چطور از شر موخوره راحت شویم؟ با این روش ساده!

چطور از شر موخوره راحت شویم

چطور از شر موخوره راحت شویم؟ با این روش ساده!

چطور از شر موخوره راحت شویم؟

در این مقاله به این موضوع که چطور از شر موخوره راحت شویم، خواهیم پرداخت. در ابتدا مختصری راجع به اینکه موخوره چیست صحبت خواهیم کرد، سپس در ادامه به مبحث موخوره و درمان آن از طریق روغن‌های گیاهی ارگانیک وارد خواهیم شد.

خوشبختانه از طریق روشی که در ادامه مطلب گفته خواهد شد می‌توانید به راحتی به موخوره گیری در خانه بپردازید. بر خلاف تصور رایج این کار پرهزینه نیست  و از طرفی برای اینکه از شر موخوره راحت شویم حتما نیاز نیست موهای خود را کوتاه کنید.

با روشی که در ادامه خواهیم گفت هم موخوره درمان می‌شود و هم راهی برای موخوره گیری بدون کوتاهی مو به شما پیشنهاد می‌شود تا بتوانید از موهای بلند خود نیز لذت ببرید.

موخوره مو چیست؟

موخوره که به عنوان دو شاخ شدن انتهای موها نیز شناخته می‌شود، مشکلی است که در آن انتهای ساقه موها شکافته شده و هر تار مو با دو نیم تقسیم می‌گردد.

اگرچه موخوره اکثراً در خانم‌ها بخصوص بانوانی که موهای بلند دارد دیده می‌شود، اما این موضوع به این معنا نیست که سایرین دچار موخوره نمی‌شوند. شواهد زیادی وجود دارد که موخوره در مردان و حتی موخوره در کودکان نیز دیده شده است.

در واقع بروز موخوره رابطه مستقیمی با سن و جنسیت فرد ندارد، حتی بلند یا کوتاه بودن موها نیز نمی‌تواند معیاری باشد که بر اساس مطمئن باشیم از شر موخوره راحت هستیم. هرچند به ندرت دیده شده است اما مواردی وجود داشته که گاهی حتی فردی با موهای کوتاه از موخوره زیاد مو رنج می‌برده است.

اما اصلا چه اشکالی دارد که انتهای موهایمان دوشاخه باشند؟ وجود موخوره که باعث درد نمی‌شود، چرا باید به فکر درمان موخوره و یا پیشگیری از بروز مجدد موخوره بود؟

دلیل اینکه باید از شر موخوره راحت شویم را در ادامه به صورت خلاصه خواهیم گفت:

  • شاید نخستین مشکلی که موخوره بوجود می‌آورد این است که موها براقیت و شفافیت خود را از دست می‌دهند و به این دلیل ظاهر زیبای موها از بین خواهد رفت
  • انتهای دوشاخه شده موها دارای ضخامت کمتری نسبت به تار موی عادی است، از طرف دیگر چنانچه آنها را در زیر میکروسکوپ نگاه کنیم دارای سطحی زبر و خشن هستند. این مسائل باعث می‌شود این قسمت‌ها به راحتی در هم فرورفته و بهم گره بخورند. این گره‌ها هم ظاهر موها را بد می‌کند و هم باعث می‌شوند هنگام برس زدن، موها دچار کشیدگی زیادی شوند و حتی در صورت ادامه‌دار شدن مشکل باعث ریزش موی سر شوند.
  • جدا از اینکه موهای دارای موخوره، کمتر جذاب به نظر می رسند، در صورت عدم درمان موخوره این مشکل باعث آسیب جدی‌تر به مو می‌شود.
  • اما شاید یکی از مهمترین دلایل اینکه باید حتما از شر موخوره راحت شویم این است که در موخوره تارهای مو شکننده می‌شوند. به همین دلیل به راحتی می‌ریزند یا می‌شکنند. در این صورت بسیار مهم است که به صورت فوری از شر موخوره راحت شویم. بعلاوه راهکاری پیدا کنیم که از بازگشت مجدد موخوره در آینده جلوگیری کند.
بیشتر بخوانید  روغن‌های گیاهی مناسب موهای فر را جهت مراقبت از موهای فر بشناسید

انواع مختلف موخوره:

به طور کلی سه نوع موخوره وجود دارد. برای اینکه به طور مناسبی از شر موخوره راحت شویم ابتدا باید تشخیص دهید که کدام نوع موجوره را دارید.

  • در نوع اول موخوره، فقط انتها موها دو شاخه می‌شوند.
  • در نوع دیگری از موخوره دو شاخه شدن مو چندین بار و در قسمت‌های مختلف یک تار مو اتفاق رخ می‌دهد.
  • دسته سوم موخوره به این شکل است که شروع دو شاخه شدن موها از وسط تارهای مو شروع می‌شود. در این نوع موخوره در صورت جمع کردن تارهای مو، وسط آنها به صورت سوراخی ظاهر می‌شود.

چطور از شر موخوره راحت شویم؟

خوشبختانه شما مجبور نیستید از موخوره رنج ببرید. اگر دچار موخوره زیاد هستید لازم است ابتدا از طریق روشی که در زیر گفته می‌شود از شر موخوره راحت شویم، سپس با راهکاری که در ادامه و با استفاده از روغن آرگان توضیح خواهیم داد از ظهور مجدد آن در آینده جلوگیری کنیم.

البته اگر موخوره مو‌های شما شدید نیست می‌توانید مستقیم به سراغ بخش مرتبط با درمان موخوره با روغن آرگان بروید و موخوره گیری بدون کوتاهی مو را دنبال کنید.

بخش اول: موخوره گیری در خانه در صورت وجود موخوره شدید

  • ابتدا لازم است تا چندین ماه به طور منظم تقریبا هر 6 هفته یکبار نوک موهای خود را کوتاه کنید. با این کار پس از مدتی تمام موهای آسیب دیده از موخوره زیاد، با موهای جدید جایگزین شده‌اند و می‌توانید آرگان تراپی را شروع کنید
  • برای این منظور لازم است در هربار کوتاه کردن مو، طول هر تریم و کوتاهی حدود ¼ تا 1 اینچ باشد
  • در این مرحله در حالت کلی برای اینکه از شر موخوره راحت شویم لازم است فقط انتهای دوشاخه موها را ببرید. اما اگر موخوره شما از نوعی است که وسط موی شما دوشاخ شده است مجبوریم کوتاه کردن مو را از حدود ¼ اینچ بالای شکاف خوردگی تار مو انجام دهیم.
  • به هر صورت همواره توجه داشته باشید که می‌بایست باید بالای شکاف ایجاد شده روی مو را برش دهید وگرنه شکاف دوباره و به سرعت ظاهر می‌شود.

پیشگیری همیشه بهترین درمان است. به همین دلیل قبل از اینکه دچار وضعیتی شویم که بخواهیم از شر موخوره راحت شویم بهتر است با استفاده از چند راهکار ساده کاری کنیم که اصلا موهای شما دچار شکاف خوردگی و موخوره نشوند.

بیشتر بخوانید  بهترین روغن‌های گیاهی برای پوست حساس که معجزه می کند!

چگونه از شر موخوره راحت شویم

چگونه می توانید موهای خود را سالم نگه دارید تا دچار موخوره نشوید؟

  • از استفاده از مواد شیمیایی قوی در موهای خود مانند رنگ مو و محصولات صاف کننده مو تا حد ممکن خودداری کنید.
  • از سشوار با حرارت بالا به طور منظم استفاده نکنید.
  • موهای خود را بیش از حد در معرض گرمای خورشید قرار ندهید زیرا ممکن است باعث خشکی مو و در نهایت شکاف موها ‌شود.
  • موهای خود را بیش از حد با شامپوهای قوی نشویید. این کار می‌تواند به موهای شما آسیب شدید برساند.

مقاله مراقبت از موهای فر را از دست ندهید.

 

بخش دوم:  استفاده از روغن آرگان برای اینکه برای همیشه از شر موخوره راحت شویم

با خرید روغن آرگان اصل  که سرشار از ترکیباتی مانند اسکوالن، اسیدهای چرب، فیتواسترول ها و کاروتن است. این ترکیبات رادیکال‌های آزاد را خنثی کرده، موها را جوان می‌کنند و با جلوگیری از خشکی موها باعث می‌شوند برای همیشه  از شر موخوره راحت شویم.

دو روش اصلی برای استفاده از روغن آرگان اصل برای این منظور وجود دارد:

  • قبل از شامپو زدن

o             یک لایه ضخیم یا روغن آرگان را به موهای خود بمالید

o             مطمئن شوید که کل پوست سرتان پوشیده شده است

o             روغن را از انتها تا ریشه شانه کنید

o             بگذارید 5-10 دقیقه بماند

o             در نهایت روغن را با شامپو بشویید

 

  • به عنوان یک محصول آرایشی

o             مقدار کمی از روغن آرگان را روی دستان خود بریزید

o             دست ها را به آرامی لای موهای خود بکشید

o             همه موهای خود را بوسیله روغن روی موهای خود صاف کنید

 

با خرید روغن جوجوبا اصل، که یک معجزه در جلوگیری و رفع موخوره محسوب می‌شود، می توانید این مشکل را به آسانی برطرف کنید. برای اطلاع از خواص روغن جوجوبا به مقاله آن مراجعه کنید.

فقط باید مراقب باشید که این روغن‌ها را از عرضه‌کنندگان معتبر روغن گیاهی خریداری کنید. زیرا هم نمونه تقلبی آن در بازار فراوان است و هم اینکه در روغن‌های برخی از فروشگاه ها  ممکن است موادی همچون اسانس، دایمیتکون و الکل اضافه شده باشد. این مواد با گذاشتن اثراتی مانند خشک کردن مو حتی ممکن است اوضاع موخوره سر شما را بدتر نیز کنند. مقاله ترمیم موهای خشک را مطالعه کنید.

به همین دلیل فروشگاه روغن‌های زیبایی ارگانیک سامانااویل، روغن آرگان ارگانیک و خالص و همچنین پک‌های حاوی روغن‌های ارگانیک فاقد هر نوع ماده افزودنی را برای شما ارائه می‌دهد و برای اطمینان بیشتر شما همراه محصولات خود تضمین‌هایی نیز پیشنهاد می‌دهد

 

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟