3 مرحله مهم و حیاتی از بهترین روتین روزانه مراقبت از پوست

روتین مراقبت روزانه از پوست

3 مرحله مهم و حیاتی از بهترین روتین روزانه مراقبت از پوست

 

روتین روزانه مراقبت از پوست

روتین روزانه مراقبت از پوست یک نکته مهم و کلیدی برای داشتن پوستی تمیز، سالم و زیباست. روتین مراقبت از پوست گاه برای افراد گیج کننده است زیرا نیاز به توجه و پیروی از یک برنامه خاص دارد. همچنین بسیار مهم است که شما از چه مواد و محصولاتی برای پوست خود استفاده می کنید. در این نوشتار با صفر تا صد مراقبت از پوست آشنا می شوید. با خواندن این متن قادر خواهید بود از بین محصولات متنوعی که در بازار موجود است، بهترین ها را انتخاب کرده و استفاده کنید.

 

 برنامه مراقبت از پوست

روتین روزانه مراقبت از پوست بعد از ٣٠ سالگی نیاز به برنامه، تعهد و اراده دارد. در این برنامه، مراحلی گنجانده شده که بسیار مهم هستند. طبق این برنامه شما اقدامات لازم را برای داشتن یک پوست تمیز، سالم و زیبا انجام خواهید داد. اگر به تازگی قصد دارید از این برنامه استفاده کنید، خیلی به خودتان سخت نگیرید.

 

روتین مراقبت پوست برای آقایان و خانم ها لازم است

تنها کافی است به این سه مرحله پایبند باشید. صورت خود را تمیز کنید، آن را مرطوب نگه دارید و حتما ضدآفتاب بزنید. البته اگر پوست شما دارای مشکلاتی مانند جوش صورت، لکه، چربی یا خشکی است می‌بایست در برنامه خود تغییراتی به وجود آورید. توجه به نوع پوست، برنامه مراقبتی از پوست را تغییر می‌دهید. اگر پوست شما چرب است حتما از برنامه‌ای استفاده کنید که برای متعادل کردن چربی پوست تنظیم شده باشد. همچنین برای پوست خشک، آکنه‌دار و دارای لک نیز باید به صورت ویژه‌ای عمل کرد. حتی مراقبت از پوست بالای چهل سال نیز برنامه خاص خود را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید  خواص روغن رزماری برای مژه و ابرو

 

1-پاکسازی پوست؛ مهم ترین مرحله  

پاک کردن پوست از هر نوع آلودگی اولین مرحله روتین روزانه مراقبت از پوست است. توجه داشته باشید، پیش از استفاده از محصولات مراقبت از پوست، نخست آرایش خود را از روی صورت پاک کنید. مسلما جذب ویتامین ها روی پوست تمیز، راحت تر انجام می شود. بهترین پاک کننده روغن های گیاهی هستند. با روغن آرگان مراکشی پوست خود را از هر گونه کثیفی و آلودگی پاک کرده و آن را تغذیه نیز می کنید. بعد از روغن تراپی پوست می توانید از یک پاک کننده فومی یا کرمی استفاده کنید.

2-مرطوب کننده ها

مرطوب کننده ها در روتین روزانه مراقبت از پوست تنها برای پوست های خشک مناسب نیستند. حتی کسانی که پوست چرب و آکنه دار دارند نیز می توانند از مرطوب کننده ها استفاده کنند. مرطوب کننده ها به خوبی پوست را تغذیه و آبرسانی می کنند. اگر پوست به هر دلیلی رطوبت نداشته باشد، کدر، بی روح و خسته به نظر می رسد.

برای این که رطوبت کافی به پوست برسد، شما ناگزیر هستید به نوشیدن فراوان آب، مصرف سبزیجات و میوه جات، حبوبات، مغزها و گوشت ها. برای داشتن یک پوست سالم می بایست با تمام خواص مواد غذایی و ویتامین هایی که در مواد خوراکی حضور دارند، آشنا باشید. در کنار این موارد استفاده از برخی روغن ها مانند روغن نارگیل، روغن ماکادمیا و روغن جوجوبا در تغذیه بافت های پوست توصیه می شود. گاه می توان یک یا چند روغن را با هم استفاده کرد و از خواص بی شمار آنها بهره برد. جهت آشنایی بیشتر با آبرسان‌های پوست، مقاله بهترین آبرسان پوست را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید  چطور موی پرپشت داشته باشیم؟ موی بلند و پرپشت

برنامه روتین مراقبت از پوست روند پیری را کاهش می دهد

3-استفاده از ضدآفتاب مهمترین کار برای مراقبت از پوست

 

مراقبت از پوست به روش گیاهی نیز برای داشتن پوستی زیبا و سالم از قدیم الایام سابقه داشته است. امروزه نیز استفاده از روغن های گیاهی، برگ آلوئه ورا، برش های خیار و برخی میوه ها مانند توت فرنگی و غیره بسیار متداول هستند. تجربه ثابت کرده است، استفاده از روش های گیاهی یک نوع پاک کننده، آبرسان و تغذیه کننده پوست به شمار می روند. با این همه هرگز نباید در کنار روتین روزانه خود از نقش ضدآفتاب غافل شوید. حذف این مرحله به شدت سعی و تلاش شما را برای داشتن پوستی تمیز و شفاف هدر می دهد. بنابراین در کنار مواردی که گفته شد، حتما از کلاه آفتابی، دستکش و کرم های ضدآفتاب استفاده کنید.

مقاله بهترین روغن گیاهی ضدآفتاب را حتما مطالعه کنید.

بهترین روتین مراقبت از پوست

 

مجله زیبایی و سلامتی فروشگاه روغن گیاهی سامانا اویل که عرضه کننده انواع روغن ها برای پوست و مو می باشد، مطالبی در مورد خواص روغن گیاهی به شما ارائه می‌دهد. همچنین می توانید محصولاتی که برای روغن تراپی مو مناسب هستند، از کارشناسان فروش سامانا اویل بخواهید. آنها درباره خواص و مزایای هر یک از روغن ها من جمله قیمت روغن ماکادمیا، روغن مورینگا و نحوه خرید روغن گیاهی و نحوه استفاده آنها به شما توضیحات لازم را ارائه خواهند داد.

مقاله چطور روغن آرگان اصل از تقلبی را تشخیص دهیم را مطالعه کنید.

 

 

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟