پنج راه عالی برای پیشگیری و درمان شلی و افتادگی پوست صورت

پیشگیری و درمان شلی و افتادگی پوست صورت

پنج راه عالی برای پیشگیری و درمان شلی و افتادگی پوست صورت

 

 آیا شما نیز به دنبال درمان شلی و افتادگی پوست صورت هستید؟

خوشبختانه برای درمان شلی و افتادگی پوست صورت اقدامات بسیاری می‌توان انجام داد. روش‌هایی مانند هایفوتراپی، تزریق ژل بوتاکس یا چربی روش‌هایی هستند که در مطب پزشکان به کار گرفته می‌شوند. آر اف با کمک امواج رادیویی سعی دارد تا شلی و افتادگی پوست را درمان کند. این‌ها جدیدترین روش زیبایی پوست صورت می‌باشند که باید قبل از درمان، حتما مطالعه کافی درباره هر یک از این روش‌ها به دست آورد. روش‌های دیگری نیز وجود دارند که هر کدام مدعی هستند بهترین درمان افتادگی پوست صورت می‌باشند.

ما در این نوشتار قصد داریم درباره چند روش خانگی و موثر درباره رفع شلی و افتادگی پوست با شما گفتگو کنیم. خوشبختانه هنوز هم روش‌های خانگی بهترین روش درمان افتادگی پوست صورت به شمار می‌روند و نتایج آن نیز رضایت‌بخش بوده است. در این متن ضمن معرفی بهترین روغن برای افتادگی پوست صورت، چند راهکار خانگی نیز ارائه می‌کنیم.

 

جلوگیری از شلی و افتادگی پوست

چه دلایلی باعث بروز شلی و افتادگی پوست می شوند؟

قبل از بررسی درمان شلی و افتادگی پوست صورت، اجازه بدهید درباره دلایل بروز این عارضه گفتگو کنیم. افتادگی و شلی پوست امری طبیعی است. با افزایش سن، پوست حالت ارتجاعی و کشسانی خود را از دست می‌دهد. قرار گرفتن در برابر پرتوهای زیان‌بخش خورشیدی، سیگار، چاق و لاغر شدن‌های پی‌درپی، ورزش نکردن، آلودگی هوا و …. باعث می‌شود تا پوست دچار افتادگی شود.

با این همه می‌توان با انجام برخی کارهای ساده و ابتدایی در پیشگیری از افتادگی پوست صورت موفق بود. با این راهکارها می‌توان جریان پیر شدن و شلی پوست را به تعویق انداخت. اگر با ما تا انتهای این متن همراه باشید، درباره این موضوع بیشتر با شما سخن خواهیم گفت.

بیشتر بخوانید  سریع ترین راه رفع لک های پوستی صورت چیست؟

 

ماسک صورت برای جلوگیری از افتادگی و شلی

درمان شلی و افتادگی پوست صورت با پنج روش تجربه شده

درمان شلی و افتادگی پوست صورت را می‌توان با پنج روش خانگی تجربه کرد. روش‌های خانگی یک روش ایمن، غیر تهاجمی و مطمئن برای جلوگیری از افتادگی پوست صورت است. اگر به صورت مداوم از این پنج روش استفاده کنید، پوست شما سفت ، شاداب و جوان باقی خواهد ماند.

  • ماساژ و ورزش صورت
  • استفاده از روغن‌های گیاهی
  • استفاده از ماسک
  • مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین‌های ای بی سی
  • پیروی از سبک زندگی سالم
  • ماساژ و ورزش صورت

 

ماساژ صورت برای جلوگیری از پیری و افتادگی پوست

درمان شلی و افتادگی پوست صورت با ماساژ و ورزش صورت

آیا افتادگی پوست صورت درمان دارد؟ بله، خوشبختانه ماساژ و ورزش صورت می ‌تواند درمان شلی و افتادگی پوست صورت باشد. به این شرط که برای ماساژ دادن صورت یک برنامه مرتب و همیشگی داشته باشید. ماساژ و ورزش صورت باعث تقویت عضلات صورت می‌شود. تسریع در خونرسانی بافت‌های عضلانی صورت را تغذیه کرده و آنها را محکم نگه می‌دارد.

ورزش‌ها و ماساژهای زیادی وجود دارند که می‌توان آنها را آموخت و روی صورت انجام داد. کاهش افتادگی گونه‌ها، پلک‌ها، از بین بردن خط اخم ، لبخند و … می‌تواند از تاثیرات ورزش صورت باشد.

 

استفاده از روغن‌های گیاهی

درمان شلی و افتادگی پوست صورت را می‌توان با روغن‌های گیاهی به ویژه روغن تراپی پوست تضمین کرد. بهترین روغن برای لیفت صورت روغن آرگان است. منتها قبل از انجام روغن تراپی حتما پوست خود را با شوینده‌ای ملایم تمیز کرده و پس از پاکسازی عمیق اقدام به روغن تراپی نمایید.  مقاله خواص روغن آرگان برای چروک صورت را مطالعه کنید.

با خرید روغن آرگان از فروشگاه روغن گیاهی معتبر می‌توان تا سالها پوست خود را از پیر شدن در امان داشت. سامانا اویل درباره فواید وغن‌های گیاهی مطالب آموزنده بسیاری دارد. شما می‌توانید از طریق این صفحه از قیمت روغن ماکادمیا و دیگر روغن‌های گیاهی اطلاع به دست آورید.

بیشتر بخوانید  پرپشت کردن ابرو در یک هفته

 

استفاده از ماسک

استفاده از ماسک نیز در درمان شلی و افتادگی پوست صورت موثر است. یکی از بهترین ماسک‌هایی که می‌توان در خانه تهیه کرد، ماسک سفیده تخم مرغ است. این ماسک با خاصیت قابض کنندگی، ضمن بستن روزنه‌های باز پوست، کشسانی و حالت ارتجاعی پوست را بیشتر می‌کند. ضمن این که سفیده تخم حاوی هیدرولیپید است و می‌تواند در ساخت کلاژن موثر باشد. عسل را اگر با چند قطره آبلیمو ترکیب کنید، سلول های پوست شما را به خوبی تغذیه کرده و چین و چروک‌ها را از بین می برد.

 

 

مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین‌های ای، بی، سی

مصرف ویتامین‌های ای بی سی  افتادگی پوست و شلی آن را درمان می‌کند. کافی است مواد غذایی حاوی این ویتامین‌ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید. این ویتامین‌ها باعث سفتی پوست شده و از بسیاری از مشکلات پوستی نیز جلوگیری می‌کند. کیوی، پاپایا، هویج، شیر، تخم مرغ، اسفناج، پرتقال، کلم بروکلی و …. منابع قوی از ویتامین‌های ای، بی و سی هستند.

سفت شدن پوست صورت در یک هفته

تغییر در سبک زندگی

برای درمان شلی و افتادگی پوست صورت سبک زندگی خود را تغییر دهید. بیشتر از همیشه آب بنوشید!  آب پوست شما را از خشکی محافظت می‌کند. استفاده از کرم ضدآفتاب، تمیز کردن روزانه پوست، سیگار نکشیدن ، استرس نداشتن، کاهش وزن و مرتب ورزش کردن شما را دیرتر به دوران پیری می‌رساند. اگر سبک زندگی خود را تغییر دهید، نه تنها پوست بلکه کیفیت زندگی شما نیز بهبود خواهد یافت.

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟