با بهترین روش روغن‌تراپی پوست در خانه، همیشه جوان بمانید!

روغن تراپی پوست

با بهترین روش روغن‌تراپی پوست در خانه، همیشه جوان بمانید!

samanaoils

روغن تراپی راهکاری ساده، بی‌ضرر و موثر در رفع مشکلات پوست و مو

مشکلاتی مثل ریزش بی دلیل مو، لکه‌های پوستی، خشکی و شکنندگی پوست و ناخن و مو، همه و همه در حال تبدیل شدن به یک چالش بی‌پایان است که گویا روش‌های درمانی متعدد از حل آن عاجز است! دراین مقاله تصمیم داریم، روشی را به شما معرفی کنیم که سال‌هاست به دنبال آن بودید. روغن تراپی پوست و مو، روشی که اگر با روغن مناسب و روش درست و در مدت زمان مشخص به کار رود، تاثیر شگرفی در جلوگیری و درمان مشکلات پوست و موی شما خواهد داشت. این مقاله شامل دو بخش است:

روغن تراپی پوست چیست؟

بهره مندی از خواص روغن گیاهی جهت روغن‌تراپی پوست راز دستیابی به پوستی سالم و درخشان را در خود دارد – مهم نیست چه نوع پوستی دارید (بله، حتی کسانی که پوست همیشه چرب دارند هم می‌توانند از این روغن‌ها استفاده کنند!)

روغن‌های گیاهی سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C، اسیدهای چرب ضروری و آنتی اکسیدان‌ها هستند که برای بازسازی و محافظت از پوست به پوست نفوذ می‌کنند و به ساخت یک لایه پوستی انعطاف‌پذیر به نام سد چربی کمک می‌کنند.

در ادامه این مطلب می‌توانید نحوه روغن‌تراپی پوست به طور صحیح  و نحوه انتخاب روغن‌های مناسب برای نوع پوست خود به منظور روغن تراپی پوست در خانه، را بیاموزید و پس از خرید روغن گیاهی از عرضه کنندگان معتبری چون فروشگاه آنلاین روغن گیاهی سامانااویل با اطلاع کامل از روش استعمال آن‌ها، از آن در جهت افزایش سلامت خود استفاده کنید.

 

بهترین روش روغن‌تراپی پوست

سوالات مهم: نحوه استفاده از روغن‌های گیاهی

بهترین زمان برای استفاده از روغن‌ها برای بهره بردن از فواید روغن‌تراپی پوست، چه زمانی است؟ چه مقدار روغن باید برای روغن‌تراپی برای پوست استفاده کنید؟ چه محصولات دیگری را باید در ترکیب با روغن‌های خود استفاده کنید؟ چند نکته اساسی در پاسخ به این موارد وجود دارد که به شما کمک می کند حداکثر استفاده را از روغن‌های گیاهی خود ببرید.

 

  1. روغن‌ها را با سرم ها یا مرطوب کننده ها ترکیب کنید

کارشناسان اظهار می‌کنند که روغن‌های گیاهی را می‌توان با سایر محصولات ترکیب کرد تا اثرات بهتری از آن‌ها به دست آورد. این کار بویژه برای روغن‌تراپی پوست خشک راه بسیار خوبی است.

بهترین ترکیب‌ها: ترکیب کردن سرم‌های درمانی‌تان و یا مرطوب کننده ها (برای جلوگیری از هیدراتاسیون) با این روغن‌هاست. البته قبل از ترکیب روغن با سرم درمانی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید که روغنی که انتخاب کرده‌اید با داروی موجود در سرم تداخل نداشته باشد.

 

روغن تراپی پوست و مو

 

  1. بر اساس نیازهای پوست خود دفعات استفاده از روغن گیاهی را انتخاب کنید

یک راه روغن‌تراپی برای پوست این است که فقط قبل از خواب از روغن‌ها استفاده کنید تا پوست شما بتواند در تمام طول شب مرطوب باقی بماند و در طول روز نیز از آن محافظت شده باشد. این کار به ویژه در مورد روغن‌های با بافت سنگین‌تر می‌تواند کاربرد داشته باشد.

روش دیگر استفاده از روغن‌های گیاهی برای روغن‌تراپی پوست صورت، هم در صبح و هم در شب است. در این حالت روغن را به عنوان آخرین مرحله از روتین مراقبت از پوست در شب و قبل از کرم ضد آفتاب و آرایش در صبح استفاده کنید.

اگر پوستی کدر دارید پیشنهاد می‌شود قبل از آرایش از روغن گیاهی به عنوان پرایمر استفاده کنید. قبل از استفاده از مواد آرایشی، برای درخشش طبیعی و هیدراته شدن پوست، اجازه دهید روغن به طور کامل جذب پوست شود.

 

  1. روغن‌ها را به طرز صحیح به پوست خود بزنید

نباید برای روغن‌تراپی پوست، روغن‌ها را مانند مرطوب‌کننده‌ها به پوست خود بمالید. بلکه به جای مالیدن ساده آنها روی سطح پوست، بهتر است روغن‌ها را روی پوست ماساژ دهید تا به طور کامل به منافذ پوست وارد شوند. این کار کمک می کند مواد مفید موجود در روغن‌ها به طورکامل را جذب پوست شود و از فواید روغن‌تراپی پوست به طور کامل بهره برده شود.

 

  1. تنها چند قطره روغن کافی است.

از آنجایی که روغن‌های گیاهی حاوی مقادیر بالایی از مواد مغذی هستند، مقدار کمی از آن کمک زیادی به سلامت و زیبایی پوست می‌کند. تنها چند قطره از روغن انتخابی شما برای پوشاندن تمام صورت شما کافی است و مواد مفیدی را که پوست شما به آن‌ها نیاز دارد را به طور کامل برای پوست شما به ارمغان می‌آورد.

 

بهترین روش روغن‌تراپی پوست

 یافتن روغن گیاهی صورت مناسب برای نوع پوست شما

حالا این سوال پیش می‌آید که کلید اصلی روغن‌تراپی پوست چیست؟ مهمترین نکته در روغن‌تراپی پوست در خانه و بهره مندی از فواید روغن‌تراپی پوست، انتخاب روغن (یا ترکیب روغن) مناسب برای پوست شماست. در اینجا برخی از بهترین روغن‌ها برای روغن‌تراپی پوست چرب، روغن‌تراپی پوست خشک و نیز بسته به انواع پوست‌ پیر، خشک، چرب و حساس ارائه شده‌اند. مقاله بهبود خشکی پوست صورت را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید  رفع مشکل گره خوردن مو

 

روغن تراپی برای جلوگیری از پیری پوست و لیفت صورت

با بالا رفتن سن، پوست شما چربی کمتری تولید می کند، این موضوع به این معناست که پوست‌تان راحت‌تر خشک می‌شوید. این امر، برای بسیاری از افراد، یادآور ظاهر پرچین و چروک است.

روغن‌های گیاهی می‌توانند باعث کاهش و از بین بردن چروک صورت و بدن شوند، زیرا حاوی مواد ضروری مانند آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و ضمنا به سرعت از منافذ پوست عبور کرده و از ازدست دادن آب پوست جلوگیری می‌کنند. به این ترتیب پوست را صاف و زیبا نگه می‌دارند.

آنتی اکسیدان ها تولید کلاژن را نیز افزایش می‌دهند و خاصیت ارتجاعی پوست را تقویت می کنند و در نتیجه خطوط ریز را کاهش می دهند.

بهترین روغن ها برای روغن‌تراپی پوست  به منظور جلوگیری از پیری پوست: روغن آرگان، روغن ماکادمیا، روغن هسته انگور، روغن جوجوبا

 

پوست خشک/دهیدراته

چه پوست شما ذاتا خشک باشد و چه خشکی پوست شما وابسته به آب و هوا مثل خشکی پوست در فصل پاییز یا  استرس باشد، روغن‌های گیاهی می‌توانند در درمان این مشکل معجزه کنند. روغن‌های گیاهی با جذب سریع در پوست و بخاطر اینکه غنی از مواد مغذی و مفید برای پوست هستند، به آبرسانی عمیق و درخشان کردن پوست کمک می کنند.

برای روغن‌تراپی پوست خشک  و نیز پوست های بسیار خشک، بهتر است ابتدا از یک سرم آبرسان استفاده کنید، سپس از یک روغن مرطوب کننده استفاده کنید. به این ترتیب علاوه بر بهره بردن از خواص آبرسانی روغن، تمام سرم در زیر روغن به تله می‌افتد و تمام خواص خود را به پوست شما ارائه می‌دهد.

بهترین روغن ها برای پوست خشک: روغن آرگان، روغن جوجوبا و نارگیل

قیمت روغن آرگان

قیمت روغن جوجوبا

پوست چرب / مستعد آکنه

از بین بردن چربی بیش از حد پوست باعث می شود پوست شما چربی بیشتری برای جبران آن تولید کند و به این ترتیب یک چرخه معیوب برای سلامت و ظاهر پوست شما ایجاد خواهد شد.

برخی از روغن‌های گیاهی می‌توانند  بجای این چرخه معیوب، به تعادل تولید چربی پوست شما کمک کنند و شما را از شر چربی اضافی صورت خلاص کنند.

بعلاوه، به گفته متخصصان، روغن‌های خاصی می‌توانند چربی اضافی را حل کرده و کثیفی و چربی‌ها را از منافذ پاک کنند و در نتیجه ظاهر آن‌ها را به حداقل برسانند.

دکتر پالمر، متخصص مشهور پوست، استفاده از روغن‌های گیاهی را برای کمک به خلاص شدن از شر آرایش، آلاینده ها، سلول های مرده پوست و سایر ناخالصی‌ها توصیه می کند. او پیشنهاد می‌کند برای کسب بهترین نتیجه، یک روغن گیاهی را به عنوان شیرپاک‌کن انتخاب کنید که ضد حساسیت بوده و برای پوست‌های حساس مناسب باشد.

بهترین روغن ها برای پوست های چرب و مستعد آکنه: ماکادامیا، جوجوبا، کالاندولا و مورینگا

 

بهترین روش روغن‌تراپی پوست

روغن تراپی پوست حساس / روغن تراپی آسیب دیده

آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن‌های گیاهی با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از پوست شما محافظت می کنند. ضمنا با کاهش اکسیداسیون سلولی، یعنی فرآیندی که باعث پیری پوست می شود، با پیری پوست مقابله می‌کنند.

برای مقابله با رادیکال‌های آزاد، روغن‌هایی مانند روغن جوانه گندم، آلوئه‌ورا یا آنهایی که پایه ویتامین E دارند، از آسیب‌های ناشی از نور خورشید محافظت کرده و مضرات آن‌را کاهش می‌دهند

بسیاری از روغن‌های گیاهی دارای خواص ضد التهابی نیز هستند، به این معنی که می توانند پوست را التیام بخشیده و بثورات پوستی را کاهش دهند.

 

برای ساده‌تر شدن کار شما در زیر لینک مربوط به خواص هر کدام آورده شده است. بر روی آن‌ها کلیک کنید و با اطلاعات کامل روغن مخصوص روغن‌تراپی پوست خود را انتخاب کنید.

 

روش انجام روغن تراپی پوست

 

در ابتدا با انتخاب و خرید روغن گیاهی پوست از میان روغن های مناسب مانند آرگان، مورینگا، ماکادمیا، جوجوبا، آووکادو، هسته انگور، کالندولا، آلوئه ورا و یا جوانه گندم فرآیند را شروع کرده و شب هنگام خواب پوست صورت و گردن را با شوینده مناسب شسته و خشک نمایید و سپس دو تا سه قطره (با توجه به نوع روغن و نوع پوست) از روغن مورد نظر را کف دست ریخته، دست‌ها را بهم مالیده تا روغن کمی گرم شود و سپس روی پوست به آرامی و به صورت دورانی ماساژ دهید.

توجه: تنها در صورت داشتن پوست فوق‌العاده خشک و مستعد جوش نبودن، می‌توانید با خرید روغن نارگیل برای پوست صورت، از آن استفاده کنید.

اگر تمایل دارید در مورد این موضوع بیشتر بدانید، مقاله های زیر را از دست ندهید:

راه‌های طبیعی درمان جوش صورت

تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی

 

روش انجام روغن‌تراپی ناخن و پوست دست، پا و بدن

محل مورد نظر را شسته و خشك نمایید و سپس چند قطره از روغن مناسب را كف دست‌ها ریخته دست‌ها را به یكدیگر بمالید و سپس روی موضع ماساژ دهید، فراموش نکید که صرفا با خرید روغن گیاهی اصل، روزی دو بار این روش را انجام دهید.

بیشتر بخوانید  مراحل پاکسازی پوست در خانه

مقاله خشکی لب را جدی بگیرید را از دست ندهید.

سایر مقاله‌های مرتبط با چروک پوست:

بهترین روغن‌ها برای حفظ جوانی پوست صورت و کاربردهای آن‌ها در شب

روغن آرگان برای چروک دور چشم و سیاهی دور چشم (چشمانی زیباتر با روغن آرگان)

تشخیص روغن آرگان اصل

پنج راه عالی برای پیشگیری و درمان شلی و افتادگی پوست صورت

سفت شدن پوست صورت در یک هفته! بهترین روش سفت شدن پوست صورت اینجاست!

با بهترین روش روغن‌تراپی پوست در خانه، همیشه جوان بمانید!

بهترین آبرسان پوست

کلاژن سازی پوست 

روغن تراپی مو 

بهترین روغن گیاهی برای پوست خشک

 

سایر مقاله های مرتبط با روغن تراپی پوست

بهترین روغن‌های مرطوب کننده پوست

مرطوب نگه داشتن پوست، بخش مهمی از حفظ سلامت آن است. استفاده از مرطوب کننده‌های ارگانیک طرفداران زیادی پیدا کرده است و در این میان روغن‌های گیاهی مرطوب کننده نسبت به محصولات شیمیایی طرفداران بیشتری دارند. بهترین روغن‌های مرطوب کننده پوست با حفظ سلامت پوست و حفظ ارتجاعی آن توانسته‌اند جایگزین مرطوب کننده‌های شیمیایی شوند […]

بهترین روغن پاک کننده صورت چیست؟

پاک کردن آرایش و انتخاب بهترین روغن پاک کننده صورت همواره یکی از مسائل اصلی است که خانم‌ها به آن می‌پردازند. اگر مواد آرایشی به خوبی از روی پوست پاک نشود و داخل منافذ آن باقی بماند باعث ایجاد آلودگی و جوش، لک و پیری پوست خواهد شد. آرایش پاک‌ کن‌های زیادی در بازار وجود […]

کمبود کدام ویتامین باعث خارش بدن می‌شود؟

خارش بدن یکی از مشکلاتی است که ممکن است هر شخصی در دوره‌ای از زندگی با آن مواجه شود. خارش بدن از کودکان نوپا تا افراد مسن را می‌تواند درگیر کند و لحظات کلافه کننده و آزاردهنده‌ای در طول روز برای ما به وجود بیاورد. یکی از نکاتی که ممکن است خیلی به آن توجه […]

بهترین روغن برای جوانسازی پوست دست

پوست شما یکی از مهم‌ترین معیارهای زیبایی شما است. معمولا به پوست صورت بیشتر از سایر بخش‌های بدن رسیدگی می‌شود. با این وجود پوست قسمت‌های دیگر بدن شما نیز نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. یکی از قسمت‌های بدن شما که پوست آن به صورت مداوم در حال مواجهه با مواد آسیب‌زای فیزیکی و شیمیایی […]

بهترین روغن گیاهی برای درمان اگزما در خانه

افراد زیادی هستند که به دنبال درمان اگزما، این بیماری پوستی آزاردهنده و خارش‌دار هستند. این مشکل پوستی گاهی آنچنان باعث بروز خارش می‌شود که شما را از انجام فعالیت‌های روزانه‌تان به طور کامل بازمی‌دارد. اگزما به وسیله بثورات قرمز پوستی که به جا می‌گذارد، مشخص می‌شود. این بثورات قرمز می‌توانند در سراسر بدن و […]

طرز استفاده از روغن آووکادو

  روغن آووکادو یکی از سالم ترین و پرخاصیت ترین روغن های گیاهی است‌. این روغن علاوه بر پخت و پز، در تقویت و رشد مو و همچنین سلامت و رطوبت رسانی به پوست تاثیر بسزایی دارد. این روغن حاوی آنتی اکسیدان و انواع ویتامین های A، E و C است. همچنین فلاونوئیدها، اسیدهای فنلی، […]

روغن آووکادو برای لک صورت

  روغن آووکادو برای لک صورت روغن آووکادو یکی از روغن های مغذی برای پوست است. این روغن بافتی بسیار سبک دارد و به آسانی جذب پوست می شود. علاوه بر این قدرت آبرسانی بسیار بالایی دارد. روغن آووکادو سرشار از ویتامین های A، E، C و آنتی اکسیدان های قوی است و تمامی انتظارات […]

معجزه روغن جوجوبا برای لک صورت

روغن جوجوبا برای لک صورت از محصولات آرایشی و زیبایی است که خواص مفید آن از نظر علمی به اثبات رسیده است. این روغن به‌عنوان ماده‌ی طبیعی با خواص ترمیم کننده و مرطوب‌کنندگی مطرح بوده و به کاهش لک‌های صورت کمک شایانی می‌کند. روغن جوجوبا به دلیل شباهت ساختاری به چربی طبیعی پوست، به راحتی […]

بهترین روغن گیاهی برای سفید شدن پوست صورت

هنگامی که به دنبال راهی برای بهبود و روشن‌تر کردن پوست صورت خود هستید، روغن‌های گیاهی می‌توانند یک گزینه عالی باشند. در حالی که بسیاری از مردم از محصولات معمولی مانند کرم‌ها و صابون‌ها برای مراقبت از پوست استفاده می‌کنند، اغلب قدرت طبیعت را فراموش می‌کنند! روغن‌های گیاهی نه تنها می‌توانند به پوست شما درخشش […]

بهترین روغن گیاهی برای جای جوش

جوش‌ها و جای جوش‌ها می‌توانند بسیار اذیت‌کننده باشند. اغلب افراد به‌ دنبال رسیدن به پوستی صاف و بدون عیب و ایراد هستند. روغن‌های گیاهی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا جوش‌های خود را کنترل کنید و پوستی زیبا داشته باشید. در این مقاله به معرفی روغن گیاهی برای جای جوش می‌پردازیم و […]

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟