5 خاصیت باورنکردنی از خواص روغن ماکادمیا برای مو و پوست

خواص روغن ماکادمیا

5 خاصیت باورنکردنی از خواص روغن ماکادمیا برای مو و پوست

بدون‌شک تابه‌حال بارها از خواص روغن آرگان برای پوست و مو شنیده‌اید و می‌دانید که این روغن یکی از بهترین روغن‌های مورداستفاده برای سلامت پوست و مو است، اما هدف ما از نوشتن این مقاله آشنا کردن شما با خواص روغن ماکادمیا است که احتمالا اسمش را نشنیده‌اید، روغن ماکادمیا. روغن ماکادمیا برای مو و پوست بسیار مفید است و از بهترین روغن‌های گیاهی در دنیا به‌شمار می‌آید.

روغن ماکادمیا چیست؟

ماکادمیا یا فندق استرالیایی از گران‌ترین آجیل‌های جهان به شمار می‌آید که از آن روغن ماکادمیا را تولید می‌کنند. این میوه در مناطقی چون استرالیا و هاوایی یافت می‌شود و برای استخراج روغن از آن از روش کلد پرس یا تحت فشار قرار دادن هسته استفاده می‌کنند. حال شاید برای شما سوال پیش آید که روغن ماکادمیا برای چی خوبه؟ در ادامه همراه ما باشید تا خواص روغن ماکادمیا برای مو و پوست را مورد بررسی قرار دهیم تا شما از خواص بی‌نظیر این روغن مطلع شوید.

1.      خواص روغن ماکادمیا برای مو

روغن ماکادمیا در مقایسه با دیگر روغن‌های گیاهی سرعت نفوذ بیشتری دارد و به همین دلیل زمانی که از آن برای موهای خود استفاده کنید با سرعت بیشتری در فولیکول‌های مو جذب می‌شود و با ترکیبات اسید چربی که دارد ساقه‌های مو را تقویت می‌کند. همچنین باید اشاره کرد که این روغن سرشار از آنتی‌اکسیدان است و موها را در برابر مواد آلاینده محافظت می‌کند.

از دیگر خواص روغن ماکادمیا برای مو می‌توان به ویژگی مرطوب‌کنندگی آن اشاره کرد، بنابراین افرادی که موهای خشک دارند به فکر ترمیم موهای آسیب دیده هستند، می‌توانند با استفاده از این روغن موهای نرم و لطیفی داشته باشند. البته فواید روغن ماکادمیا برای مو تنها به این دو مورد ختم نمی‌شود و شما می‌توانید از این روغن برای حجیم و پرپشت کردن موهای خود نیز استفاده کنید. تنها لازم است چند قطره از این روغن را به انتهای ساقه موهای خود بمالید تا به مرور زمان تاثیرات آن را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید  3 مرحله مهم و حیاتی از بهترین روتین روزانه مراقبت از پوست

خواص روغن ماکادمیا برای مو و پوست

2.      خواص روغن ماکادمیا برای پوست

از دیگر خواص روغن ماکادمیا می‌توان به خواص آن برای پوست اشاره کرد. همان‌طور که گفته شد این روغن سرشار از آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان اسکوالن نیز یکی از انواع آنتی‌اکسیدان‌هایی محسوب می‌شود که به‌طور طبیعی در بدن وجود دارد و باعث می‌شود که شما پوستی جوان و شاداب داشته باشید، اما تولید این آنتی‌اکسیدان بعد از 30 سالگی کاهش پیدا می‌کند و باعث می‌شود که فرد دچار پیری زودرس پوست شود. یکی از خواص روغن ماکادمیا برای پوست این است که می‌تواند این آنتی‌اکسیدان را به پوست شما هدیه دهد و از پیری و ایجاد چروک روی پوست جلوگیری کند و منجر به تعویق علایم پیری شود.

روغن ماکادمیا برای پوست چرب نیز مفید است، زیرا حاوی اسید لینولئیک امگا 6 است که این اسید تولید سبوم در پوست چرب را به حالت تعادل می‌رساند و باعث می‌شود یک سد محافظتی طبیعی روی پوست به‌وجود آید. بنابراین اگر شما از دسته افرادی هستید که پوستی چرب دارید، ما به شما خرید روغن ماکادمیای خالص را پیشنهاد می‌دهیم. شما می‌توانید با یک دوره مصرف این روغن متوجه تاثیرات آن روی پوست خود شوید.

3.      خواص روغن ماکادمیا برای مژه

روغن ماکادمیا در ترکیبات خود ویتامین‌ها و اسیدهای چرب بسیاری دارد که وجود این ترکیبات در این روغن باعث می‌شود شما بتوانید از آن برای تقویت مژه‌های خود استفاده کنید. چند قطره از این روغن را روی برس‌های مخصوص مژه یا نوک انگشتان خود بمالید و روی مژه‌ها بکشید. این کار را به‌مدت چند شب انجام دهید تا تاثیر این روغن را بر رشد و تقویت مژه‌ها مشاهده کنید. حال اگر تصمیم به خرید این محصول دارید، می‌توانید سفارشات خود را از فروشگاه آنلاین روغن گیاهی معتبر انجام دهید و این محصول را درب منزل تحویل بگیرید تا از خواص روغن ماکادمیا برای مو و پوست بهره‌مند شوید.

خواص روغن ماکادمیا برای مو و پوست

4.      خواص روغن ماکادمیا برای ابرو

شما می‌توانید از روغن ماکادمیا برای ابرو نیز استفاده کنید تا ابروهایی پرپشت و زیبا داشته باشید. همچنین باید گفت این روغن از ریزش ابروها جلوگیری می‌کند، بنابراین اگر به دنبال داشتن ابروهایی زیبا و پرپشت هستید می‌توانید از این روغن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  ویتامین های مورد نیاز مو

5.      خواص روغن ماکادمیا برای ترک پوستی

یکی از مشکلات شایعی که بسیاری از افراد به آن دچار هستند را می‌توان ترک‌های پوستی دانست. از آنجایی که این مشکل، هم در ظاهر پوست تاثیر دارد و هم باعث آزار فرد می‌شود، باید به دنبال راهی برای برطرف کردن آن بود. روغن ماکادمیا برای ترک پوستی نیز مناسب است، زیرا بافت لطیف و ضدالتهابی دارد و به همین دلیل علاوه‌برآنکه پوست شما را شاداب می‌کند، پوستی صاف و سالم نیز به شما هدیه می‌دهد. بنابراین می‌توانید این روغن را روی پوست‌تان که دچار ترک شده بمالید تا پوست روند درمان و ترمیم را انجام دهد.

قیمت روغن ماکادمیا خالص

قیمت روغن ماکادمیا خالص از دیگر موضوعاتی به‌شمار می‌آید که برای بسیاری از افراد سوال پیش می‌آورد. در رابطه با این موضوع نمی‌توان قیمت دقیقی را اعلام کرد، زیرا این موضوع به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. البته نکته مهمی وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید و آن فروشگاهی است که تصمیم دارید از آن خرید خود را انجام دهید. شما می‌توانید با انتخاب درست فروشگاه روغن گیاهی، پک‌های روغن گیاهی را در بالاترین کیفیت و بهترین قیمت تهیه کنید و از مزایای آن‌ها بهره‌مند شوید.

پیشنهاد مطالعه: 

روش تشخیص روغن ماکادمیا اصل

طرز استفاده از روغن ماکادمیا

جمع‌بندی

همان‌طورکه مطالعه کردید، در این مقاله در رابطه با خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو صحبت کردیم. البته متوجه شدیم که این روغن فواید دیگری نیز دارد و درکل یکی از بهترین روغن‌های گیاهی است. بنابراین شما می‌توانید آن را تهیه و برای تقویت مو و زیبایی پوست خود از آن‌ استفاده کنید.

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟