خواص روغن جوجوبا اصل

خواص روغن جوجوبا

خواص روغن جوجوبا اصل

روغن جوجوبا یک روغن چند کاره قوی است. از جمله خواص روغن جوجوبا این است که آنرا می‌توان به عنوان مرطوب‌کننده، تقویت‌کننده و درخشان کننده پوست، پاک‌کننده آرایش، شستشو دهنده صورت، درمان کوتیکول ناخن، نرم‌کننده پا، بالم لب و درمان آفتاب‌سوختگی استفاده کرد.

احتمالا وجود این ماده قدرتمند در برخی از محصولات موجود در کشوی لوازم آرایشی خود را دیده‌اید. اما چیزی که روی لیبل‌ها ننوشته اند این است که خواص روغن جوجوبا از آن یک ابرقهرمان ساخته است.

ما قصد داریم در این پست برخی از جزئیات مرتبط با این سوپراستار شیک ، از جمله اینکه چیست، و به چه درد می‌خورد، را با شما به اشتراک بگذاریم. جهت اطلاع از خواص سایر روغن ها به صفحه خواص روغن گیاهی مراجعه کنید.

 روغن جوجوبا چیست؟

روغن جوجوبا مایعی است که از دانه های گیاهی به همین نام تولید می شود و در واقع یک موم است، اما به صورت روغن ظاهر می شود. پایداری طولانی مدت و مقاومت بالا در برابر دماهای زیاد این روغن معروف است.

بخاطر خواص روغن جوجوبا معمولاً آنرا با سایر مواد تشکیل دهنده لوسیون های بدن، مرطوب کننده های صورت، شامپوها و نرم کننده ها مخلوط می‌کنند. اما جالب است بدانید که استفاده از این روغن به تنهایی برای پوست، مو و کوتیکول ناخن بسیار مفیدتر است.

اگر به دنبال خرید روغن جوجوبا باشید احتمالا متوجه ‌می‌شوید که برخی از روغن‌های جوجوبا به‌عنوان ارگانیک ذکر شده‌اند، در حالی که برخی دیگر نه. تفاوت اصلی در روش رشد و پرورش گیاه است: گیاهان ارگانیک با استفاده از روش‌های طبیعی پرورش می‌یابند، به این منظور لازم است که محیطی سالم و غنی از مواد مغذی را در اختیار گیاه قرار داد. این محیط به گیاهان اجازه رشد مطلوب بهتری می‌دهد و نیز به روغن حاصل از آن امکان برخورداری از تمام خواص روغن جوجوبا را می‌دهد.

گیاهان غیر ارگانیک با استفاده از روش‌هایی مانند بکارگیری آفت‌کش‌های مصنوعی، علف‌کش‌ها، قارچ‌کش‌ها و کودهای شیمیایی و همچنین اصلاح ژنتیکی پرورش داده می‌شوند. متاسفانه روغن‌های استخراج شده از چنین گیاهی ممکن است حاوی افزودنی‌های شیمیایی که برای پرورش گیاه به آن می‌دهند، نیز باشد که مطلوب نیست.

پس قویاً به شما توصیه می‌کنیم تنها روغن جوجوبایی که از طرف عرضه کننده روغن های گیاهی معتبر ارائه شده است را بخرید.

 

خواص روغن جوجوبا برای پوست

فواید روغن جوجوبا برای صورت و بدن چیست؟

متخصصان زیبایی از طرفداران پر و پا قرص استفاده از روغن جوجوبا برای پوست هستند. چون این روغن برای پوست صورت و بدن شما فوق العاده است.

از جمله خواص روغن جوجوبا این است که علیرغم اینکه روی پوست اثر چرب‌شدگی نمی‌گذارد و با استفاده از آن احساس سبکی خواهید کرد، پوست را عمیقا آبرسانی می‌کند. ضمناً سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای سلامت پوست شما ضروری است.

در اینجا برخی از فواید روغن جوجوبا برای پوست آورده شده است:

  1. خشکی پوست را کاملا برطرف می‌کند

به گفته متخصصان: «دلیل اینکه روغن جوجوبا برای پوست به شکل یک آبرسان و مرطوب‌کننده بسیار قوی است، به خاطر خواص روغن جوجوبا در عملکردی درست مانند روغن‌های طبیعی خود پوست ما است.”

به دلیل این توانایی، این روغن باعث می‌شود سلول‌های کنترل کننده چربی پوست فعال‌تر عمل کرده و ، چربی های پوست را کاملا متعادل نگه دارند.

برای بهره بردن کامل از این خواص روغن جوجوبا برای پوست بهتر است روغن جوجوبا را بلافاصله پس از شستشوی پوست روی آن بمالید تا کاملا جذب شود.

همچنین می توانید آن را با یک کرم مرطوب کننده مورد علاقه خود مخلوط کنید تا نسبت به استفاده از آن حس بهتری داشته باشید.  البته اگر می خواهید روغن جوجوبا را با مرطوب کننده خود مخلوط کنید، مطمئن شوید که از یک محصول مبتنی بر روغن یا نرم کننده استفاده می کنید زیرا روغن جوجوبا مانند سایر انواع روغن‌ها به خوبی با فرمول های مبتنی بر آب مخلوط نمی شود.

  1. کوتیکول های زبر را نرم می کند.

خواص روغن جوجوبا برای ناخن‌ها نیز قابل توجه است.  این روغن با داشتن مقادیر زیادی اسیدهای چرب به نرم شدن و تسکین کوتیکول های پاره شده کمک می کند. به این ترتیب ناخن‌ها در اوج سلامتی به سرخواهند برد و ظاهری زیبا از خود ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید  راهنمای پرپشت کردن ریش و سبیل با روغن های گیاهی

برای این منظور یک قطره کوچک را روی هر کوتیکول (ریشه ناخن) بمالید و ماساژ دهید. اگر روغن اضافی وجود داشت، پشت دست‌ها و کف دست‌ها را ماساژ دهید تا دست‌ها را هم در این مهمانی سهیم کرده باشید و با استفاده از خواص روغن جوجوبا بر روی پوست، آنها را نیز هیدراته و صاف کنید.

  1. تغذیه و التیام خشکی لب ها

روغن جوجوبا چه در یک بالم لب تزریق شود و چه به تنهایی استفاده شود، به لطف ویتامین و مواد معدنی مغذی، می تواند لب های خشک و ترک خورده را تسکین دهد. (مقاله خشکی لب را جدی بگیرید)

ضمنا این روغن خیلی راحت جذب می شود، بنابراین دیگر نگران باقی ماندن چربی روی لب هایتان نباشید. پیشنهاد می‌شود که هر شب قبل از خواب، روغن جوجوبا را روی لب های خشک و ترک خورده بمالید تا صبح نه اثری از خشکی و نه ترک خوردگی روی آنها باشد.

  1. در برابر آفتاب سوختگی معجزه می‌کند.

وجود مقدار زیاد ویتامین E و آنتی اکسیدان‌های قوی در روغن جوجوبا، آنرا به درمانی عالی برای آفتاب سوختگی تبدیل می کند. استفاده از این روغن باعث کاهش التهاب و سرعت بخشیدن به بازسازی سلولی در بدن و پوست می‌شود.

برای کاهش التهاب و تسکین پوست، بهتر است خود روغن جوجوبا و نه محصولاتی که مدعی هستند حاوی این روغن می‌باشند را به نواحی آفتاب سوخته بمالید.

  1. خاصیت ضد باکتریایی دارد.

روغن جوجوبا در این زمینه یک ستاره درخشان است. از جمله خواص روغن جوجوبا برای پوست این است که با کنترل میزان چربی تولید شده توسط سلول‌های پوست‌ باعث جلوگیری از رشد باکتری‌ها شده و آکنه را کاهش می دهد.

علاوه بر این روغن جوجوبا مقدار زیادی ید دارد که با رشد باکتری‌هایی که می‌توانند منجر به جوش‌ها شوند، مبارزه می‌کند.

توصیه می‌شود که صبح و شب برای درمان جوش صورت و بدن، مقداری از آنها را در نواحی مستعد آکنه یا روی جوش‌ها بمالید.

  1. درخشندگی پوست را افزایش می دهد.

تیرگی اغلب به دلیل کم آبی پوست ایجاد می شود. روغن جوجوبا با افزایش رطوبت پوست به کاهش تیرگی و درخشندگی پوست کمک می‌کند. این ویژگی بخصوص در مورد پوست صورت خیلی برجسته است. به گونه‌ای که اگر ادعا شود خواص روغن جوجوبا برای لک صورت به ماده‌ایی فرازمینی شباهت دارد، زیاد اغراق نشده است.

پنج قطره از آن را صبح و شب پس از شستن صورت، روی صورت خود بمالید. جالب است که به سرعت جذب می شود و نیازی به آبکشی نیز ندارید.

  1. خطوط ریز و چین و چروک را محو می کند.

روغن جوجوبا غنی از کمپلکس ویتامین B است. ویتامینی که با رادیکال های آزاد شدیداً مبارزه می کند و آسیب‌های سلولی را ترمیم می کند. اما این همه ماجرا نیست.

بیشتر بخوانید  کمبود چه ویتامینی باعث وز شدن مو می‌شود؟

این روغن معدن ویتامین E نیز هست.  ویتامین E سرعت بازسازی سلولی را چند برابر می‌کند؛ بنابر این یک ماده ضد پیری عالی است.

به این ترتیب از جمله خواص روغن جوجوبا برای پوست این است که از طریق حذف رادیکال‌های آزاد، ترمیم سلول‌های آسیب دیده و کمک به بازسازی آنها خطوط ریز و چین و چروک صورت محو خواهند شد. مقاله 7 راهکار از بین بردن چروک صورت را از دست ندهید.  همچنین خواص روغن آرگان برای چروک صورت (قیمت روغن آرگان)

  1. پوست مستعد اگزما دارید؟ راه چاره اش بهره گیری از خواص روغن جوجوبا است

ترکیب ویتامین E و ید به التیام پوست ملتهب یا آسیب که ناشی از اگزما است کمک می کند. در این مورد توضیح زیادی لازم نیست. با استفاده از این روغن روی پوستتان تمام توضیحات مربوطه را به طور عملی درک خواهید کرد.

  1. آرایش پاک کن طبیعی

استفاده از روغن جوجوبا به عنوان پاک کننده آرایش بسیار پیشنهاد می‌شود. چون ترکیب کردن نیاز به پاک شدن آرایش و خواص روغن جوجوبا یک راه عالی برای از بین بردن کثیفی و آلودگی اضافی بدون از بین بردن چربی طبیعی پوست است.

به این منظور روغن جوجوبای اصل و ارگانیک را با حرکات دایره ای به آرامی روی پوست ماساژ دهید و با یک دستمال گرم و مرطوب پاک کنید.

فقط باز هم مراقب باشید که برای خرید روغن جوجوبا فقط و فقط سراغ جایی بروید که مطمئنید فقط فروش روغن گیاهی اصل را در دستور کار خود دارد. قطعا بهترین و ساده ترین راه خرید آنلان آن از فروشگاه روغن‌های گیاهی است که در مورد ارگانیک بودن، اصالت و کیفیت آن حاضر است به شما تضمین بدهد و علاوه بر آن کارشناسانی دارد که شما را در مورد روش‌های مصرف آن راهنمایی کنند. مجموعه سامانااویل که یکی از برترین عرضه کنندگان روغن های گیاهی است تمام این موارد را با هم به شما ارائه می‌دهد.

خواص روغن جوجوبا برای مو

خواص روغن جوجوبا برای مو

می‌توان از روغن جوجوبا برای محافظت از موهای شما در برابر خشکی، شکستگی و دو شاخه شدن استفاده کرد. مقاله درمان درماتیت سبورئیک سر را مطالعه کنید.

اما جوجوبا چگونه می‌تواند به موهای شما کمک کند:

  1. موها را مرطوب می‌کند.

به لطف اسیدهای چرب و سایر ویتامین ها و مواد مغذی، روغن جوجوبا یک درمان عالی برای موهای خشک است.

برای بهره بردن از این خواص روغن جوجوبا برای مو پیشنهاد می‌شود که روغن را روی موهای تازه شسته شده ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند تا به تارهای مو نفوذ کند و آنها را خوب تغذیه کند.

  1. از دو شاخ شدن موها جلوگیری می کند.

درست به همان روشی که خواص روغن جوجوبا، پوست را التیام می‌بخشد، می‌تواند به ترمیم نوک های شکسته یا شکافته شده در موهای شما نیز کمک کند.

می‌توانید آن را به عنوان ماسک موی شبانه یک بار در هفته استفاده کنید یا روغن را به نرم کننده موی خود اضافه کنید و به مدت 30 دقیقه روی انتهای مو قرار دهید، سپس آبکشی کنید.

  1. خوشحال کننده ترین خواص روغن جوجوبا برای مو: باعث رشد مو می‌شود.

غلظت بالای ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله ویتامین‌های B و E باعث افزایش ضخامت و همینطور رشد موها می شود.

همچنین این روغن حاوی عناصر معدنی روی و مس است که برای رشد مو ضروری هستند و تارهای مو را سالم‌تر می‌کنند، همچنین احتمال ریزش آن را بسیار کاهش می‌دهند.

 

با ما در شبکه‌های اجتماعی همراه باشید
اینستاگرام | تلگرام

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟