این نوع ریزش مو معمولاً به دلیل بیماری‌هایی مانند بیماری اتوایمیون، عفونت‌های قارچی، تغییرات هورمونی و … رخ می‌دهد و نیاز به بررسی دقیق و درمان دارد. در بعضی موارد، ریزش مو سکه‌ای به صورت ناگهانی رخ می‌دهد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهبود می‌یابد، اما در بعضی موارد ممکن است برای مدت طولانی باقی بماند.

 

مقاله‌های مرتبط:

چطور ریزش مو بعد بارداری و حین شیردهی را کاهش داده و درمان کنیم؟

درمان چربی کف سر و ریزش مو ناشی از آن با این فرمول ساده

تقویت موی سر مردان | پیشگیری بهتر از درمان

کمبود کدام ویتامین باعث نازک شدن مو می‌شود؟

تقویت پیاز مو | چگونه تشخیص دهیم موهای سالمی داریم؟

چطور ریزش مو بعد بارداری و حین شیردهی را کاهش داده و درمان کنیم؟

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟