خواص روغن جوانه گندم برای پوست و مو و جوانسازی پوست

خواص روغن جوانه گندم

خواص روغن جوانه گندم برای پوست و مو و جوانسازی پوست

از جمله خواص روغن جوانه گندم، می‌توان به حمایت از سلامت پوست و مو اشاره کرد.

جوانه گندم بخشی از دانه گندم است که به رشد جوانه های جدید کمک می کند. روغن جوانه گندم از این جوانه گرفته می‌شود و  مملو از مواد مغذی مانند چربی سالم و ویتامین E است. در واقع، چند میلی لیتر روغن حاوی 135 درصد از مقدار روزانه مورد نیاز ویتامین E است.

در واقع خواص روغن جوانه گندم برای پوست و مو به دلیل این مواد مغذی است.

به همین خاطر بدون هیچ مقدمه ای، سراغ  خواص روغن جوانه گندم برای پوست و موی می‌رویم. به این ترتیب پس از خرید روغن جوانه گندم اصل از عرضه کنندگان معتبری چون فروشگاه آنلاین روغن گیاهی سامانااویل با اطلاع کامل از  خواص روغن جوانه گندم از آن در جهت افزایش سلامت خود استفاده کنید.

 

خواص روغن جوانه گندم برای پوست

 

خواص جوانه گندم- پوست

 

  • مرطوب کنندگی فوق العاده

روغن جوانه گندم سرشار از ویتامین E است. این ویتامین مانع از دست دادن رطوبت پوست شما می‌شود.

در مطالعه‌ای در دسامبر 2019 که در مجله Cosmetic Dermatology نتایج آن منتشر شد، نشان داده شد که خشکی پوست صورت در افرادی که به مدت سه ماه از مکمل روغن جوانه گندم استفاده کرده‌اند در مقایسه با افرادی که آن‌را مصرف نکرده‌اند و در نتیجه از خواص روغن جوانه گندم برای پوست  بی‌نصیب مانده‌اند، به‌طور قابل‌توجهی بهبود یافته است.

 

  • از پیری پوست جلوگیری می‌کند

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند، به این معنی که به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب کمک می کند. به همین خاطر است که پوست شما به طور طبیعی حاوی مقداری ویتامین E است که به عنوان یک مانع در برابر پیری آن عمل می‌کند.

به این ترتیب یکی دیگر از  خواص روغن جوانه گندم برای پوست محافظت بیشتر پوست شما در برابر آسیب سلولی کمک کند. این موضوع بخصوص در مورد خواص روغن جوانه گندم برای دور چشم بسیار چشمگیر است زیرا پوست دور چشم به دلیل نازک بودن نسبت به سایر نقاط پوست حساس‌تر است.

بیشتر بخوانید  بهترین آبرسان پوست، رطوبت پوست خود را به آسانی حفظ کنید و جوان بمانید!

مطالعات علمی نیز ثابت کرده‌اند که افرادی که بخاطر استفاده از این روغن شانس بهره بردن از خواص روغن جوانه‌ی گندم را داشته‌اند، نسبت به سایرین، کاهش چین و چروک و افزایش درخشندگی پوست داشتند، که همه اینها نشان دهنده خواص روغن جوانه گندم در مقابل پیری پوست است.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ویتامین E موجود در این روغن می‌تواند آسیب‌های ناشی از اشعه‌های ماورابنفش خورشید را کاهش دهد.

  • بافت پوست را بهبود می‌بخشد

روغن جوانه گندم برای بافت پوست نیز مفید است. از جمله سایر خواص روغن جوانه گندم این است شدیدا در درمان زبری پوست موثر است. در واقع ویتامین E موجود در این روغن یکی از بهترین و قوی‌ترین مرطوب‌کننده‌های طبیعی است و به نرم شدن پوست شما کمک کند.

 

  • ممکن است به بهبود زخم ها کمک کند

به گفته متخصصان یکی دیگر از خواص جوانه گندم برای پوست این است که مواد معدنی موجود در  این روغن باعث تسریع در بهبود سوختگی و زخم شوند.

وقتی صحبت از جوانه گندم به‌طور خاص به میان می‌آید، می‌توان به مطالعه گسترده‌ای که در آوریل 2020 در ارتباط با اثرات بیوشیمیایی و بیوفیزیکی روغن جوانه گندم انجام شد، اشاره کرد. این تحقیق نشان داد که یک نوع پپتید موجود در جوانه گندم باعث این خواص جوانه گندم و اثرات ضد التهابی آن می‌شود.

همچنین این پپتید باعث تشکیل کلاژن و رگ‌های خونی درپوست آسیب‌دیده می‌شود که همه اینها یعنی یکی دیگر از خواص روغن جوانه گندم کمک به بهبود سریعتر زخم‌ها است.

خواص روغن جوانه گندم برای مو

 

خواص جوانه گندم -مو

خواص روغن جوانه گندم فقط شامل حال پوست نمی‌شوند، بلکه این روغن برای موهای شما نیز عالی است. در اینجا برخی از خواص روغن جوانه گندم برای مو آورده شده است:

بیشتر بخوانید  با پوست پوسته شدن کف سر برای همیشه خداحافظی کنید

 

  • محرک رشد مو

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد روغن جوانه گندم فوایدی برای رشد مو دارد.

به عنوان مثال، مشخص شده است از جمله خواص روغن جوانه گندم برای مو باعث رشد مجدد موهای ریخته شده می‌گردد. دلیل این امر وجود آنتی اکسیدانی در روغن جوانه گندم است که می تواند از طریق کاهش استرس اکسیداتیو، که نوعی آسیب سلولی است که با ریزش مو مرتبط است، به رشد و ترمیم موها کمک کند.

  • خواص مرطوب کنندگی روغن جوانه گندم برای مو

درست به مانند خواص روغن جوانه گندم برای پوست، استفاده از روغن جوانه گندم برای مو نیز موجب آبرسانی موها می‌شود.این روغن می تواند از موهای شما در برابر آسیب‌های محیطی همچون شرایط آب و هوایی، آلودگی‌های هوا، سایش به کلاه، شال ، روسری و امثالهم محافظت کند.

ضمنا تارهای موی شما را چرب کرده و از شکستن آن جلوگیری می‌کند. به این ترتیب خوش‌حالت بودن موها را نیز میتوان به فهرست خواص روغن جوانه گندم برای مو اضافه کرد.

علیرغم تمام مزایا و خواص گفته شده در خصوص خواص روغن جوانه گندم، هنگام خرید این روغن لازم است نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید زیرا در پروسه خرید روغن گیاهی علاوه بر اصل و ارگانیک بودن آن‌ها نحوه بسته‌بندی و نگهداری آن در انبارهای محل عرضه نیز موضوع حساسی است و نگهداری و یا بسته‌بندی نامناسب می‌تواند باعث بی‌اثر شدن و یا حتی فساد روغن گیاهی گردد. به همین دلیل تاکید داریم که پک روغن‌های گیاهی را تنها از عرضه کنندگان شناخته شده و معتبر تهیه فرمایید.

یکی دیگر از روغن‌های گیاهی که دارای خواص بی نظیری است، روغن آرگان اصل است که در مقاله خواص روغن آرگان می‌‍توانید در مورد فوایدش مطلع شوید.

 

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟