با کلاژن سازی پوست و مو در خانه جوانی خود را حفظ کنید

کلاژن سازی پوست و مو درخانه

با کلاژن سازی پوست و مو در خانه جوانی خود را حفظ کنید

کلاژن سازی پوست چیست؟ چرا کلاژن سازی پوست صورت در خانه مهم است؟

چرا کلاژن سازی پوست صورت در خانه مهم است؟ اصلا کلاژن سازی پوست یعنی چه؟ برای پاسخ به این سوالات لازم است ابتدا مختصری راجع به اینکه کلاژن چیست صحبت کنیم، سپس به این مساله خواهیم پرداخت که راه عملی و منطقی كلاژن سازي چيست؟  و اینکه کلاژن سازی تا چه سنی امکان‌پذیر است.

کلاژن پروتئینی که در خون، ماهیچه‌ها و استخوان‌ها و همچنین در پوست و مو یافت می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند تا با فشارهای ناشی از کشش مقابله کنند. در واقع کلاژن مسئول خاصیت ارتجاعی و کشش پوست ومو است.

کلاژن حدود سه چهارم پوست شما را تشکیل می‌دهد و برای موها مانند یک داربست عمل می‌کند.

همچنین کلاژن در سایر بافت‌ها مانند ماهیچه‌ها و تاندون‌ها نیز یافت می‌شود و حدود یک سوم کل پروتئین موجود در بدن شما را تشکیل می دهد. (پروتئین تراپی مو چیست؟)

به طور طبیعی با بالا رفتن سن، کلاژن‌ها تجزیه می‌شود، از طرفی ساختن آن برای بدن سخت‌تر میشود. این موضوع بخصوص در مورد پوست‌ قسمت‌هایی که در زیبایی فرد اهمیت بیشتری دارند، مانند صورت، نگران کننده‌تر است. بنابراین بازگرداندن روند کلاژن سازی پوست صورت بخصوص با افزایش سن می‌تواند در زیبایی چهره فرد تاثیر زیادی داشته باشد.

متاسفانه تنها عاملی که باعث شکستن و تجزیه شدن کلاژن‌ها می‌شود، افزایش طبیعی سن نیست.

 

پیشنهاد مقاله: بهترین روغن های گیاهی برای حفظ جوانی پوست صورت

 

عواملی مانند استرس، قرارگیری در معرض آلودگی‌های مختلف مانند آلودگی هوا و محیط و نیز قرارگیری فرد در معرض شرایط نامناسب محیطی مانند قرارگیری در معرض آفتاب به مدت طولانی نیز، اثر مخربی بر روی کلاژن‌های پوست و مو دارند و نیاز است برای جبران این اثرات راهکارهایی برای تحریک کلاژن سازی پوست و نیز کلاژن سازی مو داشته باشیم.

و چه بهتر است که این راهکارها به صرفه و طبیعی باشد به گونه ای که بتوان آنها را در خانه و به صورت روتین انجام داد.

بیشتر بخوانید  بهترین روغن برای براق شدن مو

به این ترتیب کلاژن سازی پوست صورت در خانه بخصوص برای نقاط فوق حساس صورت اهمیت بسیار زیادی دارد. به عبارت دیگر کلاژن سازی زیر چشم و کلاژن سازی دور چشم بخاطر پوست حساس موجود در آنها فوق العاده مهم است.

داروها و مواد شیمیایی وجود دارند که مدعی هستند باعث کلاژن سازی پوست می‌شوند. اما استفاده از این مواد شیمیایی دو مشکل بزرگ دارد.

اول اینکه روش استفاده از این محصولات گاها به گونه‌ای نست که بتوان به راحتی از آنها در کلاژن سازی پوست در خانه استفاده کرد و نیاز به همکاری و استفاده از خدمات افراد دیگر مانند سالن‌کاران زیبایی دارند.

و دومین مشکل که به نسبت اهمیت بالاتری نیز دارد، این است که سازندگان این مواد شیمیایی بخاطر مسائل تجاری هرگز اثرات جانبی مصرف آنها را به صورت علنی معرفی نمی‌کنند و چه بسا استفاده از آنها برای کلاژن سازی پوست صورت در کوتاه مدت باعث ایجاد ظاهری زیبا شود اما در آینده مشکلات بزرگی ایجاد کند.

 راه بی‌خطر، کم هزینه و مناسب تحریک کلاژن سازی چیست؟

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی روغن‌های گیاهی ارگانیک و طبیعی بپردازیم که بوسیله آنها به سادگی می‌توانید خودتان به تحریک کلاژن سازی پوست صورت در خانه اقدام کنید.

استفاده از این روغن‌های گیاهی علیرغم اینکه ساده است، قدرت خود را در مورد کلاژن سازی پوست صورت ثابت کرده‌اند و بخاطر گیاهی و طبیعی بودن خود عارضه‌ای نیز ایجاد نمی‌کند.

شما می‌توانید تمام این روغن‌های گیاهی که در ادامه معرفی می‌شوند را از فروشگاه آنلاین روغن گیاهی اصل سامانااویل که عرضه کننده روغن های گیاهی است خریداری کرده و از تمام خواص بی‌نظیر آن‌ها برای کلاژن سازی پوست صورت بهره ببرید.

کلاژن سازی

در ادامه به معرفی روغن‌های گیاهی که اثر فوق‌العاده‌ای در کمک به کلاژن سازی پوست صورت ایفا می‌کنند می پردازیم:

 

  • روغن آرگان

بدون شک یکی از موثرترین روغن‌های گیاهی در تحریک کلاژن سازی پوست این طلای مایع است. بافت خاص روغن آرگان و مواد آلی و معدنی موجود در این روغن به گونه‌ای است که به جرات می‌توان ادعا کرد یکی از بهترین مواد روی کره زمین برای کمک به کلاژن سازی پوست است.

بیشتر بخوانید  4 راهکار موثر در ترمیم موهای آسیب دیده | راز شادابی موها

البته کمک به کلاژن سازی پوست تنها خاصیت و فایده استفاده مرتب از روغن آرگان بر روی پوست نیست. خواص منحصر به فرد این روغن برای سلامتی پوست و مو تا آن حد است که متخصصان به این ماده لقب طلای مایع سلامتی را داده‌اند. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با فوائد استفاده از روغن آرگان بر روی پوست به مقاله ” خاصیت روغن آرگان که تمام افرادی که به سلامت پوست و مو اهمیت می دهند باید بدانند ” که قبلا در سایت سامانااویل منتشر شده است مراجعه کنید.

  • خرید روغن آرگان اصلروغن آووکادو

یکی دیگر از روغن های بسیار پرخاصیت برای شادابی و سلامت پوست روغن آووکادو می‌باشد. با استفاده صحیح از روغن آووکادو نه تنها می‌توانید از خواص آن برای کلاژن سازی پوست صورت استفاده کنید، بلکه طیف وسیعی از فواید و خاصیت‌ها نیز برای پوست شما به ارمغان آورده خواهد شد. در مطلب با عنوان ”  با خواص روغن آووکادو، معجزه طبیعت برای سلامتی آشنا شوید” به طور مفصل راجع به خواص روغن آووکادو شرح داده شده است.

بجز دو روغن آرگان و آووکادو که برای کلاژن سازی پوست صورت معرفی شدند، روغن‌های گیاهی دیگر مثل روغن هسته انگور، روغن جوجوبا، روغن ماکادمیا، روغن مورینگا، روغن آلوئه‌ورا و روغن کالاندولا نیز در کلاژن سازی پوست می‌توانند کمک زیادی کنند. برای راحتی بیشتر شما برای دسترسی به خواص این روغن‌ها در ادامه لینک مرتبط با خواص آنها به صورت لیست آورده شده است.

 

 

 

با ما در شبکه‌های اجتماعی همراه باشید
اینستاگرام | تلگرام

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟