خواص روغن آلوئه‌ورا برای سلامتی پوست و مو

خواص روغن آوئه ورا

خواص روغن آلوئه‌ورا برای سلامتی پوست و مو

به دلیل دارا بودن مجموعه ای از خواص روغن آلوئهورا برای پوست و مو استفاده از این روغن بسیار محبوب شده است.

این روغن مغذی برای رسیدگی به بسیاری از مشکلات پوست و مو کاربرد دارد. همچنین به دلیل خواص گیاه آلوورا برای پوست به منظور ترمیم زخم معروف شده است. ضمنا خواص آلوورا  برای درمان گزیدگی حیوانات و نیش پشه بسیار موثر است.

می خواهید درباره خواص روغن آلوئه‌ورا و نحوه تشخیص آن هنگام خرید روغن آلوئه‌ورا طبیعی بیشتر بدانید؟ پس ادامه مطلب را با ما همراه باشید.

 

خواص روغن آلوئه‌ورا - روغن

روغن آلوئه ورا

از اوایل دهه 1800، آلوئه ورا  برای درمان بیماری‌های مزمن پوستی، کبودی‌ها، سوختگی‌ها، زخم‌ها و حتی یبوست استفاده می‌شود. این خواص آلوورا را به مواد خاص موجود در برگ های آبدار آن نسبت می‌دهند.

شیره زرد رنگ و پوست سبز آلوئه ورا  حاوی آنتراکینون، گلیکوزید، کربوهیدرات و پروتئین است . با ترکیب کردن عصاره آلوئه ورا با روغن، روغن آلوئه ورا به دست می آید. (پروتئین تراپی چیست؟)

روغن مخلوط شده می‌تواند از روغن معدنی، روغن سویا، روغن زیتون، روغن جوجوبا اصل یا روغن نارگیل به عنوان روغن حامل باشد.

خواص روغن آلوئه‌ورا چگونه به بدن شما کمک می کند؟

با توجه به مراحل استخراج، روغن آلوئه‌ورا سرشار از مواد شیمیایی گیاهی است. این روغن دارای اثرات ضد التهابی، ترمیم کننده زخم و ضد میکروبی قوی است.

این روغن حاوی ترکیبات محرک رشد مانند گلوکومانان است. این ترکیبات سنتز کلاژن و سایر عوامل دخیل در ترمیم پوست و رشد مو را تحریک می کنند. از آنجایی که آلوئه‌ورا سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است، روغن آن می‌تواند سلول های پوست و موی شما را نیز جوان کند.

خواص روغن آلوئه‌ورا سلامتی-

مزایای استفاده از روغن آلوئه‌ورا چیست؟

روغن آلوئه‌ورا پوست شما را مرطوب کرده و از آن محافظت می کند. بعلاوه در صورت استفاده منظم می‌تواند رشد مو را تقویت کرده و پوست سر را از خشکی و پوسته پوسته شدن از طریق تغذیه آن نجات دهد.

بیشتر بخوانید  بهترین روغن پاک کننده صورت چیست؟

از دیگر  خواص روغن آلوئه‌ورا عبارتند از:

  • عامل روشن کننده پوست

روغن آلوئه‌ورا حاوی آلوئزین است، ترکیبی که بر رنگ پوست شما تأثیر می گذارد. آلوئزین در تولید ملانین دخالت می کند. این ماده از تولید ملانین جلوگیری می کند تا رنگ پوست روشن شود.

ضمنا اشعه ماوراء بنفش آفتاب نیز باعث ایجاد لکه های تیره و رنگدانه می شود. استفاده خواص آلوورا  که غنی از آلوئزین است باعث کاهش قابل توجه در شدت لکه ها می‌شود.

با ترکیب روغن نارگیل ارگانیک با روغن آلوئه‌ورا یک پک روغن گیاهی بدست می‌آید که  5 تا 100 درصد می‌تواند باعث روشن شدن پوست شود.

 

خواص روغن آلوئه‌ورا - پوست

  • دافع پشه و سایر گزندگان

مخلوطی از روغن آلوئه‌ورا را همچنین می توان به عنوان یک دافع موضعی پشه استفاده کرد. مطالعات علمی نشان داده‌اند که از جمله خواص روغن آلوئه‌ورا، پیشگیری از نیش پشه و گزیدگی سایر حشرات است. استفاده از این روغن می تواند از شما در برابر مالاریا، دنگی و بیماری های انگلی محافظت کند و در ضمن پوست شما را به خوبی تغذیه کند.

 

  • عامل ضد آکنه

محققان ثابت کرده‌اند که خواص روغن آلوئه ورا در کاهش آکنه کمک می‌کند. استفاده صحیح از این روغن به مدت 2-5 روز ضایعات آکنه را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.

فعالیت بخاطر خواص ضد باکتریایی روغن آلوئه‌ورا، این روغن برای درمان موارد مزمن و بسیار ملتهب پوست نیز کمک می‌کند. مقاله راه‌های طبیعی درمان جوش صورت را نیز از دست ندهید.

 

خواص روغن آلوئه‌ورا - مو

  • تقویت کننده رشد مو

آلوئه‌ورا یکی از درمان های خانگی محبوب برای ریزش و ترمیم موی آسیب دیده است. روغن آلوئه‌ورا برای بهبود پوست سر خشک، انتهای موهای آسیب‌دیده و موهای رنگ‌شده استفاده می‌شود.

ماساژ ترکیب روغن آلوئه با روغن های مفید دیگر مانند روغن نارگیل، روغن جوانه گندم، روغن آووکادو روی پوست سر نتایج شگفت‌آوری به همراه خواهد داشت. این کار به حفظ تعادل pH پوست سر کمک  زیادی می‌کند.

خواص روغن آلوئه‌ورا همچنین باعث تحریک رشد موها، آبرسانی به آنها، جوان شدن و رهایی از شوره سر می‌شود.

بیشتر بخوانید  طرز استفاده از روغن نارگیل برای مو

اگر موهایتان شادابی خود را از دست داده اند و تیره و کدر شده‌اند، با خرید روغن آلوئه‌ورا  از فروشگاه روغن های زیبایی سامانااویل و استفاده از آن سلامت بی‌نظیری را می‌توانید در موهای خود تجربه کنید.

 

  • راه حل آبرسان و ضد پیری

پوست خشک باعث می شود چین و چروک و خطوط ریز بیشتر نمایان شود. کمبود رطوبت در لایه های پوست شما باعث پوسته پوسته شدن پوست می‌شود. این موضوع می‌تواند رشد کند و حتی ممکن است منجر به پسوریازیس شود.

روغن آلوئه‌ورا حاوی مونوپلی‌ساکاریدهایی است که رطوبت را در پوست شما به دام می‌اندازد. استفاده از روغن آلوئه‌ورا یکپارچگی پوست حساس و خشک را بهبود می‌بخشد.

این موضوع همزمان باعث تحریک تولید الیاف کلاژن و الاستین شده و پوست شما را الاستیک‌تر، نرم‌تر و جوان‌تر می‌کند و در درمان خشکی لب نیز بسیار موثر است. (لینک مقاله خشکی لب را جدی بگیرید)

 

خواص روغن آلوئه‌ورا - پیری

  • درمان کننده استرچ مارک و ترک های پوستی

استرچ مارک یا استریا اسکارهای طولانی با نازک شدن لایه‌های زیرین پوست رخ می‌دهند. حاملگی، تغییر وزن سریع، وزنه برداری و کشش مداوم پوست معمولاً باعث ایجاد آنها می شود. استریا حتی می‌تواند باعث مشکلات روحی و روانی نیز شود.

متاسفانه هیچ استراتژی یا رژیم دارویی مشخصی برای درمان آنها وجود ندارد. استفاده از کرم های مبتنی بر استروئید اگرچه می‌تواند یک راه حل موقت برای آن باشد اما برای سلامتی بسیار خطرناک است.

با این حال، اخیرا مشخص شده است که خواص روغن آلوئه‌ورا در بهبود این مشکل بسیار چشمگیر است.

خواص روغن آلوئه‌ورا خارش و قرمزی ترک‌های پوستی را کنترل می‌کند. ضمنا استفاده موضعی از آن می‌تواند از گسترش استریا در شکم، به خصوص در خانم‌هایی که باردار نیستند، جلوگیری کند.

اگر موی خشک دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ترمیم موهای خشک را مطالعه کنید.

با ما در شبکه‌های اجتماعی همراه باشید
اینستاگرام | تلگرام

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟