خواص روغن هسته انگور و نحوه استفاده برای سلامت و زیبایی پوست و مو

خواص روغن هسته انگور

خواص روغن هسته انگور و نحوه استفاده برای سلامت و زیبایی پوست و مو

روغن هسته انگور از فشردن هسته‌‌های انگور به دست می آید. بخاطر خواص روغن هسته انگور از آن به عنوان یک محصول زیبایی طبیعی استفاده می شود.

خواص اثبات شده در مورد روغن هسته انگور:

در اینجا چند نکته کلیدی در مورد خواص روغن هسته انگور آورده شده است. جزئیات بیشتر را می‌توانید در ادامه مقاله مطالعه کنید.

  • روغن هسته انگور سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 است.
  • این روغن را می‌توان در مو و پوست به عنوان بخشی از رژیم زیبایی استفاده کرد.
  • از جمله خواص روغن هسته انگور که بسیار مشهورند می‌توان به ویژگی‌های زیر اشاره کرد:
    • فواید ضد التهاب
    • خاصیت ضد میکروبی
    • خواص آنتی اکسیدانی

این خواص روغن هسته انگور به همراه مقادیر بالای اسیدهای چرب زنجیره امگا و ویتامین E که در روغن هسته انگور وجود دارد، آن را به یک درمان موضعی و نیز ماده آرایشی محبوب برای پوست و مو تبدیل کرده است.

خواص روغن هسته انگور

فواید زیبایی روغن هسته انگور

خواص روغن هسته انگور برای پوست

بسیاری از فواید روغن هسته انگور به دلیل محتوای ویتامین E و اسیدهای چرب امگا 6 آن باشد. رادیکال‌های آزاد و عوامل محیطی مانند خورشید، باد و آلودگی می‌توانند روی پوست شما تأثیر بگذارند. این رادیکال‌های آزاد علائم پیری را افزایش می‌دهند. درضمن باعث خشکی و تغییر رنگ پوست می‌شوند.

ویتامین E که به وفور در هسته روغن انگور یافت می‌شود،به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. بنابراین در صورت مصرف این روغن در رژیم غذایی می‌توانند به بهبود پوست شما کمک کند. هنگامی که این روغن را مستقیماً به شکل روغن هسته انگور برای پوست آنرا روی پوست خود بمالید، فواید مشابهی برای سلامت پوست دارد.

به گفته محققان، اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 برای عملکرد و ظاهر پوست بسیار مهم هستند. ضمنا اسیدهای چرب امگا 6 برای عملکرد صحیح سد پوستی بدن بسیار حیاتی هستند. خوشبختانه روغن هسته انگور سرشار از امگا 6 است که به شکل اسید لینولنیک در روغن هسته انگور یافت می‌شود. این اسید چرب در کاهش التهاب در لایه‌های میانی و بیرونی پوست کمک شایانی می‌کند.

از دیگر خواص روغن هسته انگور برای پوست و کاربردهای آن می‌توان به:

  • مرطوب کردن پوست
  • درمان آکنه
  • روشن کردن پوست
  • منافذ را سفت کنید و باعث سفت شدن پوست صورت میشود.
  • کاهش ظاهر اسکار
  • و کاربرد به عنوان شیرپاک کن

اشاره کرد.

روغن هسته انگور به سرعت به پوست نفوذ کرده و احساس چرب بودن به پوست شما نمی‌دهد.

خواص روغن هسته انگور

خواص روغن هسته انگور برای لک صورت و درمان آکنه

به دلیل خواص ضد میکروبی ثابت شده روغن هسته انگور، از آن برای درمان آکنه استفاده می‌شود. این روغن با حمله و از بین بردن باکتری‌هایی که به عمق منافذ پوست شما نفوذ می‌کنند و باعث ایجاد جوش می‌شوند، پوست شما را شفاف و عاری از آکنه می‌کند.  مقاله راه‌های طبیعی درمان جوش صورت را نیز از دست ندهید. مقاله رفع لک های پوستی را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید  زیبایی بیشتر پاها با جلوگیری و روش درمان ترک کف

خواص روغن هسته انگور برای نرمی و انعطاف‌پذیری پوست

این خاصیت روغن هسته انگور که آیا وضعیت ارتجاعی و نرمی پوست را بهبود می‌بخشد یا خیر، مورد آزمایش قرار گرفت. تحقیقات نشان داده است که در این ضمینه روغن گیاهی اصل هسته انگور باعث:

  • تنظیم رطوبت پوست
  • نرمی پوست
  • و انعطاف‌پذیری پوست

می‌شود.

روغن هسته انگور با داشتن ویتامین E و ویتامین C به پوست شما کمک می‌کند تا در حفظ شادابی خود موثرتر عمل کند.

خواص روغن هسته انگور برای یکدست شدن رنگ پوست:

روغن هسته انگور حاوی یک ماده آنتی اکسیدانی قوی به نام پروآنتوسیانیدین است. این آنتی اکسیدان زمانی که به طور مستمر برروی پوست شما استفاده شود، باعث می‌شود رنگ پوست شما براق، شاداب و یکنواخت شود.

خواص روغن هسته انگور در محافظت از آسیب‌های ناشی از اشعه آفتاب:

آنتی اکسیدان‌های قوی موجود در روغن هسته انگور فواید دیگری نیز دارد. در تحقیقات علمی مشخص شده است که روغن هسته انگور به محافظت از پوست در برابر جذب آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

روش استفاده از این روغن برای بهره بردن از خواص روغن هسته انگور برای پوست

می توانید روغن هسته انگور اصل را از فروشگاه آنلاین روغن گیاهی اصل سامانااویل که عرضه کننده روغن های گیاهی است خریداری کرده و قبل از خواب از آن به صورت سرم روی صورت خود استفاده کنید. مخلوط کردن یک قطره روغن هسته انگور در کرم های مرطوب کننده صورت و بدن مورد علاقه تان به حفظ رطوبت پوست شما کمک زیادی می‌کند.

بعلاوه می‌توانید با قرار دادن مقداری روغن هسته انگور در کف دست و مالیدن دست ها به هم کمی آنرا گرم کنید تا جذب آن سریعتر شود. همچنین از آن به عنوان یک ماسک مرطوب کننده روی پوست خود نیز می‌توانید استفاده کنید.

از آنجایی که روغن هسته انگور منافذ را نمی بندد، برای انواع پوست، از جمله پوست های چرب که نیاز به رطوبت دارند، ایده‌آل است.

مخلوط کردن روغن هسته انگور با روغن‌های مفید دیگر می‌تواند پوست شما را بسیار نرم کند. به همین دلیل در فروشگاه روغن گیاهی سامانااویل پک‌های روغن‌های گیاهی که شامل روغن هسته انگور،آرگان، ماکادمیا است و با نسبت‌های بهینه ترکیب شده‌اند را نیز عرضه شده است.

آیا استفاده از روغن هسته انگور عوارض و خطراتی نیز دارد؟

برای این روغن هیچگونه عوارض جانبی گزارش نشده است. تنها باید مراقب باشید که به این روغن حساسیت نداشته باشید.

بیشتر بخوانید  بهترین روغن برای صورت در شب

به همین دلیل بهتر است قبل از اینکه روغن هسته انگور را روی صورت خود بمالید، روی قسمتی از پوست که کمتر قابل مشاهده است، مانند مچ دست یا مچ پا، آزمایش نقطه ای انجام دهید.

سپس 24 ساعت صبر کنید تا مطمئن شوید که هیچ واکنشی به روغن ندارید و پوست شما حساسیتی نسبت به آن ندارد.

خواص روغن هسته انگور

خواص روغن هسته انگور برای مو

استفاده از روغن دانه انگور برای مو می‌تواند وضعیت مو و پوست سر شما را بهبود بخشد.

شوره سر اغلب به دلیل خشکی پوست سر ایجاد می شود. اگر شوره سر دارید استفاده از روغن هسته انگور برای پوست سر به آن کمک می‌کند تا رطوبت کافی را بدست بیاورد. و با این روش شوره سر را درمان می‌کند.

اگرچه برخی از روغن های طبیعی دیگر از جمله روغن زیتون نیز می‌توانند خواصی مشابه خواص روغن هسته انگور برای مو داشته باشند، اما به دلیل ساختارشان، با استفاده از آنها احساس چربی و سنگینی روی موهای خود خواهید کرد. روغن هسته انگور سبک است و هرگز چنین تاثیری ندارد. وقتی روغن هسته انگور را روی موهایتان بمالید، رطوبت، استحکام و درخشندگی موهایتان چندین برابر خواهد شد.

روغن هسته انگور به عنوان روغن هسته انگور برای تقویت مو و یک درمان طبیعی برای ریزش موی سر نیز شناخته می‌شود.

اسید لینولنیک موجود در روغن هسته انگور باعث تحریک رشد موها می شود. علاوه بر آن، این روغن حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام الیگومرهای پروسیانیدین است که آنتی اکسیدان‌های بسیار نیرومندی می‌باشند. تحقیقات ثابت کرده‌اند که الیگومرهای پروسیانیدین باعث رشد مجدد مو می‌شوند.

روش استفاده از این روغن برای بهره بردن از خواص آن بر روی مو

سعی کنید قبل از شامپو کردن، مقداری روغن هسته انگور (بسته به طول موهایتان) روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید.

خواص روغن هسته انگور در رایحه درمانی

استرس مزمن باعث آسیب‌های درونی و بیرونی بدن شما می شود.که می‌تواند منجر به:

  • پیری زودرس
  • بثورات
  • پوست خشک
  • آکنه
  • ریزش مو

گردد.

رایحه بهشتی روغن هسته انگور می‌تواند استرس را کاهش دهد.

به این ترتیب روغن هسته انگور تبدیل به یک روغن فوق العاده مطلوب برای رایحه درمانی و ماساژ رایحه درمانی شده است.

 

در مجموع خواص روغن هسته انگور به جوان تر شدن پوست و موهای قوی تر و مجلل تر کمک می‌کند. در ضمن هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از مصرف روغن هسته انگور وجود ندارد.

نظرات مشتریان سامانا اویل را در صفحه خواص روغن گیاهی بخوانید.

خرید روغن هسته انگور

با ما در شبکه‌های اجتماعی همراه باشید
اینستاگرام | تلگرام

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟