8 دلیل شوره سر و بهترین روغن‌ها برای بهبود آن

بهترین روغن برای شوره سر

8 دلیل شوره سر و بهترین روغن‌ها برای بهبود آن

آیا واقعا راه‌حلی وجود دارد که بتواند شوره سر را به طور موثر درمان کند؟

مبارزه با پوسته پوسته شدن پوست یا شوره سر که عامل تحریک و ناراحتی زیادی می‌شود، می تواند واقعا خسته کننده باشد. گاهی اوقات فارغ از اینکه چقدر برای درمان هزینه کرده‌اید، به نظر می رسد به هیچ موفقیتی در این زمینه دست پیدا نمی‌کنید.

اما سوال این است که پس شوره سر را چگونه درمان کنیم؟ آیا اصلا راهکاری وجود دارد که بتوان آن‌را به عنوان راه حل اینکه شوره سر را چگونه از بین ببریم، در نظر بگیریم؟

شوره سر

شوره سر از کجا می آید؟

داشتن مقدار کمی شوره سر طبیعی است. همواره به طور طبیعی مقداری از سلول های مرده پوست از سطح سر کنده شده و خواهند ریخت. اما زمانی که سرعت این ریزش بیش از حد افزایش می‌یابد، شوره سر ایجاد می‌شود.

زمانی که دچار شوره سر می‌شوید، سلول‌های مرده پوست در نقاط مختلف پوست سر شما شروع به تجمع می‌کنند. این تجمع به پوسته های سفید یا خاکستری قابل مشاهده شوره تبدیل می شود. این شوره را روی پوست سر خود و همچنین روی شانه‌های خود هنگام به وضوح می‌توانید مشاهده کنید.

بسیاری از افراد فکرمی‌کنند این افزایش بیش از حد شوره سر ناشی از خشکی پوست سر است، اما به گفته متخصصان همیشه اینطور نیست. این یک تصور رایج اما غلط است که شوره سر فقط ناشی از خشکی است.

در واقع در بیشتر مواقع دلیل دیگری دارد و معمولاً به دلیل رشد بیش از حد یک نوع مخمر بی‌ضرر روی پوست سر شما این اتفاق می‌افتد.

در برخی افراد، این مخمر شروع به تغذیه از چربی اضافی و سلول‌های مرده روی پوست سر می‌کند که این امر باعث می‌شود سلول‌های پوست بیشتری شروع به ریزش کرده و به صورت ورقه‌ای در بیایند. همان چیزی که به شکل شوره سر ورقه‌ای یا پوسته پوسته شدن کف سر مشاهده می‌کنید.

بیشتر بخوانید  پنج راه عالی برای پیشگیری و درمان شلی و افتادگی پوست صورت

دلایل دیگر شوره سر می‌تواند رژیم غذایی، تحریکات پوستی، پسوریازیس، اگزما و شستشوی بیش از حد، کمبود مواد غذایی یا استفاده از نادرست از مواد استفاده شده برای محافظت‌ مو و پوست سر باشد.

با وجود این فهرست بلند بالا از دلایل ایجاد شوره سر، احتمالا از بین بردن آن نیز باید دشوار باشد، به خصوص اگر از علت اصلی آن آگاه نباشید.

اما نگران نباشید، سایت فروشگاه روغن گیاهی سامانااویل برای کمک و ارائه راه‌حل‌های اقتصادی و در عین موثر برای شما تاسیس شده است.

پس در ادامه مطلب با همراه باشید تا به عنوان بهترین راه‌حل با استفاده از روغن‌های گیاهی ارگانیک به سادگی بر این مشکل غلبه کنید.

خبر خوب این است که ،احتمالا از دانستن پتانسیل واقعی روغن‌هایی مثل روغن آرگان ، روغن جوجوبا و روغن نارگیل در این زمینه شگفت‌زده خواهید شد.

این روغن‌ها نه تنها شوره سر را درمان می‌کنند و به بهبود ناحیه آسیب‌دیده ناشی از شوره بیش از حد سر نیز کمک می‌کنند، بلکه استفده از آن‌ها خواص و مزایای بسیاری نیز برای پوست سر و تقویت مو دارند.

در این مطلب به صورت مختصر برخی از آن خواص معرفی شده‌اند اما بهتر است برای اطلاع کامل از خواص آن‌ها از طریق لیست زیر به مطلب تخصص که در مورد هرکدام از آن‌ها منتشر شده است مراجعه کنید:

 

شوره سر

درمان شوره سر با روغن آرگان

روغن آرگان سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب و پروتئین است. این نادرست نیست که بگوییم این معدن طلایی از مواد مغذی و ضروری برای مو است. این روغن نه تنها شوره سر را درمان می کند، بلکه آسیب هایی که به پوست سر وارد شده را نیز التیام می بخشد. (پروتئین تراپی مو چیست؟)

بعلاوه روغن آرگان توانایی مرطوب کنندگی بسیار خوبی دارد. در واقع اگر روغن آرگان را دارید، بهتر است به مرطوب کننده دیگری در کیت مراقبت از موی خود حتی فکر هم نکنید.

بیشتر بخوانید  روغن رزماری برای ریزش مو

روغن آرگان همچنین دارای خواص ضد التهابی است. به همین دلیل است که می تواند خشکی، خارش و قرمزی ناحیه شوره‌زده را کاهش دهد.

البته کارایی نتیجه آن بستگی مستقیمی به خالص و ارگانیک بودن روغن آرگان دارد. بنابراین، حتما آن را فقط از یک محل معتبر خریداری کنید.

 

شوره سر

درمان شوره سر با روغن نارگیل

فواید روغن نارگیل برای سلامتی بسیار زیاد است و فراتر از مفید بودن صرفا برای موها است. این روغن به طور طبیعی یک ماده ضدباکتری و ضدقارچ است و یک مرطوب‌کننده شگفت‌انگیز برای موهای شما است.

جدا از این موارد این روغن بهتر از بسیاری از روغن های دیگر می تواند به ریشه موها و نیز پوست کف سر نفوذ کند.

ماده کلیدی روغن نارگیل که آن را در مبارزه با شوره سر موثر می کند اسید لوریک است. این ماده یک اسید چرب ضدویروس و ضد باکتری است که می تواند به کاهش التهاب ناشی از شوره سر نیز کمک کند.

 

درمان شوره سر

درمان شوره سر با روغن جوجوبا

منابع علمی استفاده از روغن جوجوبا به عنوان یک مرطوب کننده عالی برای مو و پوست را تائید می‌کنند.

همچنین روغن جوجوبا ریشه موهای شما را نیز تقویت می‌کند.

این روغن می‌تواند برای درمان شوره سر، خشکی پوست سر و خارش پوست سر بسیار مفید باشد و به عنوان یک ضد التهاب و مرطوب کننده پوست نیز استفاده شود.

همانند سایر روغن‌هایی که در بالا ذکر شده‌اند، برای روغن جوجوبا نیز روغن‌تراپی گرم آن برای موها کارایی بیشتری دارد. برای آشنایی با روش روغن‌تراپی گرم موها به مطلب تحت عنوان ” 8  قدم تا سلامت و زیبایی مو – روغن تراپی گرم مو در خانه ” که در سایت موجود است مراجعه کنید.

 

با ما در شبکه‌های اجتماعی همراه باشید
اینستاگرام | تلگرام

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟