راز شفافیت و روشنی پوست به همین سادگی

راز شفافیت و روشنی پوست

راز شفافیت و روشنی پوست به همین سادگی

در گذشته داشتن پوست شفاف و روشن چندان ممکن نبود، اما امروزه روشنی و شفافیت پوست دیگر آرزو نیست و شما می‌توانید با برخی از راهکارها پوست سالم و زیبا داشته باشید. البته باید گفت محصولات شیمیایی مختلفی در بازار وجود دارند که ادعا می‌کنند می‌توانند پوست شما را در کوتاه‌ترین زمان روشن کنند، اما باید گفت محصولات شیمیایی با عوارض مختلفی همراه هستند. از همین رو در ادامه راه‌های طبیعی برای داشتن پوست سالم و شفاف را بررسی خواهیم کرد تا با کمک آن‌ها به خواسته خود برسید.

 

1.     داشتن روتین پوستی مناسب

پیش از هرکاری، شما باید نوع پوست خود را شناسایی کنید و براساس نوع پوستی که دارید، روتین مناسبی را انتخاب کنید. پوست خشک، پوست چرب، پوست حساس، پوست نرمال و پوست مخلوط نوع‌های مختلف پوست هستند که هرکدام به روتین مخصوصی برای مراقبت نیاز دارند. بنابراین لازم است که در ابتدا با ویژگی‌های نوع پوست خود آشنا شوید و بهترین مراقبت را از پوست‌تان داشته باشید.

2.     مصرف ویتامین C بیشتر

یکی از راه‌های طبیعی که به شفافیت و روشنی پوست کمک می‌کند، مصرف ویتامین C است. این ویتامین مزایای بسیار زیادی را برای پوست به همراه خواهد داشت که برای مثال می‌توان به حفظ ساختار پوست، افزایش تولید کلاژن، بهبود رنگ پوست، روشن شدن پوست و … اشاره کرد. همچنین این ویتامین روی آنزیم تیروزیناز نیز اثر دارد و با مهار کردن آن تولید رنگدانه ملانین را کاهش می‌دهد که این اتفاق باعث روشنی پوست می‌شود.

مقاله رفع لک های پوستی را مطالعه نمایید.

شفافیت و روشنی پوست

3.     استفاده از ماسک‌های صورت

استفاده از ماسک‌های صورت خانگی را می‏توان یک راهکار مناسب برای داشتن پوست سالم دانست. این ماسک‌ها انواع مختلفی دارند که شما می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را با ساده‌ترین مواد تهیه کنید. ماسک زردچوبه و گوجه‌فرنگی یکی از بهترین ماسک‌ها برای داشتن صورت شاداب است. برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری زردچوبه و یک قاشق غذاخوری آب گوجه‌فرنگی نیاز دارید. شما باید این مواد را ترکیب کنید و به‌مدت 15 دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و سپس صورتتان را بشویید.

بیشتر بخوانید  معجزه روغن جوجوبا برای لک صورت

ماسک عسل نیز دیگر انتخاب مناسبی است که می‌توانید از آن برای روشنی و شفافیت پوست خود استفاده کنید. برای استفاده از این ماسک شما تنها به عسل نیاز دارید، بنابراین مقدار مناسبی از عسل را با نوک انگشت‌های خود روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید عسل به‌مدت 10 دقیقه روی پوست صورت بماند. در ادامه شما باید صورت خود را با آب گرم بشویید و خشک کنید.

روغن گیاهی و شفافیت و روشنی پوست

4.     استفاده از روغن‌های گیاهی برای شفافیت و روشنی پوست

راز شفافیت پوست، استفاده از روغن آلوئه‌ورا است. این روغن علاوه‌برآنکه به شفافیت و روشنی پوست کمک می‌کند، خاصیت ارتجاعی پوست را نیز افزایش خواهد داد، در نتیجه می‌توان از آن برای لیفت طبیعی صورت نیز استفاده کرد. شما می‌توانید این روغن طبیعی را با نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه و یک قاشق عسل مخلوط کنید و این ترکیب را به‌مدت 15 دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس صورت‌تان را با آب خنک بشویید.

اگر تصمیم به خرید روغن گیاهی برای روشنی و شفافیت پوست دارید، خرید روغن آرگان نیز برای شما مناسب خواهد بود. این روغن که با نام طلای مایع نیز شناخته می‌شود، مانع تولید بیش‌ازحد ملانین می‌شود، در نتیجه از تیرگی پوست کم خواهد کرد. البته این تنها خاصیت روغن آرگان نیست و این روغن فواید دیگری چون از بین بردن چین و چروک، جوان‌سازی پوست و از بین بردن جوش را نیز دارد.

برخی افراد از روغن هسته انگور نیز برای روشن و شفاف کردن پوست خود استفاده می‌کنند و معتقد هستند که این روغن راز داشتن پوست زیبا است. این روغن می‌تواند پوست شما را تا چند درجه روشن کند و علاوه‌براین ویژگی، در درمان جوش و آکنه موثر است و افرادی که پوست چرب و مستعد جوش دارند نیز می‌توانند از این روغن با خیال راحت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  خواص روغن آلوئه‌ورا برای سلامتی پوست و مو

روغن‌های گیاهی دیگری چون روغن نارگیل، روغن اسطوخودوس، روغن جوانه گندم، روغن درخت چای و … نیز خاصیت روشن‌کنندگی پوست را دارند و شما می‌توانید در صورت نیاز آن‌ها را از فروشگاه آنلاین روغن گیاهی تهیه کنید تا از خواص روغن گیاهی بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی

راهکارهای مختلفی برای شفافیت و روشنی پوست وجود دارد که ما در این مقاله به بهترین آن‌ها اشاره کردیم. حال شما می‌توانید با توجه به شرایط و سلیقه خود، بهترین روش‌ها را انتخاب کنید تا پوست سالم و زیبایی داشته باشید.

 

معرفی پک های شفافیت و روشنی پوست:

پك آرگان ماكادميا هسته انگور

پک آرگان ماکادمیا مورینگا

دریافت مشاوره‌های رایگان سامانااویل

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟