نرمی و لطافت مو در یک چشم بهم زدن! همین حالا امتحان کنید!

روغن گیاهی برای نرمی و لطافت مو

نرمی و لطافت مو در یک چشم بهم زدن! همین حالا امتحان کنید!

بدون‌شک نرمی و لطافت مو از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی برای خانم‌ها محسوب می‌شوند و همین موضوع باعث شده که خانم‌ها به‌دنبال راهی برای نرم کردن موهای خود باشند؛ اما برای نرمی و لطافت مو چه باید کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت راهکارهای مختلف شیمیایی و طبیعی زیادی وجود دارد که می‌توان از طریق آن‌ها موهایی ابریشمی و نرم داشت که ما در این مقاله به بهترین و کم عوارض‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

1.    نرمی و لطافت مو با تخم مرغ

زرده تخم‌مرغ یک نرم کننده طبیعی برای موها است که می‌تواند خشکی موها را برطرف کند و به موهای شما حالت بدهد. برای بهره‌مندی از خواص زرده تخم‌مرغ، لازم است که دو عدد تخم‌مرغ را با 2 الی 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید. این ترکیب را روی موهای خود بمالید و یک کلاه مناسب به سر کنید و اجازه دهید این ترکیب یک ساعت روی موها بماند و سپس موها را بشویید.

نرمی و لطافت مو

2.    نرمی و لطافت مو با ماست

ماست دیگر نرم کننده طبیعی مو است که می‌توان از آن برای نرمی و لطافت مو استفاده کرد. ماست ترکیباتی دارد که می‌تواند موها را به‌خوبی آبرسانی کند و باعث مرطوب شدن آن‌ها شود. برای تهیه این ماسک مو، شما می‌توانید نصف فنجان ماست را با یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب و عسل مخلوط کنید و این ترکیب به‌دست آمده را روی ساقه‌های موی خود بمالید و بعد از 15 دقیقه موها را بشویید.

نرمی و لطافت مو با روغن گیاهی

3.    روغن‌های گیاهی برای نرمی و لطافت مو

از دیگر روش های نرم کردن موی سر می‌توان به استفاده از روغن‌های گیاهی اشاره کرد. روغن آرگان اصل بهترین روغن برای نرمی و لطافت مو است، زیرا حاوی مقادیر بالایی از ویتامین A، E، C و آنتی‌اکسیدان‌ها است و می‌تواند به‌خوبی از موها دربرابر رادیکال‌های آزاد و دیگر عوامل مخرب محیطی محافظت کند. ( لینک خرید روغن آرگان)

بیشتر بخوانید  درمان چربی کف سر و ریزش مو ناشی از آن با این فرمول ساده

خرید روغن آرگان اصلروغن ماکادمیا را نیز می‌توان یک انتخاب مناسب برای نرم کردن موهای خشک درنظر گرفت، زیرا این روغن سرشار از پتاسیم و اسیدهای چرب است. این روغن علاوه ‏برآنکه به نرمی و لطافت موی سر کمک می‌کند، باعث صاف و لخت شدن موها نیز می‌شود.

یک روغن نرم کننده موی دیگر، روغن جوجوبا است که می‌تواند به نرمی موها کمک کند، زیرا این روغن ترکیبات چربی دارد که به مرطوب شدن موها کمک می‏کنند. این روغن به‌قدری تاثیرگذار است که در بسیاری از محصولات مراقبتی مو از آن استفاده می‌شود. بنابراین شما می‌توانید این روغن را که سرشار از ویتامین‏های مختلف مانند C، E، B و مواد معدنی است به‌صورت مستقیم روی موهای خود به آرامی ماساژ دهید.

بنابراین شما می‌توانید با خرید روغن گیاهی مناسب، به نرمی و لطافت موهای خود کمک کنید. البته توجه داشته باشید که روغن‌های گیاهی دیگری چون روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن آلوئه‌ورا و … نیز برای نرم کردن موها مناسب هستند. شما می‌توانید هریک از روغن‌ها را از فروشگاه آنلاین روغن گیاهی تهیه کنید تا بتوانید هرچه زودتر با استفاده از آن‌ها به موهای خود زیبایی بخشید.

برای اطلاع از نحوه روغن تراپی مو، مقاله روغن تراپی مو را مطالعه کنید.

4.     ماسک آووکادو برای نرمی و لطافت مو

آووکادو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آبرسانی به موها و رفع خشکی‌ آن‌ها است و به درخشندگی موها نیز بسیار کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک شما باید قسمت داخلی آووکادو را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا زیتون قاطی کنید تا خوب با یکدیگر مخلوط شوند. سپس ماسک آماده شده را به ریشه و ساقه‌های موی خود بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه این ماسک روی موهای شما بماند و سپس موهای خود را بشویید. شما می‌توانید آووکادو را با سس مایونز نیز ترکیب کنید و ماسک فوق‌العاده‌ای را برای نرمی و لطافت مو بسازید.

بیشتر بخوانید  بهترین روغن برای ریزش موهای چرب | تصور اشتباهی که باید کنار گذاشت!

بهترین روغن کراتینه مو کدام است؟

رفع مشکل گره خوردن مو

جمع‌بندی

در این مقاله به 5 مورد از بهترین راه های نرم کردن مو پرداختیم، بنابراین اگر نرمی و لطافت مو برای شما اهمیت دارد، می‌توانید یکی از روش‌های معرفی شده را انتخاب کنید و برای مدت‌زمانی از آن‌ها استفاده کنید تا نتیجه موردنظر حاصل شود.

 

 

 

 

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟