راه‌های طبیعی رفع جوش صورت بدون نیاز به داروهای شیمیایی

راههای طبیعی رفع جوش صورت

راه‌های طبیعی رفع جوش صورت بدون نیاز به داروهای شیمیایی

راه‌های رفع جوش صورت

جوش صورت یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی محسوب می‌شود که بسیاری از افراد، به‌ویژه در سن بلوغ با آن مواجه می‌شوند. این مشکل برای هیچ‌کس خوشایند نخواهد بود، زیرا پوست صاف و شاداب که یکی از معیارهای زیبایی چهره محسوب می‌شود با این مشکل زیبایی خود را از دست می‌دهد. همین موضوع اهمیت درمان جوش صورت را دوچندان کرده است؛ بنابراین در ادامه همراه ما باشید تا با راه های طبیعی برای رفع جوش صورت آشنا شوید.

جوش صورت نشانه چیست؟

اولین سوالی که با مشاهده جوش روی صورت برای فرد پیش می‌آید، این است که علت جوش صورت چیست؟ در پاسخ باید گفت که جوش‌های رو صورت زمانی ظاهر می‌شوند که مخلوطی از چربی، باکتری و سلول‌های مرده پوست در فولیکول‌های مو حبس شوند. در حالت طبیعی چربی تولید شده از غدد باید از فولیکول‌ها به سطح پوست راه پیدا کند و درصورتی که این روند به‌درستی انجام نشود، جوش و آکنه روی پوست ایجاد خواهد شد. البته جوش صورت علل دیگری نیز دارد که این علل عبارتند از:

  • رژیم غذایی نامناسب
  • ژنتیک
  • مصرف قرص‌های ضدبارداری
  • استرس
  • سیستم ایمنی ضعیف
  • تغییراتی هورمونی
  • کمبود برخی ویتامین‌ها

برای رفع جوش صورت چه کنیم؟

راههای طبیعی رفع جوش صورت

بعد از ایجاد جوش به این سوال می‌رسیم که برای جوش صورت چی خوبه و چه راه‌هایی برای رفع جوش صورت وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت راه‌های مختلفی برای درمان قطعی جوش صورت وجود دارد که برخی از آن‌ها از جمله‌ راه‌های شیمیایی و برخی از جمله راه‌های طبیعی هستند. حال ما تصمیم داریم به شما راه‌ های طبیعی برای رفع جوش صورت را معرفی کنیم تا از مصرف داروهای شیمیایی بی‌نیاز شوید.

1.     استفاده از ماسک‌های خانگی

 

درمان جوش ضورت

استفاده از ماسک صورت برای جوش یک راه مناسب به‌نظر می‌رسد، در نتیجه شما می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی در خانه برای خود ماسک صورت آماده کنید. ماسک آلوئه‌ورا یکی از بهترین ماسک‌هایی است که می‌توانید از آن برای از بین بردن جوش صورت خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  طرز استفاده از روغن آووکادو

نحوه استفاده از این ماسک برای جوش صورت به این شکل است که شما باید در ابتدا برگ گیاه آلوئه‌ورا را از وسط برش دهید و ژلی که وسط برگ‌ قرار دارد را روی پوست خود ماساژ دهید. سپس یک ساعت صبر کنید تا ژل روی پوست شما کاملا خشک شود، در ادامه می‌توانید صورت‌تان را با آب بشویید.

شما می‌توانید به این ماسک صورت برای جوش، چند قطره روغن درخت چای نیز اضافه کنید؛ این ترکیب به درمان سریع جوش صورت کمک می‏کند. برای استفاده از این ژل محدودیت خاصی وجود ندارد و شما می‌توانید روزانه یک الی دو بار از این ماسک صورت استفاده کنید.

 

2.     استفاده از چای سبز

راه دیگری که می‌توانید از آن برای درمان جوش لپ ها، پیشانی، چانه و … استفاده کنید، استفاده از چای سبز است. چای سبز یک آنتی‌اکسیدان قوی محسوب می‌شود که می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. EGCG که اصلی‌ترین و قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان چای سبز است، تولید سبوم پوست را کاهش می‌دهد، در نتیجه می‌توان از آن برای درمان جوش لپ استفاده کنید.

شما می‌توانید از چای سبز به دو شکل موضعی و خوراکی استفاده کنید. برای استفاده خوراکی، تنها لازم است که این چای را مانند چای سیاه درون قوری یا لیوان دم کنید و هفته‌ای دو الی سه بار از این دمنوش بنوشید. برای مصرف موضعی چای سبز نیز شما باید در ابتدا این دمنوش را آماده کنید و اجازه دهید دمنوش کاملا سرد شود. در ادامه باید آن را به صورت خود اسپری کنید و اجازه دهید یک شب تا صبح روی صورتتان باشد؛ سپس باید صورت خود را با آب بشویید و خشک کنید.

روغن گیاهی برای رفع جوش صورت

3.     استفاده از روغن‌های گیاهی

اگر به دنبال راهی برای از بین بردن جوش برای همیشه هستید، ما به شما استفاده از روغن‌های گیاهی را پیشنهاد می‌دهیم. روغن‌های گیاهی امروزه به‌دلیل اثربخشی بالا و عوارض کمی که دارند، بسیار موردتوجه قرار گرفته‌اند و شما می‌توانید از آن‌ها برای رفع جوش صورت نیز استفاده کنید. اما کدام یک از روغن‌های گیاهی برای جوش صورت مناسب هستند؟

بیشتر بخوانید  روغن آرگان در بارداری

 

روغن نارگیل: یکی از بهترین روغن‌های گیاهی که می‌تواند قرمزی و التهاب ناشی از جوش‌ها را برطرف کند، روغن نارگیل است. این روغن ترکیباتی دارد که به از بین بردن باکتری‌ها کمک می‌کند. برای استفاده از این روغن، باید صورت خود را در ابتدا با یک شوینده مناسب بشویید و سپس با چند قطره روغن نارگیل صورت خود را ماساژ دهید. اجازه دهید که این روغن چند ساعت روی پوست بماند و سپس صورت خود را با شوینده بشویید و خشک کنید.

روغن آرگان: روغن آرگان یک روغن سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به همین دلیل می‌توان از آن برای ترمیم و بازسازی پوست صورت استفاده کرد. این روغن علاوه‌برآنکه به درمان جوش‌های صورت کمک می‏کند، برای از بین بردن جای جوش نیز مناسب است.

روغن جوجوبا: یکی از بهترین انتخاب‌ها هنگام خرید روغن های گیاهی، روغن جوجوبا است. این روغن در کاهش التهاب، آکنه و دیگر ضایعات پوستی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و استفاده از آن تولید سبوم پوست را کاهش می‌دهد و مانع ایجاد جوش و آکنه جدید می‌شود. حال شما می‌توانید خرید هریک از این روغن‏ها را از فروشگاه آنلاین روغن گیاهی انجام دهید تا محصولات موردنظرتان هرچه زودتر در اختیارتان قرار گیرند و شما بتوانید از خواص روغن گیاهی بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی

راه‌های مختلفی برای از بین بردن جوش صورت وجود دارد که ما در این مقاله به بهترین راه‌های طبیعی اشاره کردیم. حال شما می‌توانید با انتخاب یکی از این راه‌ها و بدون نیاز به مصرف داروهای شیمیایی جوش‌های صورت‌تان را درمان کنید و پوستی صاف و درخشان داشته باشید.

 

 

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟