قاتل پسوریازیس پوست سر

پسوریازیس پوست سر

قاتل پسوریازیس پوست سر

پسوریازیس پوست سر چیست؟

پسوریازیس پوست سر یک بیماری شایع پوستی است که باعث می‌شود سلول‌های پوست به سرعت روی سطح پوست جمع شوند. برای کسانی که رنگ پوست روشن تری دارند، این بیماری می‌تواند به شکل لکه‌ها و یا نواحی صورتی یا قرمز با پوسته های سفید نقره‌ای روی آن به نظر برسد.

در افراد با رنگ پوست متوسط، پسوریازیس پوست سر به رنگ ماهی قزل آلا با پوسته های نقره ای-سفید به نظر برسد.در مورد کسانی که پوست های تیره دارند، پسوریازیس پوست سر بنفش با پوسته های خاکستری باشد یا اینکه قهوه ای تیره  بوده و به سختی دیده شود.

پسوریازیس پوست سر اغلب همراه با خارش‌های آزاردهنده‌ای همراه است. گاهی اوقات این لکه‌ها دردناک می‌شوند و حتی ممکن است ترک خورده و خونریزی کنند.بیماری پسوریازیس در هر نقطه‌ای از پوست بدن می‌تواند بروز کند اما اغلب، این وضعیت، پوست سر، پیشانی، پشت گوش و گردن را درگیر می کند. در این حالت به آن پسوریازیس پوست سر گفته می‌شود.

پسوریازیس پوست سر یک بیماری مزمن است، به این معنی که به مرور زمان بوجود می‌آید و اغلب نیز درمان آن زمانبر است.این مشکل توسط برخی عوامل خاصی تحریک یا بدتر می‌شود. که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • استرس
  • نوشیدن زیاد الکل
  • سیگار کشیدن

درمان بیماری پسوریازیس پوست سر و همچنین نظارت دائم بر روی عود مجدد علائم پسوریازیس پوست سر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تحقیقات علمی پسوریازیس پوست سر را با سایر بیماری‌های زمینه‌ای و التهابات مزمن موجود در بدن مرتبط دانسته‌اند. این بیماری‌ها و التهابات می‌توانند مسائلی مانند موارد زیر باشند:

  • مقاومت به انسولین
  • آرتروز
  • چاقی
  • کلسترول بالا
  • بیماری قلبی

اکثر پزشکان داروهای موضعی، نور درمانی و داروهایی که کل بدن را تحت تاثیر قرار می دهند را به عنوان راه درمان پسوریازیس پوست سر توصیه می‌کنند. بعلاوه روغن‌های گیاهی مناسب به شرط اصل و ارگانیک بودن، می‌توانند به عنوان راه درمان خانگی پسوریازیس پوست سر به درمان پزشکی برای کاهش علائم پسوریازیس پوست سر کمک کنند.

مقاله مراقبت از موهای فر را از دست ندهید.

بهترین درمان پسوریازیس پوست سر

توجه به این نکته مهم است که درمان‌های خانگی می‌توانند در درمان پسوریازیس پوست سر خفیف کارا باشند اما برای وارد شدید از این روش فقط باید به عنوان مکمل درمان دارویی و به توصیه پزشک استفاده کرد. درمان‌های خانگی با استفاده از روغن‌های گیاهی زیر به طور کلی بی‌خطر هستند و می‌توانند به شما در کاهش علائم خفیف تا متوسط ​​پسوریازیس پوست سر کمک کنند. بهتر است قبل از شروع درمان خانگی، به خصوص برای اشکال تهاجمی تر این بیماری، حتما با پزشک خود صحبت کنید.

پسوریازیس پوست سر

  • روغن آلوئه‌ورا

روغن آلوئه ورا  به دلیل خواص درمانی زیادی که بر روی پوست و مو دارد کاملا شناخته شده است. با خرید روغن آلوئه‌ورا می‌توانید به کاهش خارش، التهاب، پوسته پوسته شدن و قرمزی پوست سر در هنگام مواجهه با پسوریازیس پوست سر کمک کنید.

بیشتر بخوانید  نرمی و لطافت مو در یک چشم بهم زدن! همین حالا امتحان کنید!

برای آشنایی کامل با خواص بی‌نظیر روغن آلوئه‌ورا می‌توانید به مقاله ” خواص اعجاب انگیز روغن آلوئه ورا برای سلامتی پوست و مو ” در سایت مراجعه کنید.

 

در این حالت این روغن باید هر روز و به طور مرتب استفاده شود تا از این طریق همواره پوست مرطوب باقی بماند.

همانطور که گفته شد درمان پسوریازیس پوست سر ممکن است زمانبر باشد و ممکن است تا یک ماه طول بکشد تا شروع به احساس خوب شدن و دیدن اثرات مثبت استفاده از این روغن شوید.

 

  • روغن نارگیل و روغن آووکادو

با خرید روغن نارگیل و خرید روغن آووکادو که سرشار از چربی‌های ضروری مورد نیاز پوست هستند، و استفاده درست و اصولی زیرنظر مشاوره سامانااویل می توانید با این چربی‌ها سلامت پوست را تقویت کنید.

چند قطره از هر نوع روغن نارگیل یا روغن آووکادو را روی پوست سر خود ماساژ دهید و سپس روی آن را با کلاه دوش بپوشانید. 30 دقیقه  برای روغن نارگیل و حداقل 2 ساعت برای سایر روغن ها صبر کنید، سپس طبق معمول موهای خود را بشویید.

این کار می تواندتا حد زیادی پوسته پوسته شدن مرتبط با پسوریازیس پوست سر را کاهش داده و استفاده طولانی مدت آن حتی پسوریازیس پوست سر را حذف کند.

 

قاتل پسوریازیس

  • روغن آرگان

روغن آرگان بعنوان قاتل پسوریازیس، حاوی مواد آلی است که می‌تواند بر روی نوع و شدت پاسخ دستگاه ایمنی بدن تأثیر بگذارد. به همین دلیل، محققان معتقدند که با  روغن آرگان اصل و  استفاده از آن می‌توان به کاهش التهاب و سایر علائم مرتبط با این بیماری، به درمان پسوریازیس پوست سر کمک شایانی می‌کند. جهت آشنایی با معجزه روغن آرگان مقاله خواص روغن آرگان را مطالعه کنید.

 

خرید روغن آرگان اصل

  • روغن‌های دارای اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 التهاب را در بدن کاهش می‌دهند. محققان حدس میزنند که امگا 3 برای درمان پسوریازیس پوست سر نیز مفید است. اما آن چیز که مشخص و ثابت شده است امگا 3 باعث می‌شود که ایمنی پوست شما در مقابل انواع مشکلات و بیماری‌ها بالارود.

به عنوان روغن‌ لبریز از امگا 3 ما به شما استفاده از روغن هسته انگور را به شما توصیه می‌کنیم. این روغن خواص زیاد و مفید دیگری نیز بر روی سلامت و زیبایی پوست، مو و ناخن‌ها دارد که می‌توانید آنها را در مطلب ” خواص روغن هسته انگور و نحوه استفاده برای سلامت و زیبایی پوست و مو ” بخوانید.

مخلوط کردن روغن هسته انگور با روغن‌های مفید دیگر می‌تواند در درمان پسوریازیس پوست سر کمک بزرگی کند. به همین دلیل در فروشگاه آنلاین روغن گیاهی اصل سامانااویل پک‌های روغن‌های گیاهی که شامل روغن هسته انگور،آرگان، ماکادمیا است و با نسبت‌های بهینه ترکیب شده‌اند را نیز عرضه شده است.

بیشتر بخوانید  پروتئین تراپی مو چیست؟ آشنایی با پروتئینه گیاهی مو در خانه

 

چه چیزی باعث پسوریازیس پوست سر می‌شود؟

پوست سر و سایر اشکال پسوریازیس زمانی رخ می‌دهند که سیستم ایمنی به درستی کار نکند. در این حالت سلول‌های پوست خیلی سریع‌تر از آنچه باید شروع به رشد می‌کنند و در عرض چند روز مقدار آن‌ها در محل مشکل به اندازه‌ای که باید در عرض چند هفته در آنجا رشد می‌کردند می‌رسند.

بدن نمی‌تواند این حجم از سلول های پوست را به سرعت از روی خود دفع کند تا جا برای رشد سلول‌های جدید فراهم شود. در نتیجه سلول‌های پوستی زیادی در یک ناحیه و روی سطح پوست انباشته شده و باعث پسوریازیس مثلا پسوریازیس پوست سر می‌شوند.

افرادی که اعضای خانواده‌شان مبتلا به پسوریازیس پوست سر هستند، بیشتر به این عارضه مبتلا هستند. همچنین افراد مبتلا به اچ آی وی، استرس، چاقی و کسانی که سیگار می کشند نیز بیشتر از سایرین به این بیماری مبتلا می‌شوند.

محرک‌های خارجی که باعث تشدید یا بدتر شدن پسوریازیس پوست سر می‌شوند عبارتند از:

  • عفونت‌ها، از جمله گلودرد استرپتوکوکی یا عفونت‌های پوستی
  • صدمات پوستی، مانند بریدگی، خراش، نیش حشرات، یا آفتاب سوختگی شدید
  • فشار و استرس
  • سیگار کشیدن
  • مصرف الکل
  • کمبود ویتامین D
  • برخی داروها مانند لیتیوم، داروهای فشار خون بالا، ضد مالاریا و یدیدها

 

تفاوت پسوریازیس پوست سر با درماتیت

پسوریازیس پوست سر و درماتیت هر دو بیماری شایع پوستی هستند که ناحیه پوست سر را تحت تاثیر قرار می‌دهند. این بیماری‌ها در برخی از درمان ها و علائم مشابه، از جمله قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست مشترک هستند.

با این حال، این دو تفاوت‌های مهمی نیز با هم دارند.

علائم پسوریازیس پوست سر می‌تواند شامل پوسته‌های نقره‌ای، بنفش، شکل فلس بدن ماهی قزل آلا یا قرمز، بسته به رنگ پوست باشد که اغلب فراتر از خط رویش مو آمده و همراه با خارش و گاهی درد است. در درماتیت، اغلب پوست قرمزی که توسط پوسته های سفید یا زرد پوشیده شده است را همراه با شوره سر و خارش مشاهده می‌کنید. درمان پسوریازیس اغلب تهاجمی‌تر از درمان درماتیت است.

 

سامانا اویل، یکی از عرضه کنندگان انواع روغن گیاهی اصل در ایران است که جهت خرید محصولات آن می‌توانید از منوی سایت محصول مورد نظر خود را پیدا کنید و یا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان متخصصان ما بهره مند شوید. پس از اطلاع از اینکه چه روغنی برای موهای شما مناسب است، به صفحه محصول مورد نظر رفته و به طور آنلاین سفارش خود را ثبت کنید.

به فروشگاه روغن گیاهی ما سر بزنید.

 

ما را در اینستاگرام سامانا اویل  و تلگرام سامانا اویل دنبال کنید.

اشتراک گذاری پست


شروع گفتگو
1
به کمک نیاز دارید؟
پشتیبانی واتساپ سامانا
سلام
میتونم کمکتون کنم؟