پیشگیری و درمان موهای وز با روغن گیاهی

روغن گیاهی برای موهای وز

پیشگیری و درمان موهای وز با روغن گیاهی

موهای وز و روغن‌های گیاهی

روغن‌های گیاهی اکسیری بی‌نظیر برای درمان وز شدن‌ موی سر هستند، به‌ویژه اگر این روغن‌ها کاملا از نوع روغن گیاهی ارگانیک و خالص و بدون مواد افزودنی باشند.

در حالی که داشتن موی فر قطعاً یک موهبت بزرگ برای زیبایی فرد است، اما این نوع موها نسبت به انواع دیگر مو اغلب خشک‌تر می‌شوند و به مراقبت و استفاده از مرطوب کننده مناسب نیاز دارند تا آن‌ها را درخشان و هیدراته نگه دارد.

علت وز شدن موی سر چیست؟

اما واقعا علت اصلی علت خشک و وز شدن موی سر چیست؟

هرچند این موضوع در مورد هر نوع مویی ممکن است رخ دهد اما موهای مجعد و فر بیشتر مستعد دچار شدن به آن هستند. به بیان ساده – موهای مجعد به اندازه موهای صاف رطوبت را در خود نگه نمی‌دارند.

این کمبود آب می‌تواند باعث کدر، خشکی و شکننده شدن موها شود.

یکی دیگر از مسائلی که در این زمینه تأثیر مستقیم دارد الگوی فر موهاست. عجیب است، نه؟

پوست سر روغن طبیعی که به نام سبوم شناخته می شود را بر روی موها ترشح می کند. سبوم مسئول مرطوب نگه‌داشتن پوست سر و مرطوب نگه‌داشتن موهای شماست. این روغن باعث براق شدن موهای‌تان نیز می‌شود.

تصور کنید که روغن را در یک قیف مستقیم و یک قیف موج‌دار یا خمیده بریزید. واضح است که کدام یک برای انتقال روغن بهتر عمل می‌کنند. همین موضوع در مورد تارهای مو نیز صدق می کند.

روغن به راحتی روی موهای صاف پخش می‌شود اما در مورد موهای مجعد و فر در جاهای موج‌دار و خمیده آن متوقف شده و گیر می‌افتد.

علاوه بر نوع موها، برس زدن هم در پخش سبوم طبیعی در طول موهای شما نقش زیادی دارد. اما برس زدن موهای فر یا مجعد به سادگی برس زدن موهای صاف نیست.

دلایل گفته شده می‌توانند علت خشک و وز شدن موی سر در موهای فر یا مجعد باشند. و در واقع نیز در اغلب موارد هستند.

اما برای هر نگرانی یک راه حلی وجود دارد و وقتی نگرانی در مورد وز شدن موی سر در مورد موهای فر به میان می آید، روغن‌ها گیاهی می‌توانند به عنوان ناجی، راه حل موضوع باشند.

موی وز و تخلخل موها

موهای مجعد و روغن‌های گیاهی:

داشتن موهای مجعد علیرغم زیبایی خاص خودشان همواره با مشکلاتی همراه است. خوشبختانه تمام این مشکلات را می‌توان با روغن‌های گیاهی ارگانیک و مناسب و نیز استفاده از تکنیک‌های مناسب برطرف کرد.

اما آیا می‌دانستید که روغن‌های گیاهی مناسب می‌توانند انبوهی از مشکلات، مانند موخوره، تیرگی، شکننده شدن موها و نیز وز شدن موی سر را برطرف کنند؟

قبل از اینکه به فواید استفاده از روغن‌های گیاهی برای رفع علت وز و نازک شدن موی سر مو بپردازیم، بیایید در مورد این موضوع که چه نوع روغن گیاهی برای موهای شما مناسب‌تر است، صحبت کنیم.

البته مطالبی که در اینجا گفته می‌شود تمام خواص روغن‌های گیاهی برای مو را شامل نمی‌شوند. برای اطلاع از این موضوع به شما پیشنهاد می‌کنیم که از لیست زیر خواص هرکدام را مفصل‌تر مطالعه فرمایید.

 

روغن‌های گیاهی که برای موها استفاده می‌شوند به طور کلی به دو دسته روغن‌های مرطوب‌کننده و روغن چرب‌کننده تقسیم می شود:

روغن های مرطوب‌کننده مولکول‌های ریزتری دارند که می‌توانند به ساقه موهای شما نفوذ کرده و همچنین به فرهای موی شما رطوبت کافی را برسانند تا علت وز شدن موهای جلوی سر و سایر قسمت‌های موی سر شما را برطرف کنند.

روغن آرگان اصل، روغن آووکادو و روغن هسته انگور روغن‌های مرطوب‌کننده بسیار خوبی هستند.

دکمه خرید روغن آرگان اصلاز طرف دیگر، روغن‌های چرب‌کننده این قابلیت را دارند که رطوبت موها را در خود حبس کنند و تارهای موی شما را درخشنده‌تر نگه می‌دارند. و به این ترتیب باعث افزایش چربی مو شوند و به عنوان روغن وز شدن موی سر به‌کار بروند.

روغن جوجوبا و روغن نارگیل روغن‌های‌ گیاهی عالی برای چرب‌کردن موها و برطرف‌کننده علت وز شدن موی جلوی سر است. بعلاوه روغن آرگان در این مورد نیز می‌تواند استفاده شود.

 

مقاله مراقبت از موهای فر را از دست ندهید.

 

چطور بدانیم کدام نوع روغن گیاهی برای موهای وز مناسب‌تر است؟

مسلما این سوالی است که قبل از خرید روغن گیاهیاصل و ارگانیک باید پاسخ آن‌را بدانیم.

چند عامل مانند تخلخل موها و تراکم موها در اینجا نقش دارند. بعد از شناخت این عوامل و تشخیص اینکه کدام روغن برای موی شما مناسب‌تر است ، می‌توانید از محصولات فروشگاه آنلاین روغن گیاهی  سامانااویل برای این منظور استفاده کنید و با روغن تراپی مو  به صورت گرم  زیبایی موهای خود را تقویت کرده و موهای خود را شگفت انگیز جلوه دهید.

در این مقاله راجع به تخلخل موها و تاثیر آن بر روی وز شدن موی سر صحبت خواهیم کرد و در مقاله بعدی در مورد نقش تراکم مو به عنوان علت وز شدن موی جلو سر  توضیح خواهیم داد. با استفاده از مطالب ارائه شده در این دو مقاله می‌توانید موی سر خود را از لحاظ تخلخل و تراکم به خوبی بشناسید و در نتیجه روغن گیاهی مناسب موی خود را پیدا کنید.

 

مقاله بهترین روغن گیاهی برای براق شدن مو را از دست ندهید.

 

تخلخل مو چیست و چرا می‌تواند علت وز شدن موی جلوی سر باشد؟

تخلخل به توانایی مو برای جذب و نگه داشتن رطوبت اشاره دارد که به نوبه خود تعیین می‌کند که رطوبت و روغن چقدر راحت به داخل و خارج موها وارد شده و یا از آن‌ها خارج می‌شوند.

بیشتر بخوانید  نرمی و لطافت مو در یک چشم بهم زدن! همین حالا امتحان کنید!

هر تار مو دارای لایه‌ای است که به نام کوتیکول شناخته می شود. کوتیکول‌ها مشخص می‌کنند که موهای فرد چقدر متخلخل است. موهای با تخلخل بالا دارای کوتیکول با منافذ بازتری هستند، در حالی که موهای با تخلخل کم کوتیکول‌‎ها منافذ کمتری دارند.

به همین خاطر، مو با تخلخل بالا رطوبت و روغن‌ها را بهتر جذب می کند، اما در مقابل آسیب و عوامل محیطی مانند گرما و آلودگی نیز آسیب‌پذیرتر است. از طرف دیگر، اگر موهای شما دارای تخلخل کم باشد، رطوبت را کمتر به خود جذب میکنند و باعث وز شدن موی سر می‌شوند، اما در عوض در مقابل عوامل محیطی بهتر مقاومت می‌کنند.

تخلخل موها را چطور اندازه بگیریم

چگونه تخلخل مو را اندازه‌گیری کنید؟

مشاهده ساختار مو در زیر میکروسکوپ دقیق‌ترین روش برای تعیین تخلخل مو است. اما نگران نباشید، چند آزمایش ساده وجود دارد که می‌توانید در خانه خود انجام دهید تا میزان تخلخل موهای خود را تعیین کنید.

  • تست شناور شدن:

ساده ترین راه برای بررسی تخلخل موهای‌تان این است که چند تار از خود را در یک کاسه آب بیندازید و بررسی کنید که آیا شناور می‌ماند در آن فرو می‌رود. موهای با تخلخل کم تمایل به شناور شدن دارند در حالی که رشته موهای با تخلخل بالا سریعتر در آب فرو می‌روند.

 

  • تست لمس کردن سطح مو:

قسمت کوچکی از موهای خود را بین دو انگشت خود بگیرید و از سمت پوست سر  آنرا به سمت لمس کنید، اگر در زیر پوست انگشت‌تان برآمدگی احساس کردید، تخلخل شما زیاد و اگر سطح موی شما صاف و یکنواخت بود، دارای مویی با تخلخل کم هستید.

 

  • سنگین شدن موها

آیا احساس می کنید بعد از اینکه موهای‌تان را با روغن‌های گیاهی حالت می‌دهید، سنگین‌تر می‌شوند؟ اگر چنین است یعنی موهای شما روغن را به داخل خود می‌کشند، و این به معنی تخلخل زیاد مو است. اما اگر به نظر می رسد روغن بدون جذب شدن روی موهای شما می نشینند، نشانه تخلخل کم در مو است.

 

  • تست درهم پیچیدگی

اگر احساس می‌کنید که موهایتان به راحتی با هم گره می‌خورند تخلخل موی شما زیاد است زیرا در این حالت بافت ساقه‌های مو که با یکدیگر تماس پیدا میکنند دارای منافذ زیادی هستند و این منافذ مانند قلاب در هم رفته و باعث گره خوردن موی شما می‌شوند.

 

انتخاب روغن گیاهی مناسب براساس تخلخل مو برای رهایی از وز شدن موی سر

اکنون که راهنمای نحوه تعیین تخلخل مو را دارید، بیایید ببینیم چه روغن‌های گیاهی برای رهایی از وز شدن موی سر شما مناسب‌تر است.

  • اگر موهای شما دارای تخلخل کم است

به سراغ روغن های مرطوب‌کننده مانند روغن آرگان بروید (جالب است که این روغن همزمان خاصیت چرب‌کنندگی نیز دارد) زیرا مولکول‌های کوچک آن می توانند به راحتی به ساقه مو نفوذ کرده و رطوبت کافی را برای تقویت ساقه مو آسیب دیده  فراهم کنند.

روغن جوجوبا و روغن هسته انگور نیز گزینه های خوبی برای کسانی هستند که تخلخل کمی در موهای خود دارند.

 

  • اگر موهای شما دارای تخلخل بالایی است

روغن‌های گیاهی چرب‌کننده و در عین حال مغذی مانند روغن نارگیل را انتخاب کنید. این روغن‌ها از منافذ موهای متخلخل عبور کرده و چندین کار را همزمان برای شما انجام می‌دهند. اول اینکه با رساندن مواد مغذی و پروتئین‌ها آن‌ها را تقویت می کنند و همچنین با گیرانداختن  رطوبت مورد نیاز مو در داخل آن رطوبت مو را تنظیم کرده و مانع وز شدن موی سر شما می‌شوند. (پروتئین تراپی مو چیست؟)

 

در این مقاله راجع به تخلخل موها و تاثیر آن بر روی وز شدن موی سر صحبت کردیم. در مطلب بعدی در مورد نقش تراکم مو به عنوان علت وز شدن موی جلو سر توضیح خواهیم داد. با استفاده از مطالب ارائه شده در این دو مقاله می‌توانید موی سر خود را از لحاظ تخلخل و تراکم شناسایی کرده و در نتیجه روغن گیاهی مناسب موی خود را پیدا کنید.

 

تراکم مو و وزشدگی مو – راههای عملی رهایی از آن

در بخش قبلی درباره تخلخل موها و اثر آن بر روی وزشدگی مو صحبت کردیم. در ادامه در مورد نقش تراکم مو به عنوان دلیل وز شدن موی سر توضیحاتی داده شده است. پس از مطالعه این مقاله، می‌توانید موی سر خود را از لحاظ تخلخل و تراکم مشخص کرده و در نتیجه روغن گیاهی مناسب موی خود را برای درمان وز شدن موی سر پیدا کنید.

 

تراکم موها چیست؟

به زبان ساده، تراکم مو به تعداد تارهای مو در هر اینچ مربع از پوست سر شما می‌گویند. میزان تراکم موی سرتان می‌تواند علت وز وز شدن موی سر شما باشد.

یک راه بسیار سریع و کارآمد برای تعیین مقدار تراکم موی سر که احتمال وز وز شدن موی سر را بالا می‌برد، این است که بررسی کنید، آیا می‌توانید پوست سر خود را از میان موهای خود ببینید یا خیر.

اگر پوست سر شما به راحتی قابل مشاهده است، دارای موهایی با تراکم کم هستید، این نوع موها نازک‌تر هستند و به علت وز و نازک شدن موی سر در این حالت، باید حتما از روغن‌های گیاهی اصل و ارگانیک و مناسب آن‌ استفاده کرد.

اما اگر احساس می کنید موهای شما به طور کامل روی تمام سر شما را پوشانده‌اند، دارای موهایی با تراکم بالا می‌باشید. این وضعیت اغلب خود را به عنوان علت خشک و وز شدن موی سر نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید  تفاوت غلاف مو و شپش + راه درمان و پیشگیری بی‌نظیر

دو راه دیگر برای بررسی تراکم موها وجود دارند که به طور دقیق‌تر میزان تراکم مو را اندازه گیری می‌کنند:

  • تعداد موهای سر خود را بشمارید!

شاید این‌کار به نظر ناممکن باشد. اما راهکاری ساده دارد. یک سانتی‌متر مربع را روی سر خود برای اندازه در نظر بگیرید و تعداد رشته‌‎های موجود در آن قسمت را بشمارید.

منطقه دارای موی سر شما تقریبا به شکل نیم کره است و مساحت کلی آن تقریبا برابر حاصلضرب عدد 1.57 در توان دوم طول قطر سرتان.

بعد از شمارش رشته موها در یک سانتی‌متر مربع از پوست سرتان و بدست آوردن مساحت سطح دارای مو، عدد بدست آمده برای مساحت را در تعداد رشته‌ شمرده شده ضرب کنید. تبریک می‌گویم تعداد تقریبی موهای‌تان را بدست آورده‌اید.

شاید کمی محاسبات ریاضی‌اش سخت شد. اما نگران نباشید بدون انجام محاسبات هم می‌توان راجع به تراکم موی سر شما نظر داد. اگر تعداد موهای شمرده شده در آن یک سانتی‌متر مربع کم است، موهای با تراکم کم دارید.

 

  • اندازه دم اسبی

موهای خود را به شکل دم اسبی یا آناناسی ببندید و دور قسمت جمع شده را اندازه بگیرید. اگر اندازه دور آن کمتر از 2 اینچ است، تراکم موی خود را پایین در نظر بگیرند.

انتخاب روغن گیاهی‌ مناسب بر اساس میزان تراکم مو:

حالا که تقریبا می‌دانید موی با تراکم بالا دارید یا موی با تراکم پایین، نوبت به انتخاب روغن برای درمتن وزشدگی موها آن می‌رسد.

اگر موهایی با تراکم کم دارید، روغن‌های سبک، مناسب  رفع وزشدگی و یا جلوگیری از وزشدگی موی شما هستند. به عنوان یک روغن گیاهی مفید و در عین حال سبک،  خرید روغن جوجوبا گزینه بسیار مناسبی است زیرا بافت آن شبیه سبوم طبیعی تولید شده در موهای شما است.

اگر موهایی با تراکم بالا دارید، روغن های سنگین تر مانند روغن نارگیل برای موهای ضخیم و درشت شما مفید هستند و برای پرهیز از وزشدگی بیشتر به کار شما می‌آیند.

 

تراکم مو و وزشدگی مو

روش جایگزین برای تشخیص و انتخاب نوع روغن گیاهی مناسب برای جلوگیری از وزشدگی:

یک راه دیگر انتخاب روغن گیاهی برای موها، توجه به حالت آن‌هاست. هر چند این روش به اندازه روش‌های گفته شده در این مقاله و نیز مقاله ” رهایی از وز شدن موی سر بخاطر تخلخل موها”  دقیقی نیست اما به عنوان یک قاعده سرانگشتی، دانستن آن خالی از لطف نیست.

به طور کلی روغن‌های گیاهی سبک‌تر با موهای صاف‌تر و روغن‌های گیاهی سنگین‌تر برای موهای با فر بیشتر، کارایی دارند. هر چه موهای شما فرتر باشد، روغن موهای شما باید سنگین‌تر ودر عین حال دارای خواص مرطوب کنندگی بیشتری باشد.

 

روغن‌ گیاهی مناسب برای موی شما:

در ادامه مختصری راجع به خواص چند روغن‌های گیاهی که برای موهای صاف و مجعد هنگام وزشدگی موی سر مفید هستند و بعلاوه موهای شما را تغذیه، مرطوب و سرزنده می کنند، آورده شده است.

 

روغن جوجوبا یک گزینه عالی برای استفاده بر روی سر به منظور خلاص شدن از وزشدگی موهاست. این روغن گیاهی بسیار سبک است و ترکیب آن بسیار شبیه به سبوم طبیعی تولید شده توسط پوست سر است.

این روغن گیاهی در افزایش درخشندگی موهای‌ شما بسیار موثر است. همچنین رطوبت آن‌ها را تنظیم کرده و موخوره را در موی شما کاهش می‌دهد. به علاوه، بر خلاف روغن‌های سنگین، منافذ روی پوست سر شما را نیز مسدود نمی‌کند.

 

روغن نارگیل از قدیم الایام یک روغن بسیار پرکاربرد در میان فرهنگ‌هایی که اتفاقا به داشتن موهای پرپشت و زیبا معروف هستند، مانند خانم‌های هندی، بوده است.

مولکول‌های آن بسیار کوچک هستند. بنابر این روغن در ساقه مو جذب می‌شود با به تله انداختن رطوبت می‌تواند موهای خشک و وز را تغییر حالت دهد و شما را از داشتن موهایی دارای وزشدگی خلاص کند و به تقویت ساقه مو آسیب دیده کمک کند.

همچنین روغن نارگیل توانایی تسکین و درمان شوره سر و نیز خارش پوست سر را هم دارد.

 

  • روغن هسته انگور:

  • روغن هسته انگور سرشار از مواد طبیعی است که به بازسازی سلولی کمک زیادی می‌کند، همچنین از ریزش مو جلوگیری می‌کند. فنل‌ها و استروئیدهای طبیعی در روغن هسته انگور به وفور یافت می‌شود و به این خاطر می‌تواند موها را شاداب و سرزنده کند.

اگرچه برخی از روغن های طبیعی دیگر از جمله روغن زیتون نیز می‌توانند خواصی مشابه خواص روغن هسته انگور برای مو داشته باشند، اما به دلیل ساختارشان، با استفاده از آنها احساس چربی و سنگینی روی موهای خود خواهید کرد. روغن هسته انگور سبک است و هرگز چنین تاثیری ندارد. وقتی روغن هسته انگور را روی موهایتان بمالید، رطوبت، استحکام و درخشندگی موهایتان چندین برابر خواهد شد.

 

می توانید روغن هسته انگور اصل ، روغن نارگیل ارگانیک  و خالص‌ترین روغن جوجوبا را از فروشگاه روغن گیاهی سامانااویل که عرضه کننده روغن های گیاهی است خریداری کرده و از تمام خواص بی‌نظیر آن‌ها برای رهایی از وزشدگی موها بهره ببرید.

سامانا اویل، یکی از عرضه کنندگان انواع روغن های گیاهی اصل و ارگانیک در ایران است که جهت خرید محصولات آن می‌توانید به منوی سایت مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و یا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان متخصصان ما بهره مند شوید. پس از اطلاع از اینکه چه روغنی برای موهای شما مناسب است، به صفحه محصول مورد نظر رفته و به طور آنلاین سفارش خود را ثبت کنید.

 

ما را در اینستاگرام سامانا اویل  و تلگرام سامانا اویل دنبال کنید.

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟