خشکی لب را جدی بگیرید! درمان خشکی لب در سه روز

خشکی لب را جدی بگیرید

خشکی لب را جدی بگیرید! درمان خشکی لب در سه روز

درمان خشکی لب

 

اگر شما نیز لب های خشک و ترک خورده دارید، شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که لب های خشک نشانه چیست و علت خشکی لب چه چیزی است؟ لب‌ها پوست بسیار نازکی دارند و از آنجایی که فاقد غدد چربی هستند، بیشتر در معرض خشک شدن قرار می‌گیرند. درمان لبهای خشک بسیار اهمیت دارد، زیرا لب‌ها نقش مهمی در زیبایی دارند و ترک لب جلوه ناخوشایندی را به‌وجود می‌آورد؛ در نتیجه لازم است که خشکی لب را جدی بگیرید!

 

 

 

علت خشکی لب چیست؟

از آنجایی که در لب‌ها غدد چربی وجود ندارد، بیشتر مستعد خشکی و ترک خوردن هستند، اما علل دیگری نیز وجود دارد که باعث این عارضه می‌شوند؛ این علل عبارتند از:

  • هوای خشک و سرد
  • گاز گرفتن و لیس زدن پوست لب
  • استفاده از برخی داروها
  • عدم مصرف آب کافی
  • استفاده از رژ لب و بالم‌های نامرغوب
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید

دقت داشته باشید که خشکی لب کودکان نیز بسیار شایع است و دلیل اصلی این موضوع قرار گرفتن در هوای سرد، قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب و همچنین لیسیدن لب‌ها است. در چنین مواقعی لب کودک شما ترک می‌خورد و گوشه‌های لب قرمز و ملتهب می‌شوند.

 

علائم لب‌های خشک

برای آنکه تشخیص دهید لب های خشک و ترک خورده دارید، باید به یکسری از علائم توجه داشته باشید. علائم لب های خشک که باید با آن‌ها آشنا باشید، شامل موارد زیر می‌شود. بنابراین در صورتی که هریک از علائم را مشاهده کردید، نسبت به درمان خشکی لب اقدام کنید تا این مشکل هرچه سریع‌تر برطرف شود.

  • پوسته پوسته شدن لب‌ها
  • ایجاد زخم روی لب‌ها
  • تورم لب‌ها
  • خون‌ریزی
  • ترک‌خوردگی
بیشتر بخوانید  تشخیص روغن جوجوبا اصل به همین سادگی

راه‌های رفع خشکی لب

رفع خشکی لب

برای درمان لب های خشک و ترک خورده راه‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید بسته به شرایطی که دارید، یکی از این راه‌ها را انتخاب کنید.

1.     آب کافی بنوشید

یکی از اصلی‌ترین دلایل خشکی لب ها، کمبود آب در بدن است. درواقع کمبود آب به‌طورکلی باعث خشکی پوست می‌شود و از آنجایی که لب‌ها پوست بسیار نازکی دارند، بیشتر آسیب می‌بینند. از همین رو توصیه می‌شود روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید و اگر فعالیت بدنی بالایی دارید، این مقدار را افزایش دهید.

 

2.     استفاده از بالم لب

بالم لب یکی از بهترین انتخاب‌ها برای رفع خشکی لب است، زیرا ترکیبات تسکین‌دهنده و مرطوب‌کننده دارد. البته برخی از بالم‌ها، لب‌های شما را خشک‌ می‌کنند، برای مثال بالم لب‌هایی که در ترکیبات خود طعم‌دهنده نعناع یا منتول دارند می‌توانند چنین مشکلی را ایجاد کنند. از همین رو توصیه می‌شود برای درمان لب های خشک و ترک خورده از بالم لب‌هایی استفاده کنید که حاوی سرامید، موم عسل یا لانولین هستند.

3.     استفاده از روغن‌های گیاهی

روغن گیاهی و رفع خشکی لب-min

 

درمان گیاهی خشکی دهان و لب از دیگر راه‌کارهای مناسب است. امروزه روغن‌های گیاهی به‌دلیل اثربخشی مطلوب و عوارض کم بسیار موردتوجه قرار گرفته‌اند و بسیاری از افراد برای درمان بسیاری از مشکلات از روغن‌های گیاهی استفاده می‌کنند. برای درمان لب های خشک و ترک خورده نیز می‌توان از روغن‌های گیاهی اصل و ارگانیک استفاده کرد.

روغن آلوئه ورا و روغن نارگیل از بهترین روغن‌هایی هستند که می‌توانید برای درمان لب های خشک و پوسته پوسته انتخاب کنید. در حقیقت این روغن‌های گیاهی خاصیت آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و مرطوب‌کنندگی دارند و به‌همین‌دلیل خشکی پوست لب را طی چند روز به‌طورکامل برطرف می‌کنند. روغن جوجوبا نیز خاصیت مرطوب‌سازی پوست لب را دارد و از آنجایی که سرشار از ویتامین‌های A و E است می‌تواند به درمان ترک لب کمک کند.

بیشتر بخوانید  روغن آرگان برای چروک دور چشم و سیاهی دور چشم (چشمانی زیباتر با روغن آرگان)

بنابراین اگر تصمیم به خرید روغن های گیاهی برای درمان لب های خشک و ترک خورده دارید، می‌توانید خرید خود را از فروشگاه اینترنتی روغن های گیاهی انجام دهید تا محصولات موردنظرتان هرچه سریع‌تر به دستتان برسند.

 

4.     اسکراب لب

خشکی پوست لب مانع جذب ترکیبات محصولات مراقبتی مانند بالم لب می‌شود، از همین رو لازم است که در ابتدا لب‌ها لایه‌برداری شوند. برای لایه‌برداری لب‌ها می‌توانید از اسکراب‌های آماده در بازار استفاده کنید یا خودتان با استفاده از موادی چون شکر یا جوش‌شیرین اسکراب طبیعی بسازید.

5.     استفاده از وازلین

وازلین نیز از دیگر محصولاتی محسوب می‌شود که می‌توان از آن برای درمان لب های خشک استفاده کرد. این کرم خاصیت مرطوب‌کنندگی بالایی دارد و به ترمیم ترک‌های لب نیز کمک می‌کند. در نتیجه شما می‌توانید طی روز چندین مرتبه از این کرم استفاده کنید تا لب‌ها به‌خوبی مرطوب و نرم شوند.

جمع‌بندی

درمان لب های خشک و ترک خورده یک موضوع بسیار مهم است، زیرا پوسته پوسته شدن لب علاوه‌بر آنکه باعث ناراحتی خود فرد می‌شود، در چهره نیز تاثیر دارد. با توجه به اهمیت این موضوع، راه‌های مختلف رفع خشکی لب را موردبررسی قرار دادیم تا بتوانید بهترین راه را انتخاب و بهترین نتیجه را مشاهده کنید.

جهت اطلاع از خواص روغن های گیاهی به صفحه نظرات مشتریان سامانا اویل مراجعه کنید.

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟