کمبود کدام ویتامین باعث نازک شدن مو می‌شود؟

کمبود کدام ویتامین باعث نازک شدن مو می شود

کمبود کدام ویتامین باعث نازک شدن مو می‌شود؟

نقش بیوتین در تقویت موها

کمبود کدام ویتامین باعث نازک شدن مو می‌شود؟ این سوال مهمی است که در حوزه سلامت و زیبایی بسیار مطرح می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید که چه ویتامینی باعث ضخیم شدن مو می‌شود، حتما این متن را بخوانید. همانطور که می‌دانید، بیوتین از گروه ویتامین ب است که موهای حجیم و ضخیمی به مصرف کنندگان خود می‌بخشد.

 

ضخیم کردن موها

 

اگر می‌خواهید برای همیشه با موهای نازک خود خداحافظی کنید، از بیوتین استفاده نمایید. بیوتین یا ویتامین B7 نقش موثری در رویش مو داشته و ریشه آن را محکم می‌کند. کارشناسان معتقدند، بیوتین در ساخت گلبول‌های قرمز مشارکت دارد.

گلبول‌های قرمز نیز اکسیژن و مواد غذایی را به مو و ریشه آن می‌رسانند. کارشناسان برای داشتن موهای زیبا و محکم، مصرف این مواد غذایی را توصیه می‌کنند.

  • حبوبات
  • شیر، ماست، پنیر و دیگر مواد لبنی
  • آووکادو
  • جگر
  • زرده تخم مرغ
  • موز
  • بروکلی
  • مغزها و آجیل‌ها
  • قارچ

 به بانوان عزیز که در حال حاضر باردار هستند یا تصمیم به بارداری دارند، پیشنهاد می‌کنیم مقاله روغن آرگان در بارداری را مطالعه کنند.

اگر می‌خواهید بدانید که کمبود کدام ویتامین باعث نازک شدن مو می‌شود؟ کافی است با ما همراه شوید. این وب‌سایت با تایید و نظر کارشناسان حوزه سلامت تهیه و تنظیم شده است. یکی دیگر از ویتامین‌های ضروری که برای درمان موهای نازک و ضعیف توصیه می‌شود، ویتامین E است. این ویتامین، حضور گسترده‌ای در صنایع آرایشی و بهداشتی دارد.

ویتامین E خشکی مو را برطرف کرده و به ضخامت مو و حجم آن می‌افزاید. شما می‌توانید این خوراکی‌ها را در برنامه غذایی خود بگنجانید:

  • ماهی سالمون
  • تخمه آفتابگردان
  • پسته
  • کیوی
  • بادام
  • گوشت غاز
  • زیتون
  • بروکلی
  • اسفناجروغن آرگان درمان نازکی موی سر

 

ویتامین آ برای سلامت مو مفید است

اگر با ما از ابتدای این متن همراه بوده باشید، حتما تاکنون به پاسخ این سوال رسیده‌اید؛ کمبود کدام ویتامین باعث نازک شدن مو می‌شود؟ خوب است بدانید، علاوه بر ویتامین‌های گروه ب و E، کمبود ویتامین آ نیز می‌تواند باعث نازک شدن مو شود. به گفته کارشناسان حوزه زیبایی و سلامت، در صورت فقر ویتامین آ، بدن املاح و مواد مغذی در اختیار ریشه مو نخواهد گذاشت.

در نتیجه مو نازک، کم پشت شده و حتی ریزش پیدا می‌کند. این ویتامین به ضخامت مو می‌افزاید و نقش برجسته‌ای در رویش مجدد مو دارد. هندوانه، جگر گاو، هویج و … از جمله مواد غذایی هستند که می‌توان از طریق آنها به ویتامین آ مورد نیاز بدن دست یافت.

بیشتر بخوانید  رفع مشکل گره خوردن مو

 

درمان موهای نازک و ضعیف

در پاسخ به سوال این که کمبود کدام ویتامین باعث نازک شدن مو می‌شود؟ باید خاطرنشان کرد، تنها مصرف ویتامین‌ها چاره کار نیست. شما برای درمان موهای ضعیف می‌باید در کنار مصرف ویتامین‌ها از روغن تراپی مو نیز استفاده کنید. روغن‌های کارآمد و مفیدی وجود دارند که می‌توانند مشکل موهای شما را رفع کنند. یکی از این روغن‌ها، روغن ماکادمیا است.

این روغن گیاهی از فندقی به همین نام که در استرالیا کشت می‌شود، به دست می‌آید. روغن این فندق که در شمار گران‌ترین آجیل‌های دنیاست، باعث شادابی، ضخیم شدن و پرحجمی موها می‌شود. روغن آرگان مراکشی نیز می‌تواند موهای خشک و ضعیف را احیا کند. تنها کافی است این روغن را کمی گرم کرده و روی پوست و ساقه مو بریزید و حدود پنج دقیقه ماساژ دهید.

روغن مورینگا، روغن نارگیل و رروغن جوجوبا نیز در داشتن گیسوهایی بلند، ضخیم و سالم بسیار توصیه شده‌اند. با خرید روغن گیاهی و استفاده مداوم از آنها می‌توان موهایی سالم و پرپشت داشت.

 

مقاله بهترین روغن گیاهی برای براق شدن مو را از دست ندهید.

 

دلایل نازک شدن موی سر چیست؟

کسانی که موهای سالمی دارند، قبل از هر چیزی به خوبی به این سوال پاسخ داده‌اند؛ کمبود کدام ویتامین باعث نازک شدن مو می شود؟ وقتی شما به خوبی با نقش ویتامین‌ها آشنا باشید، توجه ویژه‌ای به مواد غذایی خواهید داشت. هر چند که نباید از نقش ژنتیک و سبک زندگی نیز غافل شد. با این همه اگر می‌خواهید کمترین ریزش مو را تجربه کنید، باید ضمن رساندن ویتامین به بدن، به موارد زیر هم توجه کنید:

  • بیش از حد از محصولات و خدمات زیبایی مو استفاده نکنید. رنگ کردن مو، سشوار کردن، بوتاکس مو و … همه با مواد شیمیایی انجام می‌شوند. این مواد در نهایت باعث نازک شدن مو شده و تاثیر منفی روی موی شما خواهند داشت.
  • در خرید شامپوها، نرم کننده‌ها و دیگر موادی که برای زیبایی مو استفاده می‌کنید، دقت ویژه‌ای داشته باشید. برخی از این اقلام دارای موادی هستند که برای مو و سلامت آن مضر می‌باشند. واکس مو، چسب مو، براق کننده‌ها، حالت دهنده‌های شیمیایی همه از این دست موارد هستند که می‌توانند حاوی مواد مضر برای مو باشند.
بیشتر بخوانید  خواص روغن آرگان چیست؟

 

 

 برای ضخیم شدن مو چه بخوریم؟

درمان موهای نازک چه بخوریم

برای تقویت موهای نازک و چرب کردن ساقه‌های مو که دچار خشکی شده‌اند، راه‌های بسیاری وجود دارد. مصرف ویتامین دی می‌تواند در ضخیم شدن مو نقش داشته باشد. چنانچه بدن دچار کمبود این ویتامین شود، موها نازک شده و شکنندگی آنها حتمی خواهد بود. ماهی تن، میگو، شیرگاو ، شیر سویا، جو دوسر و … از جمله مواد غذایی هستند که می‌توان از آنها ویتامین دی لازم را به دست آورد. در انتهای این مبحث خوب است خاطر نشان کنیم، این وب‌سایت یک نوع فروشگاه روغن گیاهی است. شما می‌توانید از طریق این صفحه به خرید روغن آرگان اصل که برای مو بسیار مفید است، اقدام کنید.

ناگفته نماند، سامانا اویل فروشگاه عرضه کننده روغن گیاهی دو پک  تخصصی زیر را جهت رفع مشکل نازکی موها و ضخیم شدن موها به شما معرفی می‌کند:

 

 

خرید پک آرگان ماکادمیا و مورینگا

 

 

 

پک روغن آرگان ماکادمیا، مورینگا

 

 

 

پک-آرگان-ماکادمیا-آووکادو

 

پک روغن آرگان، روغن ماکادمیا و روغن آووکادو

 

 

 

 

 

 

توجه داشته باشید، استفاده همزمان دو یا چند روغن گیاهی علاوه بر کاهش هزینه می توانند خواص درمانی را بیشتر کرده و تاثیرات شگرفی بر سلامت پوست و مو داشته باشند.

 

 

مقاله‌های مرتبط:

 

درمان چربی کف سر و ریزش مو ناشی از آن با این فرمول ساده

خداحافظی با ریزش موی سر | جلوگیری از ریزش موی سر و درمان آن

تقویت موی سر مردان | پیشگیری بهتر از درمان

تقویت پیاز مو | چگونه تشخیص دهیم موهای سالمی داریم؟

چطور ریزش مو بعد بارداری و حین شیردهی را کاهش داده و درمان کنیم؟

ویتامین های مورد نیاز مو

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟